Diverse
Lidl aniversează 10 ani alături de români

Published
4 years agoon
By
Redacția
În luna octombrie, Lidl România aniversează 10 ani de la intrarea pe piața locală. Recunoscut pentru angajamentul făcut clienților, de a le oferi produse la cel mai bun raport calitate-preț, retailerul a ajuns în prezent la o rețea locală de peste 300 de magazine și o echipă de aproximativ 10.000 de angajați la nivel național. Cu o viziune ce integrează sustenabilitatea și principiile eficienței în fiecare pilon al business-ului, în toți cei 10 ani de activitate, Lidl România s-a remarcat prin investiții atât în economie, cât și în societate: de la susținerea producătorilor români, până la investiții de peste 106,5 milioane de lei în programe dezvoltate împreună cu societatea civilă, pentru un viitor mai bun.
Lidl România e prezent pe piață cu un model de business unic, printr-un sortiment ce cuprinde în proporție de peste 80% produse marcă proprie, la cel mai bun raport calitate-preț. Mai mult, Lidl a introdus în România conceptul de săptămână tematică, pentru a le oferi românilor gusturi internaționale surprinzătoare.
Investiții în potențialul local
Încă de la intrarea pe piața din România, Lidl s-a concentrat pe potențialul local – pe de-o parte, pentru a susține dezvoltarea furnizorilor români, pe de altă parte, pentru a îmbogăți sortimentul de produse și a oferi opțiuni locale clienților. Astfel, compania lucrează cu peste 400 de furnizori de produse din România și pune la dispoziția clienților o ofertă de peste 3.000 de articole românești, în sortimentul permanent și în promoții de tip in-and-out, în săptămâni tematice precum Săptămâna Românească sau Săptămâna Retro. Retailerul produce în România majoritatea produselor proaspete: carne proaspătă, mezeluri, lactate, dar și produse de panificație sau produse de tip convenience. Printre brandurile Lidl realizate împreună cu furnizori români se numără Pilos, Pikok sau Chef Select. În toamna anului 2015, compania a lansat gama Cămara Noastră, marca proprie dedicată gustului autentic românesc, produsă exclusiv în România. Gama cuprinde 220 de produse, atât în sortimentul permanent, dar și in-and-out.
De asemenea, în Piața Lidl clienții au la dispoziție o varietate de fructe și legume de proveniență autohtonă, inclusiv anumite soiuri tradiționale disponibile la raft în timpul sezonului. Prin proiectul „Cultivat în România, specific românesc”, lansat în parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB), Lidl România susține producători români de fructe și legume, alături de care, de-a lungul timpului, a revitalizat o serie de soiuri de autohone precum roșia de Buzău 1600, ceapa roșie de Buzău, ardeiul kapia roșu Potaissa sau ardeiul iute Jovial.
Un alt obiectiv foarte important al companiei în ceea ce privește dezvoltarea locală este susținerea producătorilor români de a se extinde pe piața internațională. Astfel, Lidl facilitează exportul de marfă provenită de la furnizorii din România către magazinele Lidl din alte țări, făcând cunoscute produsele românești și către clienții din alte țări.În ultimii 5 ani, Lidl România a facilitat exporturi de peste 164 de milioane de euro pentru produsele furnizorilor români, către piețele din Europa.
Premiere pe piața locală
Cu o orientare permanentă spre nevoile clienților, retailerul și-a actualizat constant oferta de produse, marcând premiere importante la nivel de sortiment. De exemplu, Lidl România este primul retailer care a introdus în magazine un întreg sortiment de produse BIO, pe care l-a completat și diversificat constant, gama numărând în prezent peste 300 de produse, în sortimentul permanent și în promoțiile de tip in-and-out. O altă premieră a fost implicarea directă a consumatorilor în procesul de creare de noi produse. Pelteaua de gutui a Eugeniei și ratavița doamnei Adriana sunt două produse marcă proprie pe care retailerul le-a creat după rețetele autentice ale unor gospodine, prezente pe rafturile magazinelor Lidl sub brandul Cămara Noastră. În plus, în 2016, Lidl România a fost primul retailer de pe piața locală care a eliminat din sortiment ouăle din categoria 3, iar de la finalul anului 2017, le-a eliminat și din rețetele tuturor produselor marcă proprie dezvoltate la nivel local.
Aproape de clienții din toată țara
Pentru a fi cât mai aproape de clienții din toată țara, în cei 10 ani pe piața locală, rețeaua de magazine a crescut constant, în prezent numărând peste 300 de unități, în toate județele din țară. Portofoliul Lidl cuprinde și 5 depozite situate în localitățile Chiajna, Iernut, Lugoj, Nedelea, Roman, cel de-al șaselea fiind în construcție, în localitatea Fundeni, lângă București.
Sustenabilitatea se află în ADN-ul business-ului Lidl, iar acest lucru se reflectă inclusiv în modul în care sunt construite clădirile în care își desfășoară activitatea, în care își extinde rețeaua de magazine și cea logistică. Astfel, magazinele Lidl sunt construite conform celor mai înalte standarde de sustenabilitate. 6 magazine Lidl din România sunt echipate cu un total de aproximativ 2.000 de panouri fotovoltaice, iar compania are o rețea de peste 140 de puncte de reîncărcare pentru mașini electrice, în parcările magazinelor sale din țară. Mai mult, în 2019, magazinul Lidl din cartierul bucureștean Aviației a fost desemnat cel mai sustenabil magazin din lume, prin certificarea BREEAM Outstanding, fiind primul magazin din România cu acest nivel de certificare și magazinul cu cel mai mare punctaj la nivel mondial – 99,1%, la categoria BREEAM International New Construction 2013. În plus, portofoliul Lidl cuprinde alte două clădiri certificate BREEAM – sediul central din București și centrul logistic din Lugoj.
10 ani de fapte pentru un viitor mai bun
Sub umbrela Pentru un viitor mai bun, Lidl România investește în parteneriate strategice ce urmăresc trei direcții: educație, mediu și dezvoltarea serviciilor de urgență. În cei 10 ani de prezență în România, Lidl a susținut peste 100 de ONG-uri, investind în total peste 106,5 milioane de lei în dezvoltarea societății românești, cu scopul de a avea un impact pozitiv pe termen lung în comunitățile în care activează.
- Lidl România este partener al Federației Băncilor pentru Alimente din România, încă de la înființarea primei astfel de Bănci în București, în 2016, pentru a contribui la combaterea risipei alimentare;
- Prin programul „Cu Apele Curate”, lansat în 2019 împreună cu Asociația MaiMultVerde, Lidl România a contribuit la informarea a peste 65.000 locuitori și la colectarea a peste 200 de tone de plastic din Dunăre, din 10 comunități;
- Prin parteneriate strategice cu organizațiile Teach for Romania și UNICEF, Lidl România facilitează accesul la educație incluzivă pentru elevii din comunități vulnerabile. Alături de World Vision România, prin programul Pâine și Mâine, Lidl România contribuie încă din 2016 la reducerea abandonului școlar în mediul rural;
- Din 2019, prin parteneriat cu Centrul Step by Step, Lidl România se implică în susținerea accesului la educație timpurie;
- Lidl România a facilitat dotarea cu 17 motociclete de intervenție urbană a filialelor SMURD din 7 județe din țară.
Echipa Lidl România, un exemplu de eficiență și performanță
La cei 10 ani de activitate pe plan local, Lidl România înseamnă o echipă de aproape 10.000 de angajați la nivel național. Lidl pune oamenii în centrul activității și, de aceea, investește constant în asigurarea celui mai bun mediu de lucru pentru angajații săi. Compania investește constant în oferirea oportunități de dezvoltare profesională pentru toți angajații săi, în pachete competitive de compensații și beneficii revizuite anual, dar și în crearea celor mai bune condiții de muncă. Acest lucru i-a adus recunoașterea ca angajator de top în ultimii 5 ani, prin certificarea Top Employer, acordată de către institutul independent Top Employers din Olanda.
10 ani de Lidl + Tine. Ceea ce ne leagă e tot ce contează
Lidl celebrează 10 ani în România printr-o campanie Manifest care vorbește despre relația construită alături de clienții săi în tot acest timp, sub sloganul „Ceea ce ne leagă e tot ce contează”. În centrul campaniei se află spotul TV, care poate fi vizualizat aici, a cărui coloană sonoră este melodia „Aici”. Melodia creată special pentru spot este o colaborare în premieră între patru dintre cei mai cunoscuți artiști din România – INNA, Irina Rimes, Carla’s Dreams și The Motans.
Pentru a sărbători cei 10 ani alături de clienți, Lidl a pregătit o serie de Oferte de Zece și premii aniversare ce pot fi câștigate prin simpla înscriere a unui bon de cumpărături de minim 70 lei pe surprize.lidl.ro/10ani sau prin SMS la 1817. Promoția se derulează până pe 14 noiembrie 2021.
You may like
Evenimente
Cosmopolis a deschis prima Galerie de Artă dintr-un complex rezidențial din România

Published
1 week agoon
April 12, 2025
Galeria de Artă Cosmopolis este un spațiu unic în România, care îmbină armonios arta, viața comunitară și educația, într-un cadru modern, cald și inspirațional.
Galeria aduce un concept inovator pentru piața imobiliară și pentru comunitatea artistică: un spațiu multifuncțional care oferă expoziții de artă, un birou de vânzări de locuințe, un centru educațional și un loc pentru evenimente culturale și ateliere comunitare.
Situată în Cosmopolis Plaza, noua galerie este prima de acest fel dintr-un ansamblu rezidențial din țară și a fost inaugurată în cadrul unui eveniment special la care au participat artiștii expozanți ai primului vernisaj din Cosmopolis, reprezentanții Opus Land Development și ai Mark Twain International School.
„Ne-am dorit să oferim comunității Cosmopolis mai mult decât locuințe. Galeria de Artă este un proiect de suflet, care aduce arta mai aproape de oameni, direct în locul unde trăiesc și își construiesc viețile”, a declarat Ahmet Buyukhanli, fondatorul Opus Land Development.
Noul spațiu este gândit să transforme și modul în care viitorii locatari își aleg locuințele, punând accent pe inspirație, confort și obiecte care pot înfrumuseța orice locuință.
„Este un nou mod de a experimenta procesul de achiziție a unei locuințe. Ne-am dorit ca biroul de vânzări de locuințe integrat în această galerie de artă să fie de fapt o experiență care să ofere viitorului rezident o viziune mai largă despre ce înseamnă un cămin și cum poate el fi înfrumusețat cu obiecte de artă. Comunitatea Cosmopolis este una dinamică și creativă, iar Galeria de Artă va fi o permanentă sursă de inspirație pentru oricine ne trece pragul”, a adăugat Gabriel Voicu, director de vânzări și marketing Cosmopolis.
Galeria va găzdui expoziții temporare, cu vânzare, tocmai pentru aoferi vizitatorilor și locuitorilor din Cosmopolis acces direct la lucrări de sculptură, pictură, fotografie, ceramică și alte obiecte de artă care pot fi și achiziționate. Prin acest demers, Cosmopolis sprijină arta contemporană și își propune să creeze legături între artiști și comunitate.
„Ne bucurăm să aducem arta în mijlocul unei comunități reale. Este o oportunitate pentru artiști să expună într-un cartier rezidențial de mărimea unui oraș, iar pentru vizitatorii Cosmopolis Plaza o oportunitatea de a se bucura de artă în timp ce sunt la cumpărături sau se documentează pentru achiziția unei locuințe”, a declarat Filippo Musneci, fondator Galleria 146.
Galeria de artă Cosmopolis își propune să fie și un loc pentru evenimente culturale și artistice; un spațiu în care se vor organiza atât ateliere comunitare, cât și cursuri educaționale.
„Este esențial ca educația și cultura să își dea mâna și să se regăsească în viața de zi cu zi a copiilor și familiilor. Un astfel de spațiu devine o ancoră pentru dezvoltarea armonioasă a comunității și o sursă constantă de inspirație pentru toți. În cadrul Galeriei va funcționa și biroul de admitere al Școlii Internaționale Mark Twain, ceea ce arată cum componenta educațională se adaugă artei, într-un spațiu dedicat experiențelor creative și învățării”, a declarat Anca Vlăsceanu Macovei, fondator Mark Twain International School.
Vernisajul inaugural al Galeriei de Artă Cosmopolis include sculpturi și fotografii care vor putea fi admirate și achiziționate de vizitatori până la începutul verii, când exponatele ar urma să fie schimbate cu alte obiecte de artă.
„Este prima expoziție de sculptură într-un complex rezidențial din România și categoric este un moment definitoriu pentru artă. Acest pas este piatra de temelie pentru modul în care lucrările artiștilor români ar trebui să fie expuse, appreciate și integrate în noile dezvoltări imobiliare”, a declarat sculptorul expozant Ana Rus.
„Accesul la artă în astfel de spații oferă artiștilor o șansă rară de a interacționa cu un public divers și de a face arta parte din viața comunităților în dezvoltare rapidă. Este o inițiativă care rămâne în istoria colaborărilor dintre artă, educație și comunitate”, a adăugat Dragoș Sora, fotograf și expozant.
Deschiderea Galeriei de Artă este o inițiativă care face parte dintr-un plan mai amplu de dezvoltare al Cosmopolis și care transformă ansamblul rezidențial într-un model de comunitate integrată, în care locuirea, cultura și educația transformă în bine viețile rezidenților.
Despre Cosmopolis
Cosmoplis este cel mai amplu proiect rezidențial din România construit după 1989.Cu cei peste 15.000 de locuitori, comunitatea cartierului Cosmopolis este comparabilă cu populația orașelor Râșnov sau Vatra Dornei și cuprinde un număr de rezidenți mai mare decât al orașelor Otopeni, Sinaia sau Gura Humorului. Planurile de extindere ale Cosmopolis continuă și în anii următori. Până în 2035, dezvoltatorul estimează un total de peste 12.000 de locuinţe și o comunitate de peste 35.000 de persoane.
Investițiile în Cosmopolis au ajuns până acum la peste 455 de milioane de Euro. Cartierul beneficiază de peste 60 de piscine exterioare, bazin de înot acoperit de dimensiuni semi-olimpice (în cadrul WorldClass), 4 parcuri, 4 locuri de joacă, centru medical (Affidea Cosmopolis) și cel mai mare retail park din Nordul Capitalei (Cosmopolis Plaza) care găzduiește peste 70 comercianți, branduri naționale și internaționale.
De asemenea, printre facilitățile din Cosmopolis se numără: plajă privată pe malul lacului natural din apropiere, terenuri de sport, servicii de pază și supraveghere cartier 24/24h – atât prin intermediul echipelor de pază, cât și al camerelor fixe de supraveghere, transport pe ruta Pipera și retur, birou pentru impozite și taxe locale.
Despre Cosmopolis Plaza
- 20.000 de mp este suprafața celui mai mare retail park din zona de Nord a Bucureștiului și 500 de locuri de parcare
- 40 de noi magazine, printre care: Jysk, Animax, Pepco, Sinsay, Tedi, Kik, Carrefour, C&A, Noriel, Lidl, Spartan, 5 to GO, Domino’s Pizza și Dr Max
- Spații pentru relaxare: locuri de joacă și parc
- Cel mai mare club de health & fitness World Class din Nordul Capitalei
Despre Mark Twain International School
Mark Twain International School este una dintre cele mai reputate instituții de învățământ privat din România și este prima școală la nivel național cu un curriculum dual, ce oferă programe educaționale naționale și internaționale, atât bilingve cât și integral în limba engleză. Instituția de învățământ care are în portofoliu peste 14 acreditări și peste 250 de olimpici la nivel județean și național, a fost desemnată în 2023 “The Most Forward-Thinking School of Romania” de către The Education View Center for Excellence USA. Peste 5.000 de studenți din România și alte 60 de țări au urmat cursurile Mark Twain International School.
Mark Twain International School va avea în cartierul Cosmopolis unul dintre cele mai spațioase campusuri Mark Twain International School.
Evenimente
O nouă ediție a turneului internațional de șah GRAND PRIX RAPID, cu premii de 26.000 de euro

Published
1 week agoon
April 12, 2025
Federația Română de Șah anunță organizarea turneului internațional de șah București Grand Prix Rapid 2025, care se desfășoară pe 10 și 11 mai 2025, la Palatul Parlamentului din București. Cu un fond total de premii de 26.000 de euro, dintre care 3.000 de euro vor reveni câștigătorului, turneul se anunță a fi unul dintre cele mai importante evenimente internaționale de șah rapid ale anului, atrăgând jucători de top din întreaga lume și invitați de marcă.
„Suntem onorați să organizăm acest turneu de prestigiu, oferind participanților un cadru impresionant și o organizare de top pentru a-și demonstra abilitățile. Ediția din 2024 a București Grand Prix Rapid a fost cel mai mare turneu de șah organizat vreodată în România, iar în 2025 ne propunem să depășim această performanță. București Grand Prix Rapid 2025 subliniază angajamentul nostru de a consolida poziția României pe harta șahului european”, a declarat Gabriel Grecescu, secretarul general al Federației Române de Șah.
Turneul este deschis tuturor jucătorilor profesioniști români și străini.
În 2024, 442 jucători din 20 de țări au fost prezenți la Palatul Parlamentului, dintre care 29 de Mari Maeștri Internaționali,, 22 de Maeștri Internaționali, 3 Mari Maestre Internaționale și, 5 Maestre Internaționale.
Mai 2025, o lună prolifică pentru șah în România
Tot în luna mai se desfășoară și turneul Chess Classic Romania 2025, parte din prestigiosul circuit mondial Grand Chess Tour, ceea ce va transforma Bucureștiul într-un adevărat centru al șahului mondial în această primăvară.
Informații pentru participanți:
Fond total de premii: 26.000 de euro. Marele premiu: 3000 de euro. Formatul competiției: Sistem elvețian, zece runde, timp de joc 15 minute plus 5 secunde incrementare per mutare.
Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul Federației Române de Șah.
Detalii complete despre premii, costuri, înscriere și regulamentul turneului sunt disponibile în invitația oficială și în invitația oficială pentru jucătorii străini.
Lista participanților înscriși poate fi consultată aici în timp real.
Evenimente
Patru zile de inovație, securitate și colaborare pentru un viitor digital sustenabil

Published
2 weeks agoon
April 11, 2025
Patru zile de inovație, securitate și colaborare pentru un viitor digital sustenabil Cea de-a doua ediție a Digital Innovation Summit Bucharest (DISB) s-a încheiat astăzi, 11 aprilie 2025, după patru zile intense de dialog strategic, inovație tehnologică și parteneriate internaționale, care au confirmat rolul României ca un hub regional pentru transformarea digitală și securitatea cibernetică.Organizat de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București, evenimentul a reunit peste 2.000 de participanți din peste 30 de țări: decidenți guvernamentali, lideri din industrie, experți în securitate și inovatori din domeniul tehnologiilor emergente.
Summitul a fost deschis pe 8 aprilie 2025 printr-un dialog de nivel înalt privind viitorul digital al României, în prezența oficialilor guvernamentali. Conferința Internațională de Diplomație Cibernetică a adus în prim-plan teme precum cooperarea globală în combaterea atacurilor cibernetice, reglementarea AI și securitatea cibernetică.
Critical Infrastructure Protection Forum (CIP Forum) a marcat a doua zi a DISB, aducând în discuție riscurile emergente în transport, energie și orașe inteligente. Totodată, summitul a găzduit lansări în spațiul Web 3.0 – de la parteneriatul digital cu Muzeul Nikola Tesla și colecția „Teslaverse”, până la NFT-uri instituționale dezvoltate de Ghidul Primăriilor, Agerpres, Universitatea „Titu Maiorescu” și chiar evenimente aeronautice, cum este BIAS. Toate aceste inițiative marchează începutul unui nou model de identitate digitală.Palatul Parlamentului a găzduit dezbateri strategice în cadrul primei ediții a Blockchain Intelligence Forum, conferințe pe tema educației digitale, precum și lansarea proiectului ENKIVERS – o inițiativă europeană pentru protejarea conceptelor vizuale prin tehnologie. Exercițiile de securitate cibernetică și reuniunea anuală EURODEFENSE au subliniat angajamentul pentru un ecosistem de apărare cibernetică rezilient și colaborativ.
Summitul s-a încheiat astăzi, 11 aprilie 2025, cu Automotive R&D Conference, eveniment de referință pentru industria auto. Lideri din domeniu au discutat despre electrificare, inteligență artificială, siguranță cibernetică și perspectivele inovării în mobilitatea sustenabilă. România își afirmă astfel potențialul de a deveni un pol de cercetare și dezvoltare auto la nivel european.„Digital Innovation Summit Bucharest 2025 a dovedit că România are capacitatea, voința și partenerii potriviți pentru a construi o societate digitală sigură, sustenabilă și competitivă la nivel global. Prin dialog, inovație și încredere, punem bazele unei transformări reale”, a declarat Adrian-Victor Vevera, Director General al ICI București.

Cosmopolis a deschis prima Galerie de Artă dintr-un complex rezidențial din România

O nouă ediție a turneului internațional de șah GRAND PRIX RAPID, cu premii de 26.000 de euro
