Connect with us

Evenimente

Felicia Filip: Aşteptăm să avem peste 15.000 de vizitatori la Târgul de Crăciun; totul este pus la punct

Published

on

Târgul ”Poveste de Crăciun” s-a deschis, vineri, în curtea Operei Comice pentru Copii, cu o mulţime de atracţii pentru vizitatori, de la derdeluş, carusel şi trenuleţ, până la cadouri şi bunătăţi culinare. Felicia Filip, managerul Operei Comice pentru Copii, a dezvăluit, într-un interviu acordat AGERPRES, surprizele oferite celor care vor trece pragul târgului.

”În grădina Operei Comice pentru Copii, în Târgul nostru de Crăciun, există şi partea artistică, adică spectacolele pe care le avem (…). Există un număr de 121 de spectacole în această perioadă. Între 25 noiembrie şi 29 decembrie vor fi 121 de spectacole şi, pe deasupra, 25 de nopţi ale spiriduşilor”, a povestit Felicia Filip.

Totodată, aceasta vorbeşte despre întâlnirea copiilor cu Moş Crăciun.

”El are casa lui la noi, la Opera Comică, o casă care are acel şemineu unde arde focul şi totul este înconjurat de starea de sărbătoare. Există cadouri, colţuri uşor luminate care te atrag şi vrei să descoperi ce se află acolo şi constaţi că fiecare colţ de aici îţi creează o stare de linişte, de siguranţă, parcă e căuşul palmei pe care l-ai visat întotdeauna şi doreşti să stai acolo. Se simte mirosul de ceai, pentru că Moş Crăciun ştie cum să primească vizitatorii”, mai spune Felicia Filip.

Advertisement

AGERPRES: Târgul ”Poveste de Crăciun” revine în curtea Operei Comice pentru Copii după o pauză forţată cauzată de pandemie. Cum va fi ediţia din acest an?

Felicia Filip: Târgul de Crăciun a fost prezent, de opt ani, în fiecare an, pentru că şi atunci când am fost în pandemie noi am avut filmări, am avut spectacol pe care apoi l-am postat în online, pe aplicaţia noastră Opera Copiilor, şi în momentul de faţă, practic, Opera Comică pentru Copii deschide Târgul de Crăciun, Povestea Târgului de Crăciun, pentru a opta oară (…). Totul este pus la punct. Spiriduşii noştri sunt peste tot şi, dacă ai nevoie de un sfat, dacă ai o întrebare fără răspuns, ei îţi vor da răspunsurile, te vor duce în locurile pe care tu doreşti să le vezi, acolo unde vrei să te joci.

AGERPRES: Târgul ”Poveste de Crăciun” vine în fiecare an cu o mulţime de surprize. Care vor fi surprizele din acest an?

Felicia Filip: Să începem, de exemplu, cu ieslea Pruncului Isus, ce se află la primul pas pe care îl faci în grădina Operei. Avem, de asemenea, patinoarul, avem caruselul, avem derdeluşul şi trenuleţul. Sunt patru elemente pe care copiii cu siguranţă le vor încerca, se vor da cu săniuţa pe derdeluş – trebuie spus faptul că derdeluşul este în exclusivitate al copiilor, pe când patinoarul, caruselul şi trenuleţul sunt pentru copiii de toate vârstele. La Opera Comică pentru Copii vom avea şi săniuţa zburătoare. Ca de fiecare dată, Moş Crăciun soseşte, ne vizitează pe fiecare dintre noi, venind în zbor într-o sanie trasă de reni. Şi ne-am gândit să-l întâmpinăm pe Moşul cu sania noastră care se află la mare înălţime şi care glisează, care trece printr-un traseu foarte bine stabilit, şi invităm părinţii sau bunicii să-şi lase copiii să urce în această săniuţă şi să prindă şi ei curaj să se ducă alături de copii să vadă ce frumos se zboară cu săniuţa noastră.

În continuare, dacă mergem mai departe, există târgul în târg. Sunt spaţii amenajate cu căsuţe unde se găsesc tot felul de minunăţii, de obiecte-cadouri, târgul cadourilor unde găsim tot felul de lucruri ce, sperăm noi, vor fi oferite şi primite cu plăcere. Dar, în afară de cadouri, există Târgul bunătăţilor. Sunt bunătăţi de peste tot care te îmbie cu mirosul, cu aspectul şi mai ales cu gustul lor.

Pe aleile târgului vom fi întâmpinaţi şi de muzică. Dar un alt fel de muzică, ce ne va fi oferită de pe scena colindătorilor de copiii de la Cantus Mundi. Şi dacă într-adevăr ne-am încărcat cu o putere extraordinară pentru că am luat prânzul sau micul dejun sau poate cina, după ce ne-am încărcat cu energie, este timpul să ne uităm şi în sacul nostru cu cadouri şi constatăm, fiecare în parte, că parcă ar mai trebui ceva pus acolo. Şi atunci dăm năvală la magazinul Operei Comice pentru Copii şi la librăria noastră. Şi acolo cu siguranţă ne vom umple desaga cu daruri, cu cărţi, cu momente de muzică, pentru că există acolo şi DVD-uri, şi CD-uri, şi cărţi, dar şi obiecte care te duc spre poveştile spectacolelor Operei Comice pentru Copii. După ce trecem prin magazin vom merge la fabrica de împachetat cadouri. Există şi un asemenea loc amenajat, unde spiriduşii, cine altcineva, ne ajută, ne îndrumă şi chiar ne lasă, sub supravegherea lor, să împachetăm chiar noi cadourile. Dar nu oricum, ci foarte artistic, cu tot felul de fundiţe, floricele, aşa cum ne place, pentru că avem la îndemână tot ce înseamnă să construieşti, să împodobeşti un cadou pe care vrei să-l oferi. Punem aceste cadouri cu mare grijă în sacul nostru de cadouri şi punem săculeţul în spate.

Advertisement

Da, dar trebuie să existe şi o poză – avem un colţ foto care să imortalizeze momentul cu noi plini de fericire, cu ochii sclipind, cu zâmbetul pe buze şi mai ales cu împlinirea faptului că avem în spate o desagă plină cu cadouri pe care le vom oferi.

AGERPRES: La ediţia din acest an veţi prezenta publicului şase spectacole cu peste 120 de reprezentaţii care vor avea loc în cele peste 30 de zile ale târgului. Ce spectacole vor putea fi văzute şi cum reuşiţi să faceţi faţă la un volum atât de mare de spectacole?

Felicia Filip: În grădina Operei Comice pentru Copii, în Târgul nostru de Crăciun există şi partea artistică, adică spectacolele pe care le avem şi care vor fi prezentate pe cele trei scene din sălile Operei Comice pentru Copii, însemnând Sala mare de spectacol, Salonul Mozart şi Salonul UnderGrant. Trebuie să ştiţi că există un număr de 121 de spectacole în această perioadă. Între 25 noiembrie şi 29 decembrie vor fi 121 de spectacole şi, pe deasupra, 25 de nopţi ale spiriduşilor. Toate acestea se întâmplă aici. Astfel, de sâmbătă, trei weekend-uri la rând, va fi prezent, pe Scena mare a Operei Comice pentru Copii, “Spărgătorul de nuci”, celebrul balet al lui Ceaikovski, cu mare succes, unde artiştii balerini ai Operei Comice pentru Copii vor da viaţă personajelor şi acţiunii din această frumoasă poveste. Avem un răgaz de câteva zile în care facem ultimele pregătiri pentru spectacolul deja tradiţional “Poveste de Crăciun”, ce va avea loc în datele de 17 şi 18 decembrie. Iniţial, a fost câte un spectacol pe zi, s-au vândut biletele instantaneu şi am mai pus un al doilea spectacol în fiecare zi. S-au dus cu aceeaşi viteză şi am avut obligaţia bucuroasă de a pune un al treilea spectacol. Aşadar, în aceste date 17 şi 18 în fiecare zi câte trei spectacole cu “Poveste de Crăciun”, practic cu casa închisă.

O noutate pe care o avem este faptul că între Crăciun şi Anul Nou, la Opera Comică pentru Copii, se simte parfumul valsului vienez şi acea stare de bucurie, de a face glume, de a face farse, de a fi comic, de a te bucura, este vorba de spectacolul de operetă “O noapte la Veneţia”. Cum spuneam, este plin de farmec şi de şarm şi personajele sunt atât de frumos zugrăvite, conturate, în ceea ce înseamnă Sărbătoare de Crăciun. Acestea sunt spectacolele din Sala mare. Urmează apoi Salonul Mozart. În Salonul Mozart îl avem prezent pe Bogdan Munteanu, magicianul expres al nostru, în spectacolele “Magic Way”, la care de asemenea locurile toate sunt ocupate şi se joacă, evident, cu casa închisă. Şi, pentru a avea din nou parfumul anotimpurilor, este vorba de Vivaldi, cu anotimpurile, toamna şi iarna.

În Salonul UnderGrant este din nou o mare surpriză, este o avalanşă de cereri din partea tinerilor spectatori, tineri spectatori ce cuprind vârstele 0-3 ani. Personajul care este iubit atât de mult se cheamă Bubu. Acest Bubu deja şi-a făcut apariţia la sfârşitul stagiunii trecute cu mare succes. Copiii l-au iubit, părinţii, mămicile şi tăticii l-au iubit foarte mult pe Bubu, de aceea acum el se răsfaţă şi este asaltat de copii. Îndemnul nostru este veniţi aici, la Opera Comică pentru Copii, în Salonul UnderGrant, pentru a vă întâlni cu Bubu.

Acestea sunt în mare activităţile, sau, altfel spus, surprizele cu care noi aşteptăm publicul, vizitatorii noştri, şi atât în grădină, cât şi în sălile de spectacol, aşteptăm să avem peste 15.000 de vizitatori.

Advertisement

AGERPRES: Vizitatorii, cei mai mici, bineînţeles, vor avea posibilitatea de a se întâlni cu personajele din poveşti, cu actorii, care interpretează personajele din poveştile Operei Comice pentru Copii?

Felicia Filip: Sigur că da. Am pomenit de noaptea spiriduşilor. Ei sunt cei care au creat spaţii de poveste, spaţiile din clădirea Operei Comice pentru Copii, acele spaţii cu care spectatorii nu sunt familiarizaţi, sunt căile pe care circulă artiştii, sunt locurile în care ei studiază, în care se antrenează, cabinele lor, acolo unde se îmbracă, spaţiile unde ţinem şedinţe, chiar spaţiul acesta în care noi vorbim şi toate acestea capătă de această dată un farmec aparte, pentru că spiriduşii au împodobit toate aceste spaţii pentru sărbătoarea Crăciunului şi ei sunt cei care îi vor conduce pe vizitatori, vor face cunoştinţă cu personaje din spectacolele noastre, vor lua legătura cu alţi spiriduşi ce încearcă să facă surprize. Vor fi scene care vor surprinde plăcut publicul nostru şi chiar vor intra în joaca pe care noi am provocat-o.

AGERPRES: Din 2 decembrie la Târgul ”Poveste de Crăciun” va veni şi Moş Crăciun. Cum va fi interacţiunea copiilor cu el?

Felicia Filip: După ce el va ateriza din zborul lui condus de reni, în sania lui, va parca sania şi renii lângă bradul minunat de Crăciun şi va intra în casa lui. El are casa lui la noi, la Opera Comică, o casă care are acel şemineu unde arde focul şi totul este înconjurat de starea de sărbătoare. Există cadouri, colţuri uşor luminate care te atrag şi vrei să descoperi ce se află acolo şi constaţi că fiecare colţ de aici îţi creează o stare de linişte, de siguranţă, parcă e căuşul palmei pe care l-ai visat întotdeauna şi doreşti să stai acolo. Se simte mirosul de ceai, pentru că Moş Crăciun ştie cum să primească vizitatorii. (…) În urma vizitei pe care o vom face Moşului, acesta ne va da cadouri, sfaturi, ne va săruta pe frunte şi ne va da acea stare şi putere de bine pentru a lua din nou în piept viaţa de zi cu zi din afara Târgului de Crăciun.

AGERPRES: Opera Comică pentru Copii vine în fiecare stagiune cu spectacole în premieră şi diferite programe şi ateliere pentru spectatorii săi. Ce propuneri mai are Opera Comică pentru Copii?

Felicia Filip: Stagiunea actuală, 2022-2023, a fost deschisă cu o premieră. Am început stagiunea cu o premieră, am continuat în următoarea săptămână cu o altă premieră la Salonul Mozart, iar pentru anul ce vine, anul 2023, însemnând a doua parte a stagiunii noastre, avem în pregătire premiera cu spectacolul de operă “Elixirul dragostei” de Donizetti. Apoi avem, de asemenea, spectacole la Salonul Mozart şi, bineînţeles, în salonul UnderGrant, fie că vorbim de “Heidi, fetiţa munţilor”, care se desfăşoară la Salonul UnderGrant, sau de spectacolele, cum spuneam, în premieră, de la Salonul Mozart. În plus, reluăm producţiile, marile producţii, fie că vorbim de “Sunetul muzicii” sau de “School of rock” şi încheiem stagiunea tot cu o premieră, pentru că există atelierele de musical şi vor avea, vor încheia munca lor cu un spectacol în premieră care se cheamă “School of musical”.

Advertisement

Aşadar, avem în fiecare moment lucruri noi de făcut, surprize pe care le prezentăm şi toate acestea sunt într-un fel sau altul şi într-o profundă legătură cu publicul, pentru că avem grijă din timp să facem acele sondaje prin care întrebăm în primul rând locuitorii oraşului, locuitorii sectorului şi mai ales publicul ce calcă pragul Operei Comice pentru Copii, în primul rând dacă sunt mulţumiţi de ceea ce au petrecut aici, de calitatea spectacolelor, dacă doresc alte titluri de spectacole. Practic, publicul este într-o strânsă legătură cu noi şi practic spectatorii fac parte din clubul de prieteni ai Operei Comice pentru Copii.

AGERPRES: Sunteţi manager al Operei Comice pentru Copii din 2014. Aţi venit din postura de artist şi aţi trecut la cea de manager cultural. Ce v-a îndemnat să faceţi acest pas?

Felicia Filip: Trebuie să vă spun că sunt alături de ideea din care s-a născut Opera Comică pentru Copii de la bun început. Am făcut parte din grupul care a susţinut Opera Comică pentru Copii de când a apărut şi în ultima perioadă dinaintea devenirii mele manager al Operei, o perioadă am fost director artistic, după care, iată, a fost pasul următor, firesc aş spune, de a fi managerul instituţiei.

AGERPRES: Nu v-a fost frică, între ghilimele, să veniţi într-o instituţie care lucrează cu cel mai neîngăduitor public – copiii?

Felicia Filip: Aş spune despre copii că ei nu sunt neîngăduitori, ei sunt oglindă a faptelor pe care le trăiesc, în sensul în care sunt foarte sinceri. Ei nu sunt, între ghilimele, bine crescuţi. Dacă nu-ţi place ceva, atunci stai cuminte sau spui mai târziu că nu ţi-a plăcut, eşti discret. Ei sunt acele minunăţii, acele creaţii minunate care, dacă iubesc, dacă sunt cuceriţi de ceea ce se întâmplă, i-ai câştigat, sunt ai tăi. Dacă lucrurile nu sunt bine făcute, vei vedea că ei nu sunt atenţi, deci te-au taxat în sensul acesta. La noi se întâmplă miracolul, copiii sunt atât de copleşiţi, aş putea spune, în modul cel mai frumos al cuvântului, de ceea ce se întâmplă pe scenă, pentru că este culoare, este arhitectura decorurilor, sunt luminile, sunt toate aceste efecte, şi apoi sunt artiştii, artiştii care parte din ei par a fi de vârsta copiilor, pentru că sunt tineri absolvenţi ai universităţilor de muzică şi sunt atât de tineri încât sunt de-a dreptul copii. Au această bucurie de a cânta, de a dansa, de a se dărui, care cucereşte instant, şi atunci există această legătură între publicul tânăr, publicul acesta format din copii, şi scenă.

Advertisement

Ei sunt acaparaţi de personajele pozitive, ţin cu ele şi, atunci când cineva, Zâna cea bună, de exemplu, o caută pe Cenuşăreasa să o îndrume şi să o îmbrace, să facă acel farmec extraordinar şi întreabă publicul “Aţi văzut-o pe Cenuşăreasa?, toată sala spune unde a văzut-o. (…) Şi sunt împotriva personajelor rele, Baba Cloanţa sau Zâna Rea sau Balaurul, toate aceste personaje. Copiii sunt cuceriţi.

Mie nu mi-a fost teamă să vin aici, pentru că de-a lungul carierei mele am avut de-a face cu copii. Să vă spun că după ce mi-am terminat liceul am predat vioara, eu am absolvit Liceul de Artă din Piteşti la vioară, 12 ani de vioară, după care am mers în oraşul meu natal şi am predat vioara copiilor de 6, 7, 8 ani şi vreau să vă spun doi ani am fost profesor şi, în momentul în care ne-am despărţit, copiii pe care i-am lăsat au suferit foarte mult pentru că ne-am despărţit. Am fost un profesor cald, dur atunci când a fost cazul, dar ei m-au iubit aşa cum am fost.

Apoi a urmat cariera mea internaţională şi în teatrele de pe patru continente, unde am cântat, teatre de mare anvergură, am avut ocazia să văd îndeaproape, în detaliu, ce înseamnă munca într-o instituţie de acest gen, fie că vorbim de partea de ateliere, de partea de organizare, de partea artistică, toate, în plus ce se întâmplă pe scenă, cum procedezi şi cum eşti tu alături de mari artişti, colegi pe care îi întâlneşti şi bucuriile cele mai mari au fost când pe marile scene m-am întâlnit cu foşti colegi de universitate şi iată, pe marile scene ne întâlnim, să creăm împreună spectacole, fie că e vorba de premiere sau spectacole de anvergură cărora le-am dat viaţă în această perioadă.

Astfel, am înţeles ce înseamnă să conduci o instituţie de marcă. În plus, îl am alături de mine pe soţul meu, regizorul de operă Cristian Mihăilescu, ce la rândul lui este numit creator de opere, pentru că a fost manager, director general la Teatrul Liric din Constanţa, pe care l-a făcut Operă, apoi a mers la Teatrul Muzical din Braşov, pe care l-a făcut Operă, deci are o activitate bogată de conducere a unei instituţii de profil şi atunci mi-a fost alături, îmi este alături şi, în plus, eu cer sfaturi şi acum şi sunt receptivă la orice coleg.

În plus, mă bucur de succesele pe care le au alţi manageri de instituţii, pentru că asta te ajută şi dacă vrei să fii mai bun, eşti mai bun făcând lucruri de înaltă calitate, nu discutând, nu aducând în discuţie calitatea colegilor tăi. Deci să fii tu mai bun prin forţele tale. Aici este o competiţie a calităţii culturale, a educaţiei. Practic, nu este competiţie între instituţii, este competiţie cu tine însuţi şi cu echipa pe care o supraveghezi, cu care mergi înainte, să fie din ce în ce mai bine fiecare în parte. Competiţia este între colectivele ce construiesc echipa Operei Comice pentru Copii.

Advertisement

Ceea ce facem noi aici, la Opera Comică pentru Copii, este dovada de dragoste cu care aşteptăm publicul. De ce dovadă de dragoste? Pentru că de fiecare dată primim dovada de dragoste a lor spre noi, iubirea lor, aplauzele lor, cuvintele lor frumoase, susţinerea pe care ne-o arată de fiecare dată atunci când poate că trecem prin perioade nedorite. Ei ne sunt aproape şi ne dau puterea să mergem mai departe. 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Evenimente

Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025

Published

on

Cea mai așteptată competiție de ciclism din România revine pe 31 august, în centrul capitalei! Aflat la a patra ediție, L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon aduce din nou în Piața Constituției atmosfera autentică a celui mai faimos tur ciclist din lume. Înscrierile sunt acum deschise, pe: https://romania.letapeseries.com/registration.

Race Village-ul va fi accesibil atât cicliștilor înscriși în competiție, cât și publicului larg, cu activități pentru toate vârstele. Participarea este gratuită pentru persoanele cu dizabilități, iar copiii beneficiază de 15% reducere la înscriere.

Turul Franței este mai mult decât o cursă – e un fenomen global care cucerește anual peste două miliarde de fani din întreaga lume. Evenimentul sportiv devenit legendă a debutat în 1903, iar conceptul L’Étape Series by Tour de France a apărut în 1993, din dorința de a da o șansă și cicliștilor amatori să trăiască o experiență unică. România a intrat în această serie internațională în 2022, devenind a 20-a țară inclusă în prestigiosul calendar global.

Trei curse pentru toate nivelurile: de la copii de 7 ani, la cicliști experimentați

Advertisement

L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este singura competiție din România care oferă emoția unei curse de top mondial, destinată tuturor cicliștilor, de la familii cu copii de minimum 7 ani, și până la cicliști de performanță. Evenimentul este deschis și pentru pasionații de MTB, iar cicliștii de performanță care vor răspunde provocării vor beneficia de un clasament dedicat.

Cele trei trasee din cadrul evenimentului sunt adaptate nivelurilor de vârstă și experiență:

  • City Adventure – 14 km: dedicat celor cu vârsta de minimum 7 ani;
  • The Ride – 42 km: deschis participanților de minimum 15 ani;
  • The Race – 85 km: pentru cicliștii de minimum 15 ani, în căutarea unei provocări sportive autentice.

Cei care se înscriu până la 30 iunie beneficiază de prețuri speciale Early Bird: 190 lei pentru City Adventure (14 km), 215 lei pentru The Ride (42 km) și 225 lei pentru The Race (85 km).

Start din inima orașului, pe bulevarde pline de istorie

Cu startul dat chiar din inima Capitalei, în vecinătatea Pieței Constituției, traseele vor transforma Bucureștiul într-un circuit spectaculos, purtând cicliștii pe bulevarde emblematice – Calea Victoriei, Bulevardul Kiseleff sau Bulevardul Libertății – și pe lângă repere istorice impresionante precum Arcul de Triumf, Palatul Parlamentului, Palatul C.E.C., Primăria Capitalei, Casa Armatei și Ateneul Român.

„Pentru al patrulea an consecutiv, la final de august, Bucureștiul devine capitala ciclismului românesc. Așadar, Piața Constituției va da din nou măsura bucuriei, a pasiunii și a experiențelor inedite pe două roți, într-o atmosferă de festival, cu trasee spectaculoase, zonă comercială, zonă de food și relaxare, atracții pentru copii, muzică bună, multe premii și surprize.

Advertisement

Mulțumim tuturor autorităților și sponsorilor care ne susțin în realizarea acestui proiect unic în România”, declară Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG România, organizator al evenimentului.

Tot ce ai nevoie înainte și după cursă, în Race Village

Race Village-ul L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon, din Piața Constituției, va spune tuturor povestea brandului legendar prin intermediul unei expoziții Tour de France și a numeroaselor activări ale sponsorilor, într-o atmosferă relaxantă de festival. Tot aici vor fi organizate și o zonă comercială cu profil sportiv, unde vor fi prezente cele mai importante branduri de echipament și nutriție sportivă, un food court, un spațiu de încălzire pentru concurenți, asistență mecanică pentru cicliști, un punct de masaj, o zonă de premiere cu scenă și numeroase concursuri cu premii desfășurate de sponsorii evenimentului.

Suntem încântați să revenim în România pentru cea de-a patra ediție L’Étape by Tour de France, un eveniment care a crescut frumos alături de o comunitate de cicliști pasionați și dedicați. Bucureștiul oferă un cadru unic, cu un mix fascinant de istorie și energie, iar participarea din ce în ce mai numeroasă confirmă că România devine un punct important pe harta internațională a  ciclismului de amatori”, a precizatAntoine Quiers, Project Manager al L’Étape Series by Tour de France – AMAURY SPORT ORGANISATION (A.S.O).

Premii cu miză internațională: drum deschis spre L’Étape du Tour

Advertisement

În săptămâna cursei se vor ridica kiturile de participare, iar duminică, 31 august, se va da startul în cele trei trasee. Celebrul tricou galben (Yellow Jersey), acordat câștigătorilor, simbol al victoriei, excelenței, pasiunii și hotărârii, va deveni marea provocare pentru participanți. Primii trei cicliști amatori clasați în cursa The Race 85 km, la feminin și masculin, se vor califica pentru programul internațional L’Étape Championship și vor primi câte o invitație de a participa la celebra L’Étape du Tour din Franța, cea mai renumită competiție de ciclism din lume dedicată amatorilor.

Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Ediția 2025 are ca Presenting Partner compania Decathlon și este susținută de CTMB și Primăria Capitalei. Acestora li s-au alăturat, în calitate de sponsori, SKODA și RTPR. Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Barilla, Reciclad’Or, Remat Holding, Agriro Fresh, Black Cab, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Artesana, Secom, Artesia, Sweeteria, CPI Security. Partenerii evenimentului sunt: MTB Academy și Bălașa Percussion.

Partenerii instituționali care susțin evenimentul sunt Ambasada Franței și Federația Română de Ciclism.

Decathlon este presenting sponsor pentru al doilea an consecutiv. Implicarea Decathlon reflectă angajamentul pe termen lung față de comunitatea sportivilor și dorința de a încuraja un stil de viață activ și sănătos. La această ediție, Decathlon contribuie prin:

  • Parte din kit-ul oficial al participanților, tricouri și săculeți pentru încălțăminte – gândite pentru a oferi confort și performanță atât pe traseu, cât și în afara acestuia;
  • Un stand de activare interactiv și zonă expo, unde participanții și susținătorii pot descoperi cele mai noi produse și inovații din universul ciclismului;
  • Un service de reparații rapide, disponibil pe durata evenimentului, unde tehnicienii Decathlon vor sprijini cicliștii în orice situație tehnică neprevăzută.

Pentru noi, la Decathlon, sportul nu este doar mișcare — este o sursă de energie, echilibru și evoluție. Să fim presenting sponsor al L’Étape Romania by Tour de France înseamnă mai mult decât prezență — înseamnă angajamentul nostru de a pedala alături de o comunitate vibrantă, pasionată și dornică să se autodepășească. Credem într-o lume în care fiecare pedalare ne apropie, ne întărește și ne inspiră. Așa mișcăm lumea prin minunile sportului! Grow stronger. Grow smarter. Grow together”, a declarat Raluca Hristea, Lider de Evenimente și Parteneriate Decathlon România.  

Eveniment recomandat de Europa FM.

Advertisement

Parteneri media: Revista BIZ, News.ro, Ziarul Bursa, Romania Journal, Freerider, Aimx.ro, Revista Sport Magazin, GO4FUN.ro, GabrielSolomon.ro, Biciclistul.ro, RIDERSCLUB.ro, SPORTYA.net, TENIS10 și KLARMEDIA – Partener monitorizare de presă.

L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 10.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 28 de ani de activitate. Agenția coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experiențe care aduc bucurie oamenilor și soluții personalizate pentru mărci locale și globale. Detalii despre MPG România, pe: www.mpg.com.ro.

Continue Reading

Evenimente

Un nou record mondial se pregătește în România, la Alba Iulia: „Masa care unește”

Published

on

Vineri, 30 mai, Cetatea Alba Carolina a fost gazda unei ediții speciale a proiectului „Masa care Unește”, un eveniment simbolic care a reunit aproximativ 200 de jurnaliști, creatori de conținut, lideri locali, și reprezentanți ai partenerilor implicați prin activări speciale.

Organizat sub titlul „Valorile care ne aduc împreună”, evenimentul a fost conceput ca o ediție de pre-promovare a celui mai ambițios demers comunitar al anului de a stabili la Alba-Iulia un nou record mondial Guinness pentru „cea mai mare masă din lume” în 13 septembrie 2025 în Cetatea Alba Carolina, și care își propune să aducă la masa 10.000 de oameni și peste 50.000 din toată țara care vor urmări evenimentul la fata locului.

Într-un cadru simbolic între zidurile cetății, amplasat în apropierea Restaurantului Check-in La Vizitiu, invitații s-au așezat la o masă de peste 30 de metri lungime, în aer liber, pentru a celebra unitatea, dialogul și redescoperirea valorilor comune într-un context social marcat de polarizare și fragmentare.

Andreea Esca, ambasadorul acestei ediții, a fost prezentă pe tot parcursul evenimentului, contribuind cu energia sa la crearea unei atmosfere calde și relevante. A transmis mesaje despre apartenență, rădăcini, ospitalitate și importanța de a sta împreună la aceeași masă.

Advertisement

PREGĂTIRI PENTRU STABILIREA UNUI NOU RECORD MONDIAL, AL TREILEA RECORD REALIZAT ÎN CETATEA MEDIEVALĂ DIN ALBA IULIA

Pentru organizarea acestui eveniment și stabilirea recordului organizatorii pregătesc 2.700 de panouri și 1.252 de paleți ce vor alcătui masa, 10 camioane, 4 macarale, 5 tone de mâncare, 5 milioane de litri de apă, 10.000 de fire de flori, 5,4 km de bănci și 1.000 de voluntari.

Dar „Masa Care Unește” nu este doar un eveniment culinar, ci o adevărată celebrare a unității, tradițiilor și valorilor care dau identitate României. Prin acest proiect ambițios, echipa își propune să poziționeze Alba Iulia într-un reper turistic și gastronomic de prestigiu internațional, întărind statutul orașului ca simbol al patrimoniului și identității culturale românești.

Meniul evenimentului va cuprinde preparate tradiționale românești, atent alese pentru a evidenția diversitatea și bogăția gastronomiei locale. La masă sunt așteptați 10.000 de participanți, pentru a stabili un nou record mondial și pentru a aduce în prim-plan cultura și tradițiile românești pe scena internațională. Cei care vor să participe vor putea să se înscrie pe un formular pe site-ul oficial bloomtheworld.ro, care va fi anunțat în curând de organizatori.

DESPRE PROIECT

Masa care Unește” este o inițiativă creată de Asociația Bloom the World, cu sprijinul echipei Magic Maker Communication, și are ca misiune conectarea oamenilor prin experiențe colective, culturale și gastronomice. Evenimentul din septembrie va avea și o componentă caritabilă majoră: încă 10.000 de mese vor fi donate simbolic către oameni aflați în nevoie din întreaga lume, prin parteneriate cu organizații umanitare.

Advertisement

SPRIJIN DIN PARTEA COMUNITĂȚII ȘI A BRANDURILOR DIN ROMÂNIA

Evenimentul a fost cu adevărat unul special. La pregătirea mesei s-au alăturat echipa restaurantului Czech In – La Vizitiu, cetățeni din Alba Iulia, voluntari, partenerii și colaboratorii proiectului, precum și oameni care s-au oprit să dea o mână de ajutor. Inițiativa a atras atenția unor dintre cele mai cunoscute branduri locale și naționale, din diverse domenii, care au contribuit cu produse pentru echipă și pentru cei care au luat masa. Printre cei prezenți au fost Transavia, Vel Pitar, Transeuro, Elit, Exotic Fruit, Transilvania Nuts și mulți alții care au oferit materii prime esențiale pentru cele 200 de mese calde pregătite la eveniment, de la pâine proaspăt și, produse din carne până la mezeluri, fructe, produse nucifere și legume culese din gospodăriile locale.

Continue Reading

Evenimente

De 1 iunie, 500 de copii au dansat pe muzica lui Smiley, în cadrul unui flashmob desfășurat la „Senatul Copiilor”

Published

on

În contextul Anului Național al Copilului, Asociația Colorăm Zâmbete și UNICEF în România au organizat duminica, 1 iunie 2025, la ora 11:00, un flashmob în cadrul evenimentului Senatul Copiilor. Cei 500 de copii participanți au susținut un moment artistic pe acordurile piesei „Va fi bine” a lui Smiley, Ambasador Național UNICEF, o piesă emoționantă, care transmite un mesaj optimist despre cum putem schimba lumea începând cu noi înșine.

„Folosim oportunitatea oferită de Anul Național al Copilului și a Zilei internaționale a copilului pentru a-i pune din nou pe copii și mesajele lor în centrul atenției publice, acolo unde trebuie să se afle și celebrăm dreptul lor de a se exprima liber, de a se juca și de a fi ascultați, dar și dreptul la o viață artistică, drepturi  prevăzute în Convenția ONU cu privire la drepturile copilului. Mulțumim Senatului României și Asociației Colorăm Zâmbete, copiilor și celor care au fost alături de noi în această zi”, a declarat Anna Riatti, reprezentanta UNICEF în România.

La fel ca în anii precedenți, când Asociația Colorăm Zâmbete cu sprijinul autorităților locale a marcat Ziua internațională a dansului, coregrafia flashmob-ului a fost realizată de profesioniștii  din cadrul Dance World Studio, copiii exprimându-se prin mișcare, într-un spirit de bucurie și solidaritate.

„Suntem profund emoționați și mândri să vedem cum acest flashmob, devenit deja o tradiție pentru asociația noastră, crește de la an la an. Participarea a peste 500 de copii este o dovadă clară că dansul unește, inspiră și creează amintiri de neuitat. Prin acest eveniment, nu doar sărbătorim Anul Național al Copilului, ci și promovăm bucuria mișcării și importanța artei în dezvoltarea copiilor. Le mulțumim tuturor celor implicați pentru energie, dedicare și entuziasm”, a afirmat Diana Păun, președinte al Asociației Colorăm Zâmbete.

Advertisement

Anul trecut, Parlamentul României a adoptat o lege  prin care a declarat 2025 Anul Național al Copilului cu scopul de a atrage atenția asupra drepturilor copiilor și de a încuraja organiza de manifestări și proiecte dedicate dezvoltării sociale, educaționale, culturale și civice ale copiilor.

Continue Reading