Connect with us

Evenimente

Fundația Orange a desemnat proiectele câștigătoare în cadrul programului de finanțare „Lumea prin culoare și sunet” 2023

Published

on

 Fundația Orange România anunță câștigătorii programului de finanțare „Lumea prin culoare și sunet”, în care organizațiile neguvernamentale au fost invitate să înscrie proiecte de educație și angajabilitate, cultură și participare la viața comunității, accesibilitate și mobilitate în spații publice, realizate în beneficiul persoanelor cu deficiențe de vedere sau de auz.

Cu o istorie de 11 ani, „Lumea prin culoare și sunet” este cel mai mare fond de finanțare dedicat persoanelor cu deficiențe senzoriale. De la lansarea inițiativei, Fundația Orange a susținut 52 de proiecte, în care a investit 2,75 milioane de euro. În cadrul ediției de anul acesta, 6 proiecte au fost declarate câștigătoare, valoarea granturilor fiind de aproape 300.000 de euro.

Cele șase proiecte câștigătoare ale granturilor de anul acesta au fost selectate în urma unui proces de evaluare tehnico-financiară realizat de către experţi în domeniu şi persoane cu dizabilități, iar evaluarea finală a fost realizată de consiliul director al Fundaţiei.

”De 11 ani sprijinim proiecte care contribuie la crearea unei societăți mai incluzive, în care persoanele cu deficiențe de vedere sau auz să aibă oportunități reale de a-și atinge potențialul. Este un drum lung și ne-am asumat acest rol, iar rezultatele pe care le obținem cu fiecare proiect ne dau încredere să încercăm să facem lucrurile mai bine. Și în această ediție, tehnologia digitală este instrumentul principal pentru a deschide noi căi pentru o implicare mai activă a persoanelor cu deficiențe de vedere sau auz în implementarea proiectelor, astfel încât perspectiva și nevoile lor să rămână în centrul fiecărei intervenții”, a declarat Ovidiu Ana, director executiv Fundația Orange.

Proiectele din cadrul ediției 2023 contribuie prin soluții digitale la creșterea accesului la educație de calitate și incluziune, la o mai bună mobilitate în spații publice, acces la cultură și integrare în comunitate pentru persoanele cu deficiențe senzoriale. Peste 4.500 de beneficiari direcți și peste 210.000 de beneficiari indirecți vor fi sprijiniți prin aceste inițiative.

Advertisement

Proiectele câștigătoare în 2023 pot fi consultate pe site-ul Fundației Orange.

Categoria I: Proiecte colaborative, durată 24 de luni, cu finanțare de până la 100.000 euro

  1. See You  – implementat de Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială (AMAIS) în parteneriat cu Asociația Nevăzătorilor din România, filiala Cluj

Proiectul SeeYou construiește o soluție digitală pentru reducerea izolării sociale a persoanelor cu deficiențe de vedere și creșterea accesibilității și mobilității în diverse spații urbane. Aplicația mobilă, dezvoltată pe baza unui prototip deja testat, va conecta într-o rețea de suport beneficiarii ce au nevoie de însoțire și voluntari. Proiectul își propune ca până la finalul implementării să adune în aplicația mobilă cel puțin 150 de utilizatori cu deficiențe de vedere și 450 de voluntari din București și Cluj.

  1. Tactile education – implementat de Asociația pentru Dezvoltare Urbană în parteneriat cu Asociația Nevăzătorilor din România și Asociația Națională a Surzilor din România

Proiectul își propune să contribuie la creșterea calității educației printr-o mai bună experiență de învățare și utilizarea unor tehnici multisenzoriale de educație, adaptate elevilor cu deficiențe de vedere și auz, dar și dizabilități de învățare. Până la finalul proiectului, cel puțin 600 de elevi se vor bucura de materialele educaționale create în proiect, iar 60 de profesori vor fi instruiți în utilizarea aplicației și crearea de planșe tactile.

Categoria II: Proiecte individuale, cu durată de max.18 luni, cu finanțare de până la 25.000 de euro

  1. Filme accesibile pentru nevăzători, oricând și oriunde – implementat de Fundația Cartea Călătoare

Proiectul va îmbunătăți accesul nevăzătorilor la arta cinematografică, oferind soluția digitală pentru crearea unor descrieri audio în limba română, în format special pentru nevăzători pentru 24 de filme, acestea urmând a fi accesibile oricând, într-o aplicație mobilă utilizată de nevăzători din întreaga lume

  1. Ochi și urechi – implementat de Asociatia Animest

Proiectul este construit în jurul educației de calitate prin intermediul filmului, scopul fiind reducerea inegalității dintre elevi, venind în întâmpinarea copiilor cu deficiențe de auz care vor avea la dispoziție materiale audiovizuale educative accesibilizate. 18 școli vor avea acces la filme animate cu subtitrare pentru persoane cu deficiente de auz (SDH), iar 15 translatori vor fi instruiți în subtitrare SDH.

  1. Natura: sală de clasă – implementat de Asociatia Clubul Sportiv Tandem Arena

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă creșterea accesului la materiale educaționale pentru elevii cu deficiențe de vedere prin extinderea platformei de e-learning existente (www.idea-isa.ro) cu o serie de 20 de lecții-povești de zoologie și botanică. Platforma va conține materiale text, audio și tactile descriind 20 de subiecte din domeniile zoologie și botanică (plante și animale) specifice României.

  1. Special Champions – implementat de Asociatia Clubul Sportiv Nautic Titanii 

Proiectul urmărește să contribuie la creșterea calității vieții și integrării sociale a copiilor și tinerilor cu deficiențe senzoriale, pornind de la un program regulat de sporturi nautice și educație pentru un trai sănătos și mergând mai departe, prin crearea de oportunități de integrare în comunitatea sportivă și promovarea acestora în societate.

Despre Fundația Orange

Fundația Orange este o organizație non-profit care se implică în viața comunității prin realizarea de proiecte de filantropie menite să aducă schimbări pozitive în viața persoanelor dezavantajate. Din anul 2012, Fundația Orange a investit peste 6 milioane de euro în cadrul programelor ce susțin dezvoltarea comunităților vulnerabile și integrarea persoanelor defavorizate, prin promovarea și implementarea tehnologiei și a metodelor digitale în proiecte de educație, cultură și incluziune socială. Cele mai importante programe ale fundației sunt: „Orange Digital Center, “Susține un ONG”, „Digitaliada”, „Lumea prin culoare și sunet”, “Solidarity FabLabs” și “Centrul Digital pentru Femei”.

Advertisement

Evenimente

Ziua Națională sărbătorită inedit: Concert al Fanfarei Chindia Brass, chiar într-o benzinărie din România

Published

on

Foto. Facebook @ Dragoș Popa

Ziua Națională a României a fost sărbătorită într-un mod inedit în județul Prahova, unde fanfara Chindia Brass din Târgoviște a susținut un concert live într-o benzinărie. Evenimentul a fost organizat de compania ETU Oil&Gas, surprinzând plăcut clienții și trecătorii care s-au bucurat de muzica festivă chiar în timp ce alimentau mașinile.

Momentul a fost apreciat și de artistul Dragoș Popa, care a publicat pe pagina sa oficială un mesaj de felicitare: „Concert live într-o benzinărie este ceva despre care nu auzi foarte des, dar iată că se întâmplă, astăzi, cu ocazia Zilei Naționale a României. Felicitări, ETU Oil&Gas! Bravo, Fanfara ‘Chindia Brass’ Târgoviște! La mulți ani!”

Inițiativa a fost primită cu entuziasm, oferind o atmosferă de sărbătoare și un exemplu original de celebrare a spiritului românesc.

Advertisement

Continue Reading

Evenimente

Bătălie pentru scenă la Festivalul Lira! Sold-out cu două săptămâni înainte de termen, pentru al patrulea an consecutiv

Published

on

Festivalul Național Lira, evenimentul dedicat tinerelor talente muzicale, își deschide porțile în perioada 21-23 noiembrie 2024, la ATP Tech Center. Ediția cu numărul XII a confirmat încă o dată poziția de referință a festivalului în peisajul cultural românesc. Devenit deja o tradiție pentru județul Maramureș, festivalul aduce împreună sute de tineri artiști din toate colțurile țării, oferindu-le o platformă pentru a-și exprima creativitatea.

Și în acest an, organizatorii au fost nevoiți să închidă înscrierile cu două săptămâni înainte de termen, datorită numărului impresionant de solicitări, pentru al patrulea an consecutiv. Peste 350 de tineri pasionați de muzică s-au înscris în concurs, dovedind încă o dată că scena Festivalului Lira este una dintre cele mai căutate de soliștii vocali din România.

Un juriu de excepție, format din nume sonore ale scenei muzicale românești, precum Ozana Barabancea, Nicola, Ioan Man, Florian Mătăsaru și „The Show Man” Banto Dos Santos (Brazilia), va avea misiunea de a evalua prestațiile concurenților și de a desemna câștigătorii.

„Suntem extrem de încântați de succesul continuu al Festivalului Lira. Faptul că, an de an, numărul participanților crește este o dovadă clară a faptului că am reușit să creăm un eveniment care să inspire și care să îi ajute pe tinerii talentați să își formeze experiența scenică. Ne bucurăm să putem oferi o platformă unde aceștia să își pună în valoare talentul și să își facă auzită vocea”, a declarat Dragoș Popa, Directorul General al Festivalului Lira.

Advertisement

Festivalul Național Lira este mai mult decât un concurs. Este o sărbătoare a muzicii, o oportunitate pentru tineri de a se întâlni, de a împărtăși pasiunea pentru muzică și de a crea legături durabile. Scopul proiectului este de a promova arta vocală și de a susține tinerii interpreți în dezvoltarea lor artistică.

Evenimentul a fost inițiat în anul 2013 și este organizat sub egida Centrului Cultural Artist pentru Artă, împreună cu Ring Arte Media și ATP Group, în calitate de partener principal.

Parteneri: ATP Tech Center, Hotel Magus și Dino Parc Râșnov. Parteneri media: Radio KissFM, Gazeta de Maramureș Graiul Maramureșului, actualMM.ro, directMM.ro, infoMM.ro și eMM.ro.

Advertisement
Continue Reading

Evenimente

Prima expoziție dedicată lui Monet din România, exclusiv la MINA Cluj

Published

on

“Monet: The Immersive Show”, primul spectacol de artă imersivă dedicat marelui artist Claude Monet organizat vreodată în România, va fi lansat în exclusivitate la Cluj-Napoca de MINA – Museum of Immersive New Art. Acest eveniment va marca inaugurarea oficială a MINA Cluj, cel mai mare spațiu dedicat artei digitale și experiențelor imersive din Europa, pe 1 noiembrie. Prezentat de Banca Transilvania, spectacolul va oferi publicului o oportunitate unică de a explora operele celebrului pictor impresionist prin intermediul tehnologiei, într-o manieră captivantă.

Show-ul oferă o incursiune senzorială în capodoperele lui Claude Monet, în care peste 160 de lucrări ale renumitului pictor impresionist sunt aduse la viață într-un mediu imersiv, oferind publicului o experiență artistică inovatoare și deosebită. Vizitatorii vor fi înconjurați de proiecții supradimensionate, care desfășoară lucrările lui Monet pe toți pereții spațiului, dezvăluind detalii fascinante ale fiecărei tușe și culori. Pe parcursul spectacolului, tranzițiile fluide din picturile sale în medii 3D recreează peisajele reale care l-au inspirat pe Monet, oferind o perspectivă nouă și profundă asupra modului în care artistul a văzut lumea.

„Suntem încântați să aducem această experiență imersivă la Cluj-Napoca. Lucrările lui Monet sunt recunoscute la nivel mondial pentru frumusețea și impactul lor în revoluționarea artei moderne. Prin tehnologie, am reușit să aducem la viață esența impresionismului și să oferim publicului nostru o nouă perspectivă asupra geniului său artistic”, au declarat co-fondatorii MINA.

Produs de echipa MINA Studios, spectacolul impresionează prin redarea fidelă și vibrantă a operelor lui Monet, împărțite în 11 capitole tematice care urmăresc evoluția artistică și viața pictorului. Printre temele abordate se numără: „Societatea Anonimă a Pictorilor, Sculptorilor și Gravorilor”, „Impresie, Răsărit de soare”, „Influențele Japoneze”, „En Plein Air”, „Serialism”,

Advertisement

„Războiul Franco-Prusac”, „Cataracta”, „Spectrul ultraviolet”, „Bateau-atelier”, „Grădina din Giverny”, „Camille Monet (née Doncieux)” și, desigur, celebrele „Nymphéas” (Nuferii).

„Monet: The Immersive Show” oferă o ocazie inedită de a pătrunde în lumea celebrului pictor francez, combinând arta cu tehnologia de ultimă oră. Proiecțiile deosebite și coloana sonoră atent aleasă creează o atmosferă imersivă, invitând publicul să experimenteze universul creativ al lui Monet într-un mod interactiv și emoționant.

Claude Monet – Geniul artistic care a transformat modul în care vedem lumea

Claude Monet este considerat unul dintre fondatorii mișcării impresioniste, cunoscut pentru tehnica sa unică de redare a luminii și peisajelor naturale. Printre cele mai faimoase opere ale sale se numără seria „Nuferii” și „Impresie, Răsărit de soare”, lucrări care au redefinit arta modernă. Arta sa se concentrează pe impresii vizuale, tehnica sa inovatoare punând bazele impresionismului și influențând generații întregi de artiști.

Bilete și program

„Monet: The Immersive Show” va putea fi vizitat din 1 noiembrie, până în 1 mai 2025. Biletele sunt disponibile online pe site-ul www.minamuseum.com/minacluj/ și la locație, pe strada Oraștiei 10. Publicul din Cluj-Napoca și din regiune va avea ocazia de a explora lucrările lui Monet într-o manieră inovatoare, prin intermediul tehnologiei care oferă o nouă dimensiune artei clasice.

Advertisement

Prețurile biletelor sunt: 50 lei – bilet adult și 40 lei – bilet copil și oferă acces în spațiul imersiv, în care vor putea fi urmărite trei spectacole diferite. Copiii sub 3 ani au acces gratuit. Elevii, studenții și pensionarii beneficiază de reducere de 20% pentru biletele achiziționate la fața locului, în baza unui act doveditor. Pentru grupuri școlare formate din minimum 20 de copii, prețul biletelor va fi de 30 de lei, iar pentru programare este necesară transmiterea unei solicitări prin e-mail, la adresa: kids@minamuseum.com.

Cei interesați sunt încurajați să își rezerve locul din timp.

MINA Cluj, program de vizitare:

  • Miercuri – Vineri: 12:00 – 21:00;
  • Sâmbătă – Duminică: 10:00 – 21:00;
  • Luni și Marți: închis.

MINA Cluj – cel mai mare centru de artă imersivă din Europa

MINA Cluj, noul spațiu imersiv din Cluj-Napoca, situat pe strada Orăștie nr. 10 este pregătit să devină un important pol cultural în Europa, oferind nu doar spectacole imersive, ci și instalații new media art și un spațiu educativ pentru copii, MINA Kids, destinat stimulării creativității prin tehnologie.

Despre MINA – Museum of Immersive New Art

MINA, Museum of Immersive New Art, este un concept inovator care combină arta și tehnologia pentru a crea experiențe captivante și interactive. Cu locații în București și Cluj-Napoca, MINA aduce publicului spectacole imersive și educative pentru toate vârstele, explorând frontierele artei și tehnologiei. În 2024, MINA Cluj devine cel mai mare centru de artă digitală din Europa, continuând să promoveze inovația și să ofere publicului experiențe senzoriale unice.

Parteneri principali: Banca Transilvania, Kaufland Romania;

Advertisement

Parteneri secundari: Epson, Schweppes;

Spațiu realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și al Consiliului Local Cluj-Napoca.

Mai multe detalii despre „Monet: The Immersive Show”, alături de bilete, pe minacluj.

Advertisement
Continue Reading