Evenimente
Conferința SuperTeach, cu peste 150 de profesori prezenți în sală

Published
3 years agoon

- Conferința SuperTeach Brașov este primul eveniment offline al asociației din această toamnă, după începerea pandemiei
- Profesorii brașoveni au fost invitați în comunitatea SuperTeach să participe la creșterea calității educației din România prin transformarea mentalității în școli. Ei se pot înscrie la programul de formare ”Mentalitate Deschisă în Educație” oferit de SuperTeach, acreditat de MEN
- Flavia-Ramona Boghiu, viceprimar al municipiului Brașov: ”Noi, la Primărie, ducem responsabilitatea unui oraș, voi duceți responsabilitatea unei generații”
- Dragoș Anastasiu, co-fondator SuperTeach: ”Feriți-vă de incultura organizațională. Haideți să facem împreună primii pași într-un mod de gândire care va schimba totul în educație și în societate!”
- Ema Sinov, profesor: ”Majoritatea școlilor noastre funcționează în secolul 19, având valori predominant academice”
- Anca Tîrcă, expert în educație: ”Avem nevoie de alte abordări în școli, de directori care sunt acolo pentru a-și sprijini profesorii, nu de un management autoritar”
Prima conferință SuperTeach din acest an școlar a avut loc sâmbătă, 11 septembrie, la Brașov și a reunit peste 300 de participanți offline și online, din care peste 150 în sală. Tema conferinței – cultura organizațională în școli – a pornit de la realitatea că funcționarea instituțiilor este conturată de felul în care gândesc, acționează și interacționează oamenii din interiorul acestora și este important ca fiecare dascăl să se gândească cum poate să contribuie la conturarea unei culturi organizaționale în școala sa. La evenimentul organizat de liderul SuperTeach Brașov, Carmina Vakulovski, au participat profesori din Brașov și împrejurimi, dar și din Constanța, Reșița, Iași, Timișoara, Vatra Moldoviței, Odorheiul Secuiest sau Chișinău, profesori dornici să contribuie la transformarea educației din România.
Școlile SuperTeach – două instituții ce vor fi transformate complet anul acesta
”Noi, la SuperTeach, credem că cea mai importantă meserie din lume este ce a profesorilor. De aceea am lansat conceptul Teachers First, care vorbește despre importanța dascălilor în societate. Voi, profesorii, vă aflați la baza societății, la baza evoluției fiecărui caracter, iar sarcina voastră este cu atât mai importantă și mai provocatoare cu cât noi, în acest moment, nu cunoaștem 85% din meseriile viitorului”, a explicat Felix Tătaru, președintele asociației SuperTeach.
Co-fondatorul asociației a anunțat în premieră la Brașov cele două școli SuperTeach (Școala nr. 13 din Galați și Școala nr. 28 din Constanța), instituții ce vor intra din această toamnă într-un proces profund de transformare. ”Toți oamenii din cele două școli, de la portar și până la director, vor trece printr-un proces ce are la bază programul nostru de mentalitate deschisă în educație. Este un proces complex și ne dorim ca cele două instituții să devină repere pentru tot ceea ce se va întâmpla în sistemul de educație din România”.
”Voi, profesorii, aveți cea mai importantă meserie a societății”
Flavia-Ramona Boghiu, viceprimar al municipiului Brașov, a vorbit despre cultura organizațională din Primăria Brașov, apreciind că, ”ne-am dat seama când am venit la Primărie că, pe lângă un set de reguli foarte clare și precise, este nevoie de un set de valori după care să ne ghidăm în instituție și astfel să îi inspirăm și pe ceilalți să le respecte. ”Voi, profesorii, aveți cea mai importantă meserie a societății și este important ce valori le insuflați copiilor, voi formați caractere. Noi, la Primărie, ducem responsabilitatea unui oraș, voi duceți responsabilitatea unei generații”, a precizat viceprimarul, adăugând că ”faptul că sunteți azi aici arată cât de mult vă pasă de copii și de meseria voastră. De aceea, am încredere că viitorul nu arată deloc rău”.
La rândul său, Ovidiu Tripșa, Inspector Școlar ISJ Brașov, a sfătuit profesorii prezenți la Conferința SuperTeach Brașov ”să nu fiți fișa postului, ci să rămâneți voi înșivă”, menționând că, deși multe dintre profesiile actuale nu vor mai exista în viitor, ”profesia de dascăl nu va dispărea, cu siguranță”.
Școala românească are o cultură bazată pe frică
Radu Jugănaru, profesor de matematică și team leader al echipei de asistență tehnică pentru proiectul ROSE, a vorbit despre cultura organizațională din școlile românești, bazată pe un model al fricii. ”Este o stare de frică permanentă care se perpetuează de la elev, la student, la angajat, de la profesor, la director, la inspector și tot mai sus. Pentru că există bullying pe toate paleierele, între elevi, între elevi și profesori, în cancelarie”.
”A ajuta pe cineva aflat în dificultate este momentul în care începe civilizația. Pare simplu, nu? Să mă gândesc cine se află în dificultate lângă mine. Un coleg, un copil, poate chiar un director care nu știe să facă management, poate chiar un profesor care țipă la copii pentru că îi este frică, a completat el.
La rândul său, Ema Sinov, profesor de Științe ale Educației, director al Casei Corpului Didactic timp de 10 ani, a vorbit despre valorile predominante ale școlilor din România, menționând că ”majoritatea școlilor noastre funcționează în secolul 19, având valori predominant academice – responsabilitatea față de teme, disciplina, învățarea. E normal oare?”. În antiteză, Ema Sinov a vorbit despre valori precum sensibilitatea, implicarea, responsabilitatea socială și față de comunitate, caresunt ”mai departe de noi”.
Merima Petrovici, directorul Unității de Implementare a Proiectelor Finanțate din Fonduri Structurale, în cadrul Ministerului Educației, și conferențiar universitar doctor la Facultatea de Științe ale Comunicării din cadrul Universității Ecologice din București, a subliniat importanța comunicării, menționând că: ”Este imposibil să nu comunici. Vorbire sau tăcere, totul are valoare de mesaj. Așadar, dragi dascăli, pentru că omul comunică prin toți porii lui, vă rog să încercăm să observăm comportamentul elevilor chiar dacă nu vorbesc. Ei comunică și prin tăcere, care tăcere poate fi de foarte multe feluri și ne va ajuta să aflăm multe despre copii”.
Schimbările dese ale directorilor de școală, un mare rău pentru educație
Cornelia Iliescu, Inspector şcolar – Management, dezvoltare și evaluare instituţională, a vorbit despre nevoia de continuitate în funcția de director școlar, acolo unde lucrurile funcționează bine. ”Conducerea unei instituții școlare care funcționează bine trebuie susținută să rămână în funcție. Patru ani este o perioadă insuficientă de timp pentru a implementa o strategie”. De aceea Cornelia Iliescu susține că ”12 ani reprezintă o perioadă bună pentru a reuși să împlementezi un plan dacă ai o echipă pe care te poți baza, nu una formată din YES men”. Inspectorul a subliniat că foarte rar sunt schimbați directorii de școală în județul Brașov, dar atunci când nu există performanță, ei sunt înlocuiți din funcție.
Anca Tîrcă – expert în educație, facilitator de învățare și autor al blogului ”despre educație – reforma la firul ierbii” – a accentuat faptul că o cultură organizațională pozitivă, participativă și de colaborare este în special creată de liderul organizației școlare. ”Se spune că oamenii nu părăsesc companiile sau instituțiile, ci părăsesc alți oameni și valorile lor”, spune Anca Tîrcă, adăugând că ”avem nevoie de alte abordări în școli, avem nevoie de directori care sunt acolo pentru a-și sprijini profesorii, a-i vedea cum cresc, nu de directori obsedați de control, nu de un management autoritar”.
Relația școală-copii trebuie simplificată
”Tot aud că avem o criză a manualelor, o criză de bani, de materiale, de diverse, dar, de fapt, criza noastră cea mai mare este cea a caracterelor care să creeze caractere. Vreau doar să vă spun că deficitul de profesori a crescut față de anul trecut cu 12%”, a punctat Parintele Constantin Necula. Co-fondatorul SuperTeach a avut și un sfat pentru profesorii prezenți: ”Haideți să vedem copiii exact așa cum sunt – șansele României de a fi altfel în cel puțin câteva domenii. Nu există copii buni sau copii răi, ci oameni care pun în evidență valoarea si oameni care își pun în valoare forța de a da meditații și a înspăimânta. Va rog să militați pentru simplificarea relațiilor copiilor cu școala, astfel încât copiii să vadă că școala nu este pușcarie, că nu trebuie să dovedească nimic”.
Nu au lipsit de la Conferința SuperTeach Brașov nici copiii, beneficiarii educației din România. Ei și-au exprimat dorințele și asteptările de la acest an școlar și de la profesori. ”Ar fi frumos ca toți profesorii să facă precum dirigintele meu de la școală, și anume să îi implice pe toți copiii în discuții, nu doar să încurajeze 3 copii să vorbească. Domnul diriginte ne-a învățat să ne respectăm între noi indiferent de cum arătăm sau cum ne îmbrăcăm”, a spus Tea, elevă în clasa a-VIII-a.
Olimpia Meșa, designer de învățare și autoarea cărtii “Cum Învață Oamenii”, a prezentat multiple metode prin care copiii pot fi ajutați să dezvolte anumite competențe necesare pentru viitor. ”Cum ar fi ca, de exemplu, la matematică să nu facem matematică așa cum o știm, ci să facem un exercițiu amplu, să discutăm ce ar face copiii dacă le dăm 1 milion de euro, pe care ar avea voie să îl cheltuiească doar pentru școală. Oare ce ar face ei diferit?”. Olimpia Meșa a punctat distanța la care se află în acest moment școlile publice, prin valorile pe care le promovează (control, ierarhie) de valorile pe care se va baza umanitatea în viitor (self-management, colaborare, responsabilitatea față de un scop comun, distribuția autorității deciziei în organizație)
Profesorii, invitați în programe de formare oferite gratuit
Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach, a invitat profesorii prezenți să se înscrie la viitoarele programe de formare ”Mentalitate Deschisă în Educație”, oferite gratuit de SuperTeach, anunțând că, începând din acest an, programul este acreditat MEN și are 20 de credite profesionale transferabile.
###
Despre Asociația SuperTeach
SuperTeach este un proiect inițiat de antreprenori în sprijinul profesorilor și al sistemului de educație preuniversitar. Misiunea proiectului SuperTeach este ca profesorii să descopere și să dezvolte măreția din fiecare copil. Acest lucru este realizatprin programul „Mentalitatea Deschisă în Educație”, creat de liderul global în schimbare de mentalitate, Arbinger Institute, USA.
Asociația SuperTeach acționează pe 3 direcții:
Conferințe: În cei patru ani de activitate, au avut loc 23 conferințe în marile orașe ale țării, la care s-au adăugat peste 120 de webinarii și 17 conferințe online începând din primăvară 2020. Zeci de speakeri, elite, specialiști în educație și antreprenoriat au inspirat peste 30.000 de profesori și educatori, promovând principii și instrumente ale unei mentalități deschise în educație aplicate la clasă.
Traininguri: 720 de profesori SuperTeach selectați dintre participanții la conferințele SuperTeach au absolvit programul de formare „Mentalitate Deschisă în Educație” (4 zile), realizat în România de Institutul Dezvoltării Personale.
Comunități: În prezent, SuperTeach dezvoltă comunități locale în 23 județe cu ajutorul celor 51 de facilitatori ai programului MDIE și o Platformă Digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale.
Celor 4 co-fondatori ai proiectului – Felix Tătaru (inițiator), Dragoș Anastasiu, Cristina Gheorghe și Alexandru Ghiță – li s-au alăturat încă din primul an (2017) și Felix Pătrășcanu, Andy Szekely si Părintele Constantin Necula. Asociația SuperTeach este rezultatul parteneriatului dintre Romanian Business Leaders (RBL), Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Grupul Educativa.
Mai multe detalii despre SuperTeach pot fi regăsite pe site-ul oficial și pe pagina de Facebook a asociației. Profesorii pot găsi resurse utile și pe grupul de Facebook SuperTeach.
You may like
-
Dragoș Popa, un tânăr lider al culturii românești. De la primul festival de muzică la succesul național
-
2024, un an record cu aproape 500.000 de participanți la evenimentele Operei Comice pentru Copii din București
-
Elevii români au fost medaliați cu argint și bronz la Balcaniada de Informatică din Macedonia
-
Atlete de top din Kenya și Etiopia atacă recordurile în cursa feminină de la Brașov Running Festival
-
Începe Festivalul de Artă și Cultură Cartfest! Șase zile de artă și cultură cu zeci de evenimente, concerte și spectacole de teatru, în Cristian (Brașov)
-
Personalități în premieră, la Festivalul „Ecoul Pietrei Craiului” 2024! Înscrieri deschise până pe 15 septembrie
Evenimente
2.000 de liceeni și studenți își vor dezvolta competențele în securitate cibernetică la UNbreakable România 2025

Published
2 weeks agoon
January 29, 2025
UNbreakable România, cel mai mare program de educație în securitate cibernetică pentru liceeni și studenți, anunță deschiderea înscrierilor pentru cea de-a opta ediție. Programul ajută tinerii să-și dezvolte abilități în securitate cibernetică și să-și construiască o carieră solidă în domeniu. La UNbreakable România, participanții pot avea acces direct la companii care caută talente pentru joburi sau internshipuri și pot beneficia de oportunități de colaborare cu specialiști. Cei mai buni vor câștiga și premii în valoare de peste 8.000 de euro.
În 2024, deficitul global de forță de muncă în securitate cibernetică a atins un nivel record, fiind nevoie de 4,7 milioane de experți, conform studiului CyberSecurity Workforce realizat de (ISC)². În acest context, cea de-a opta ediție UNbreakable România continuă formarea noilor generații de talente, asigurând astfel o bază solidă de viitori profesioniști în domeniul securității cibernetice.
Astfel, liceenii și studenții pasionați de securitate cibernetică sunt invitați să se înscrie, începând din data de 29 ianuarie, la ediția din 2025 a UNbreakable România. Programul se desfășoară și anul acesta pe platforma tehnică educațională CyberEDU, dezvoltată de Bit Sentinel și susținută de Orange, organizatori UNbreakable România, unde există numeroase resurse pentru formarea profesioniștilor în domeniul securității cibernetice.
Anul trecut, UNbreakable stabilea un nou record de participare, cu peste 1.400 de tineri înscriși în program. Dintre aceștia, 839 au participat activ în competiția individuală, 93% având vârste sub 25 de ani, iar aproximativ 80% exprimându-și interesul pentru oportunități de internship și joburi în domeniul securității cibernetice.
Pentru 2025, programul UNbreakable își propune să atragă aproape 2.000 de participanți și să le ofere oportunități de conectare cu mediul de business din România, activ în domeniul securității cibernetice, facilitând astfel integrarea acestora în piața muncii. Programul va crea oportunități concrete pentru companii de a descoperi talente emergente și de a sprijini dezvoltarea unei viitoare forțe de muncă necesară în domeniu, pregătită să răspundă nevoilor angajatorilor.
Un prim pas în acest sens este organizarea unei serii de competiții de pregătire la nivel local, de tip Capture the Flag (CTF), în marile orașe ale țării, desfășurate până la prima competiție oficială din program. Aceste evenimente, ce vor avea loc în premieră, vor aduce experiența UNbreakable mai aproape de participanți, vor facilita conexiuni cu partenerii locali și vor oferi tinerilor șansa de a explora aspectele practice ale securității cibernetice.
„Programul UNbreakable România a crescut exponențial de la an la an atât ca număr de participanți, cât și prin diversificarea activităților și oportunităților oferite elevilor și studenților. Astfel, vom continua să ne concentrăm pe a sprijini tinerii din toată țara să se dezvolte și să-și construiască cariere de succes în securitate cibernetică. Prin crearea unor noi activități și prin implicarea activă a comunităților locale, dorim să facem studiul și practica în securitate cibernetică mai accesibile și să formăm o bază solidă de talente. Suntem încrezători că, în următorii ani, acești tineri vor crește de la juniori valoroși la experți, pregătiți să contribuie la dezvoltarea unei industrii cibernetice de elită în România”, a declarat Andrei Avădănei, CEO Bit Sentinel.
În paralel, tinerii participanți se pot pregăti în cadrul bootcamp-ului online. Aceștia vor avea acces la resurse teoretice și practice, precum și la experți în securitate cibernetică și foști participanți care vor susține webinarii pe teme relevante, oferindu-le sprijin pentru a-și perfecționa abilitățile sau chiar sfaturi de carieră.
Ulterior, vor avea loc două competiții online: competiția individuală, între 28 și 30 martie, și competiția pe echipe, între 11 și 13 aprilie. Pentru al treilea an consecutiv, primii 3 câștigători și primele 3 câștigătoare ale concursului individual se vor califica automat în finala Romanian Cyber Security Challenge – RoCSC 2025. Finaliștii RoCSC 2025 vor beneficia de recunoaștere națională și vor putea face parte din echipa care va reprezenta România în Campionatul European de Securitate Cibernetică. În plus, cele mai bune 15 echipe din competiția online pe echipe vor fi selecționate pentru etapa finală, care va avea loc fizic la București, între 9 și 11 mai.
„Proiectul UNbreakable își propune să reducă decalajul dintre cerințele pieței și numărul de specialiști disponibili în domeniul securității cibernetice. Ne-am propus să creăm oportunități reale pentru tinerele talente din toată țara, pregătindu-i pentru a deveni lideri și inovatori în domeniu. Interesul major al acestora, dovedit prin miile de înscrieri la edițiile anterioare, arată că tinerii înțeleg oportunitatea de a se pregăti într-un domeniu de viitor pentru ei. Generația tânără este mult mai conștientă de riscurile cibernetice datorită interacțiunii lor zilnice cu tehnologia. Acest lucru face ca securitatea cibernetică să fie o temă de interes personal, dar și o opțiune profesională atractivă pentru aceștia”, a declarat Cristian Pațachia-Sultănoiu, Development & Innovation Manager, Orange România.
Câștigătorii vor primi premii în valoare de peste 8.000 de euro, oferite de Bit Sentinel și Orange România. Detalii despre calendarul complet al activităților UNbreakable România 2025, formularul de înscriere și premii sunt disponibile pe site-ul oficial al competiției.
Într-un context în care atacurile cibernetice devin tot mai frecvente și sofisticate, iar deficitul de competențe în domeniu afectează semnificativ securitatea organizațiilor, programul UNbreakable România 2025 vine ca o soluție esențială și binevenită pentru dezvoltarea noii generații de specialiști în securitate cibernetică. Potrivit studiului CyberSecurity Workforce realizat de (ISC)², 59% dintre profesioniști consideră că lipsa de competențe le afectează abilitatea de a-și proteja organizațiile, iar 58% cred că acest deficit expune organizațiile la riscuri majore. În acest context, UNbreakable își propune să reducă acest decalaj dintre cerere și ofertă prin atragerea și pregătirea tinerelor talente din întreaga țară.
***
Despre UNbreakable România
UNbreakable România este un program național organizat pentru liceenii și studenții din țară care se pregătesc pentru o carieră în securitate cibernetică sau care doresc să-și îmbunătățească cunoștințele din domeniu. Ediția pilot a avut loc în 2020 și de atunci, UNbreakable a luat forma unui program anual, la care au participat peste 5.000 de tineri, în total, din zeci de universități și sute de licee din România. Rezultatele detaliate ale celei mai recente ediții pot fi accesate aici.
Evenimente
30 de tineri artiști selectați pentru viitorul artei românești

Published
2 weeks agoon
January 29, 2025
Fundația Regală Margareta a României anunță cei 30 de tineri artiști care vor beneficia de burse în cadrul celei de a 17-a ediții a programului național Tinere Talente. Tinerii, cu pasiune pentru muzică și arte vizuale, dar cu posibilități financiare reduse, vor primi sprijin pentru a explora și a-și perfecționa abilitățile creative într-un mediu stimulativ și plin de oportunități.
Un pas decisiv pentru viitorul artei românești
58 de artiști vizuali și 68 de muzicieni tineri, elevi și studenți ai instituțiilor de învățământ vocațional din întreaga țară, au aplicat pentru bursa Tinere Talente și au ajuns în fața juriului de specialitate pentru a-și prezenta portofoliul artistic și a fi apreciați pe baza potențialului lor actual.
Procesul riguros de selecție a debutat cu analiza dosarelor din punct de vedere social, a continuat cu evaluarea, din punct de vedere artistic de către juriul format din specialiști și a fost finalizat cu anchete sociale.
Cei mai buni 30 de participanți au fost aleși. Acești tineri, cu vârste între 14 și 24 de ani, provin din familii cu venituri reduse, dar sunt dovada vie a faptului că talentul și pasiunea transcend orice bariere.
15 tineri care studiază la clarinet, violoncel, saxofon, corn, canto, oboi, flaut, pian, fagot și 15 tineri care studiază design vestimentar, pictură, grafică, foto-video sau arte și design textil vor beneficia, pe parcursul unui an calendaristic, de burse individuale de până la 2.000 Euro, sesiuni de mentorat, stagii de masterclass intergeneraționale, training pentru dezvoltarea abilităților necesare performanței, precum și oportunități de promovare în cadrul evenimentelor organizate de Fundație și de partenerii săi. Tinerii bursieri studiază la licee și universități de arte și muzică din București, Bacău, Botoșani, Iași, Piatra Neamț și Timișoara.
Personalități remarcabile susțin noile generații
Juriul a fost constituit din personalități remarcabile ale mediului artistic și academic, care vor însoți bursierii și ca mentori pe parcursul proiectului: Tiberiu Soare – dirijor, Verona Maier – pianist, Mihaela Ișpan – soprană, Rafael Butaru – violonist, Emil Vișenescu – clarinetist, la categoria Muzică clasică, și Ileana Dana Marinescu – artist vizual, Carmen Apetrei – grafician, Ion Anghel – pictor, Virgil Scripcariu – sculptor, Cristian Samfira – designer, la categoria Arte vizuale.
Fundația Regală mulțumește membrilor juriului pentru implicare și generozitate, precum și Operei Naționale București pentru găzduirea procesului de jurizare la categoria muzică clasică.
Lista completă a bursierilor programului Tinere Talente 2025 poate fi consultată aici.
România are nevoie de artă
Ajuns la al 17-lea an de existență, programul național Tinere Talente a susținut până acum 440 de burse acordate tinerilor talentați, sprijiniți, de asemenea, prin mentorat și promovare. Mulți dintre ei au reușit performanțe extraordinare pe plan național și internațional, fiind laureați la prestigioase concursuri internaționale, aplaudați și admirați astăzi în capitalele culturale ale lumii pentru muzica și arta lor. Recunoscut de patru ori ca cel mai bun program de Artă și Cultură din România, la Gala Societății Civile, proiectul creează șanse egale pentru artiștii aflați la început de drum, demonstrând că talentul poate fi cultivat și susținut, indiferent de circumstanțele sociale.
Evenimente
Holocaustul în benzi desenate – expoziție și prezentare de carte la ICR Tel Aviv

Published
3 weeks agoon
January 28, 2025
În contextul marcării Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului, ICR Tel Aviv va organiza un eveniment de prezentare a proiectului expozițional „Imagini din trecut. Holocaustul în România”, conceput și realizat de Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel”.
Manifestarea va avea loc la sediul ICR Tel Aviv, în data de 30 ianuarie, și va consta în vernisajul expoziției cu același nume, avându-i ca invitați pe Marius Cazan, cercetător științific la Institutul „Elie Wiesel”, alături de E.S. Radu Ioanid, Ambasadorul României în Statul Israel.
„Imagini din trecut. Holocaustul din România” reprezintă un proiect care apropie privitorii de experiențele trăite de evrei în perioada Holocaustului din România și oferă publicului larg ocazia de a învăța din trecut printr-o abordare vizuală captivantă; o istorie a celor persecutați, deportați, exterminați pentru că au fost/s-au născut ALTFEL.
Panourile prezentate în Galeria ICR Tel Aviv reunesc istoria comunităților evreiești din Botoșani, Cluj, Maramureș și Timiș.
Expoziția face parte din proiectul cultural-educațional ”Visualising The Past Through Graphic Novels. Prompting Local Involvement For Holocaust Remembrance In Romania”, finanțat de Uniunea Europeană. Proiectul, implementat de Institutul „Elie Wiesel”, își propune să aducă în prim-plan amintirea Holocaustului prin intermediul benzilor desenate, oferind o perspectivă accesibilă și emoționantă asupra unor pagini negre din istoria noastră.
Cu ocazia vernisajului din data de 30 ianuarie, în colaborare cu A.M.I.R. (Organizația Evreilor Originari din România), va fi prezentat și volumul ”A Doctor’s Memoir of the Romanian Holocaust: Survival in Lager Vapniarka and the Ghettos of Transnistria” de Arthur Kessler (Editura Boydell and Brewer, 2024). În acest context, istorici israelieni și membri ai familiei Kessler vor aborda diferite aspecte legate de viața deținuților din lagărul Vapniarka.

Se lansează singura platformă digitală care aduce educația financiară interdisciplinară în toate școlile din România

Dragoș Popa, un tânăr lider al culturii românești. De la primul festival de muzică la succesul național
