Connect with us

Lansări

Fundația Regală Margareta a României lansează selecția națională pentru Bursele Tinere Talente 2024

Published

on

Fundația Regală Margareta a României lansează selecția la nivel național a bursierilor care vor face parte din proiectul Tinere Talente, ediția 2024. Elevii sau studenții care studiază Muzica clasică sau Artele Vizuale la instituții de învățământ vocațional din România, cu vârste între 14 și 24 de ani, care provin din familii cu venituri reduse, pot aplica până la 30 noiembrie 2023, pentru a obține Bursa Tinere  Talente, în cea de a 15-a ediție a proiectului.

România are nevoie de artă!

Pe parcursul unui an calendaristic, tinerii artiști în domeniul muzicii clasice sau al artelor vizuale selectați vor fi sprijiniți prin burse menite dezvoltării artistice, programe de mentorat intergenerațional și acțiuni de promovare.

Bursele individuale, în valoare de până la 2000 Euro, se acordă fiecărui bursier și le permite tinerilor să își achiziționeze materiale necesare studiului, accesorii și instrumente muzicale, ustensile și materiale pentru realizarea lucrărilor de artă, să participe la concursuri sau cursuri de specializare, să performeze în cadrul unor manifestări artistice.

Advertisement

Sesiunile de mentorat intergenerațional, un element de unicitate al proiectului, oferă bursierilor șansa de a interacționa cu personalități ale vieții artistice și culturale, care să le fie aproape și să îi ghideze atât din punct de vedere profesional, cât și personal. Sesiunile de masterclass și atelierele de creație, susținute sub atenta îndrumare și consiliere a personalităților consacrate ale vieții culturale, îi sprijină în perfecționarea aptitudinilor.

Promovarea creațiilor artistice ale tinerilor către public, realizate prin proiecte individuale și de grup, presupune participarea la evenimente diverse, concerte, recitaluri și expoziții, proiecte speciale organizate de Fundație în colaborare cu partenerii.

„Programul Tinere Talente oferă mult mai mult decât un sprijin material. Tinerii artiști selectați au oportunitatea de a se educa suplimentar, de a lucra unii cu alții, de a relaționa cu mediul artistic, de a da atenție contextului. Mentoratul îi îndreaptă către zone luminoase, favorizante și spre performanță” – prof. univ. dr. Verona Maier, pianist și Prorector UNMB, mentor și membru în jurul de selecție al proiectului Tinere Talente

„Tinerii talentați din noua generație au nevoie de educație și de exemple, au nevoie de o puternică susținere practică pentru a-și procura cele necesare domeniului, de asemenea, au nevoie de speranță și încurajare” – conf. univ. dr. Ion Anghel, UNARTE, mentor și membru în jurul de selecție al proiectului Tinere Talente

Așadar, selecția națională pentru bursierii Tinere Talente 2024 este deschisă către elevi și studenți de la liceele și universitățile cu profil muzical și artistic din toată țara, cu vârste cuprinse între 14 și 24 de ani, care provin din familii cu venitul de sub 2.200 Lei/membru de familie și nu dispun de mijloace financiare pentru a-și perfecționa talentul. Cei care au fost bursieri Tinere Talente de 3 ori până acum, nu mai pot aplica pentru o nouă selecție.

Advertisement

Etapele selecției presupun:

  1. Trimiterea dosarului de candidatură – până la data de 30 noiembrie 2023, la adresa de e-mail: tineretalente@fundatiaregala.ro
  2. Evaluarea dosarului candidaților – până la data de 20 decembrie 2023
  3. Evaluarea talentului și a potențialului artistic de către juriul de specialitate compus din personalități din lumea artei – pe parcursul lunii ianuarie 2024
  4. Publicarea pe site-ul tineretalente.org a listei celor admiși în programul Tinere Talente – în luna februarie 2024

Detalii despre criteriile de eligibilitatea și modalitatea de participare la selecție se regăsesc AICI.

Recunoscut de patru ori ca cel mai bun program de Artă și Cultură din România, la Gala Societății Civile, programul național Tinere Talente creează oportunități egale pentru artiștii în devenire, oferindu-le șansa de a-și dezvolta potențialul, de a-și exprima talentul și de a-și îndeplini visul, indiferent de contextul lor social.

Partener: Kaufland România

Sponsori: B&B Collection – Kultho, PPG România – Oskar, Dedeman, PEPCO Retail, Enayati Medical City, Ferrero România, PSC Group, Dove România, Casa Siqua, Easy Print Services, Foto Experience, Emotion Philms Production

Parteneri media: TVR, Radio România, Radio Trinitas, RFI România, Agerpres, Forbes, Forbes Life, Historia, Revista BIZ, Haute Culture, Zile și Nopți, ziarul cotidian diplomatic Nine O’Clock, Revista CARIERE, Phoenix Media, Insight TAROM, IQads, SMARK, The Institute, The Diplomat, Societatea Muzicală, Radio Clasic, CSR Media, Revista Cultura, Zenith Media, mediaTRUST România

Advertisement

***

Programul Tinere Talente

Mulți copii talentați provin din familii ale căror posibilități financiare nu le permit să-și urmeze talentul. Astfel, România pierde în fiecare an zeci de tineri talentați, care altfel ar putea deveni ambasadori culturali. Programul național Tinere Talente, derulat de Fundația Regală Margareta a României, a debutat în anul 2009 cu scopul de a sprijini și promova tinerii artiști talentați care provin din familii cu venituri reduse și care au nevoie de sprijin financiar pentru a-și atinge adevăratul potențial și a-și exprima talentul. Ceea ce diferențiază programul Tinere Talente de alte proiecte care oferă burse este abordarea holistică, centrată pe dezvoltarea și afirmarea acestor artiști în devenire. Pe lângă sprijinul financiar, tinerii primesc îndrumarea unor mentori valoroși, pregătire prin masterclass-uri și au oportunități de promovare foarte importante, toate acestea creând o platformă de lansare în cariera artistică. Până în prezent, 410 de burse au fost acordate tinerilor talentați, aflați la început de drum, care studiază muzica sau artele vizuale în licee și universități din România, fiind ajutați să-și depășească greutățile financiare și să continue să-și exprime valoarea artistică. În susținerea bursierilor, au fost organizate 128 recitaluri și concerte, 82 de expoziții, 126 sesiuni de mentorat sau masterclass. De-a lungul timpului, 1.900.000 de euro au fost investiți în viitorul artistic al României. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.tinteretalente.org.

Programul național Tinere Talente este susținut de parteneri și sponsori, dar și prin donații realizate prin SMS la 8864 cu textul ARTĂ, prin care publicul poate dona 4 Euro lunar, susținând, astfel, bursele pentru tinerii talentați ai României.

Advertisement

Lansări

Prima imunoterapie cu administrare subcutanata disponibilă acum pacienților cu cancer din România

Published

on

Pacienţii care suferă de cancer au acum acces la prima imunoterapie oncologică cu administrare subcutanată disponibilă pe piaţa din România. Această imunoterapie este aprobată în România pentru tratamentul mai multor tipuri de cancer precum: cancerul pulmonar cu celule mici (SCLC), cancerul pulmonar altul decât cel cu celule mici (NSCLC), cancerul de ficat (HCC), cancerul de vezică urinară (CU) şi cancerul de sân triplu negativ (TNBC), fie sub formă de monoterapie, fie în combinaţie cu alte tratamente. Soluţia terapeutică este dezvoltată de către compania Roche şi este disponibilă pacienţilor în regim compensat integral, atât sub forma de administrare intravenoasă cât şi cu administrare subcutanată.

Imunoterapia oncologică acționează prin întărirea sistemul imunitar, care poate astfel lupta mai eficient împotriva cancerului. Medicamentele biologice împotriva cancerului, precum imunoterapia oncologică, sunt administrate de regulă prin perfuzie intravenoasă la spital. Acest proces poate dura de la 30 de minute la câteva ore, în funcție de cât de bine este tolerat medicamentul și dacă sunt necesare mai multe medicamente (de exemplu, un regim de tratament combinat). În cazul administrării subcutanate, medicamentul este injectat sub piele în aproximativ 7 minute, de către o asistentă sau un medic, într-un cabinet, clinică sau centru de terapie. Astfel, substanţele active pătrund în ţesutul adipos subcutanat şi sunt absorbite rapid în fluxul sanguin.

Această inovaţie a modului de administrare a medicamentelor poate reduce presiunea asupra centrelor de perfuzie, permițând tratarea unui număr mai mare de pacienți și reducerea costurilor totale per pacient. De asemenea, administrarea subcutanată se poate face în cadrul unei clinici de îngrijire primară mai aproape de domiciliul pacienților, eliminând nevoia deplasării către centrele mari de tratament. Compania Roche are în portofoliul său patru tratamente împotriva cancerului cu administrare subcutanată, toate fiind acum disponibile pacienților din România.

”Modul de administrare subcutanat al medicamentelor oncologice reprezintă o inovație binevenită care complementează foarte bine metoda clasică de administrare intravenoasă. Pentru pacienții cu vene afectate din experiența anterioară a chimioterapiei, tratamentul subcutanat poate oferi o cale de administrare mai confortabilă. Pe de altă parte, administrarea subcutanată a medicației, oferă pacienților noștri mult mai multă libertate, aceștia petrecând mult mai puțin timp în unitatea spitalicească, și desigur, oferă personalului medical oportunitatea de a avea în îngrijire mult mai mulți pacienți în același interval de timp.  Fiecare pacient are o experiență de tratament diferită și este important să avem mai multe opțiuni la dispoziție pentru ca pacienții să poată face alegerea cea mai potrivită pentru ei cu privire la modul și locația unde să-și primească tratamentul”, a declarat Dr. Amedeia Niţă, medic primar oncologie medicală, Spitalul Municipal Ploieşti.

Advertisement

Opțiunile diferite de administrare a tratamentului ar putea ajuta la reducerea impactului tratamentului pentru cancer asupra vieții de zi cu zi a pacienților și a aparținătorilor. Această imunoterapie cu administrare subcutanată este aprobată pentru utilizare în peste 45 de țări de pe glob. 

Continue Reading

Lansări

Turism accesibil pentru toți: Lansarea „Ghidului de bune practici – Incluziune prin turism adaptat”

Published

on

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) anunță lansarea „Ghidului de bune practici – Incluziune prin turism adaptat”, realizat de asociația Caiac SMile. Ghidul oferă informații generale, recomandări și exemple de bune practici operatorilor economici din domeniul turismului, ajutându-i să își transforme structurile de primire în spații accesibile și confortabile pentru toți turiștii, inclusiv pentru persoanele cu diferite tipuri de dizabilități.

„Cred cu tărie că turismul trebuie să fie accesibil tuturor. În România, există peste 900.000 de persoane cu nevoi speciale, în timp ce, la nivel european, 80 de milioane de turiști solicită servicii de turism adaptat. Ghidul oferă, astfel, operatorilor din industria turismului, o serie de recomandări concrete pentru a-și accesibiliza structurile și serviciile, astfel încât experiența oaspeților să fie îmbunătățită”, a declarat ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, Ștefan-Radu Oprea.

„Ghidul de bune practici – Incluziune prin turism adaptat” poate fi descărcat de AICI (click&download).

Ghidul oferă recomandări pentru accesibilizarea structurilor de cazare, adaptate pentru diverse tipuri de dizabilități, cum ar fi cele locomotorii, deficiențele de vedere, auz sau cele mentale. Pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, spre exemplu, este indicată amenajarea unor parcări speciale cât mai aproape de intrare. În sprijinul turiștilor cu deficiențe de vedere, ghidul propune marcarea butoanelor liftului și a numerelor camerelor cu cifre în relief. Pentru cei cu deficiențe de auz, se recomandă corelarea soneriei ușii cu un semnal luminos intermitent.

Advertisement

„Unul dintre momentele care mi-au arătat clar importanța acestor inițiative a avut loc iarna trecută, la Cheile Grădiștei, unde am avut ocazia să schiez alături de persoane cu dizabilități, care au experimentat pentru prima dată bucuria senzației de a aluneca pe zăpadă. În această vară, îmi doresc să mă reîntâlnesc cu prietenii de la Caiac SMile pe plajele de pe litoralul românesc, care pot fi transformate, de asemenea, în destinații incluzive”, a mai adăugat ministrul Ștefan-Radu Oprea.

„Ghidul de bune practici – Incluziune prin turism adaptat” conține și recomandări de comunicare. Documentul este disponibil și pe site-ul web al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – www.turism.gov.ro, la secțiunea dedicată autorizărilor structurilor de primire turistice.

Continue Reading

Lansări

Moonlight Breakfast lansează single-ul „Dancing (Like Nobody’s Watching)”

Published

on

Moonlight Breakfast lansează o piesă nouă, caldă, senzuală și proaspătă, pe care să dansăm și anunță, cu această ocazie, lansarea celui de-al patrulea album al lor.

De asemenea, dezvăluie un nou capitol electrizant în călătoria lor muzicală cu un anunț incitant: Christie, jumătate din duo-ul dinamic, pășește pentru prima dată în lumea producției muzicale.

“Am scris întotdeauna versurile și melodia, iar Baz a făcut întotdeauna tot ce puteți auzi în piesele noastre. El m-a încurajat constant să încerc producția muzicală și sunt fericită să spun că în sfârșit l-am ascultat. Suntem foarte încântați să împărtășim acest următor album cu voi, pentru că este pur și simplu atât de autentic pentru noi!”, Christie, solistă Moonlight Breakfast. 

„Dancing (Like Nobody’s Watching)” e o piesă relaxată, dar energică. Ritmul infecțios și versurile eliberatoare nu te vor lăsa să stai locului. Va fi aproape imposibil să nu te ridici și să dansezi. Acest cântec transformă orice cameră într-un ring de dans privat, fără loc pentru inhibiții, doar tu și muzica.

Advertisement

“Am vrut să compunem o piesa care să te facă să intri în ritm, ceva care să te ajute să fii în momentul prezent, știi?! Ceva care să te facă să începi să dansezi până și în bucătărie în timp ce speli vasele”, Moonlight Breakfast, despre „Dancing (Like Nobody’s Watching)”.

Moonlight Breakfast e un duo românesc, stabilit în Austria din 2013. Cântă un mix sofisticat de dream pop, cosmic disco, electro și dance. Au ajuns în top 100 pop pe iTunes și Amazon în Statele Unite, în topurile Shazam US Charts și US College Radio Charts, în top 50 single pop – Amazon în SUA. Au fost incluși în playlist-uri precum „Best Of The Week”, „Future Hits” și „Global Shazam Discovery Top 50” pe Apple Music.

Muzica lor are o calitate cinematografică și o anumită atracție universală, după cum se poate observa cu ușurință din numeroasele colaborări pe care le-au avut de-a lungul anilor, fie că este vorba de fashion, advertising sau film.

Au căutat în mod constant să creeze experiențe captivante și memorabile pentru publicul lor. Fie că a fost vorba de mapping 3D, în 2011, holograme, în 2013 sau proiecții pe ecran transparent, spectacolul lor este o experiență atât vizuală, cât și audio.

Advertisement
Continue Reading