Connect with us

Evenimente

10 cauze din Brașov caută #eroideBrașov, pentru schimbări în Bine în domeniile social, educație și protecția animalelor

Published

on

Foto. Fundația Comunitară Brașov

Fundația Comunitară Brașov alături de co-organizatorii Cartier Coresi și Decathlon România, în parteneriat cu Primăria Municipiului Brașov, organizează a noua ediție a Brașov Heroes, un program de atragere de fonduri pentru 10 cauze din comunitatea locală. Acesta constă într-o campanie de fundraising desfășurată timp de 3 luni și culminează cu un eveniment sportiv-filantropic realizat în cadrul unei curse cu obstacole, în zona Lacului Noua, pe 4 septembrie 2022.

Organizatorii le propun brașovenilor o ediție cu noutăți și surprize, la care sunt așteptați peste 2.300 de participanți: alergători, donatori și susținători. Până pe 17 iulie 2022, brașovenii plătesc taxa de alergător la un preț redus.

Brașov Heroes este cursa cu obstacole a comunității care transformă alergătorii în donatori ai proiectelor relevante din domeniile social, educație și protecția animalelor.

În cele 8 ediţii Braşov Heroes organizate până acum, s-au strâns fonduri şi s-au acordat finanţări în valoare de 818.499 de lei pentru 89 de proiecte locale din ariile: social, educaţie, cultură și mediu prin mobilizarea exemplară a 7087 de alergători, 3750 de donatori și a peste 80 de companii.

Advertisement

Cum funcționează programul Brașov Heroes?

Organizaţiile locale sau grupurile de iniţiativă propun cauze care transformă în mai bine viața beneficiarilor lor;  alergătorii care se înscriu la cursă aleg un proiect pe care îl susţin cu 50% din taxa de participare, donatorii susțin cauza cu care rezonează cu 90% din donația lor, iar ambasadorii cauzelor organizează propriile campanii de strângere de fonduri. În plus, alergătorii își mobilizează prietenii pentru a dona pentru proiectul susţinut și devin astfel alergători-ambasadori.

Anul acesta, programul aduce noutăți: în perioada 28 august – 4 septembrie, oameni de pretutindeni se pot înscrie la Brașov Heroes Week, o cursă individuală, pe care o pot realiza indiferent de locul în care se află, reușind să devină și ei, astfel, eroi de Brașov de oriunde din lume.

O altă premieră este faptul că orice alergător care se înscrie poate alege să devină ambasador dacă este gata să accepte provocarea de a strânge un buget de minim 500 lei pentru cauza în care crede. Alergătorii – ambasadori se pot înscrie până la data de 19 august. Cei care vor atinge obiectivul stabilit vor primi – pe lângă bucuria faptei lor bune și de impact pentru comunitatea din care fac parte  – un număr de alergător special, auriu, pe care îl vor purta  în cadrul cursei.

În plus, anul acesta, la Cursa pentru Familii sunt încurajate să participe și persoanele cu dizabilități, însoțite de voluntari și să parcurgă cei 4 km în zona lacului Noua.

Advertisement

Cele 10 proiecte pentru care brașovenii vor alerga pe 4 septembrie au fost alese în urma procesului de selecție și de jurizare de către juriul independent format din persoane fizice specializate sau experte în domeniile de interes ale programului Brașov Heroes. Cei opt membri ai juriului care s-au implicat în acest proces sunt:

1.       Diana Bjoza – Marketing Manager Cartier Coresi 

2.       Daniel Berechet – Store Manager Decathlon Brasov  

3.       Oana Sava –  Președinte Board Fundația Comunitară Brașov

4.       Carmen Lomanariu – Unit Manager NN Asigurari Agenția Brașov

5.       Alexandru Muntean – Event Specialist Nagarro

Advertisement

6.       Sorin Neculae – Web developer & alergător

7.       Ruxandra Oprică – Isăilă – Manager Program – Fundația AGAPEDIA România

8.       Valentin Bărbat – Tipograf la Tipografia

Oamenii din comunitate sunt încurajați să susțină cauza cu care rezonează, dar, desigur, ei pot alege să doneze pentru mai multe dintre acestea. Organizatorii, ambasadorii, voluntarii, alergătorii, donatorii sunt oamenii cheie în procesul de promovare și de strângere de fonduri prin care comunitatea este schimbată în Bine. Ei se dedică misiunii de a rezolva nevoile beneficiarilor proiectelor. Ei sunt echipa de eroi de Brașov, eroi fără mantii, oameni implicați și empatici, cei care ajută și sprijină prin efortul lor cele 10 cauze comunitare.

Iată care sunt cele 10 cauze pentru care brașovenii, dar și cei care locuiesc în alte zone, sunt invitați să doneze până pe 20 septembrie sau să alerge pe 4 septembrie, alegând una dintre cursele pregătite de organizatori.

Advertisement

1. Educația – cheia reușitei – Asociația pentru Dezvoltare Durabilă și Integrare Profesională – A.D.D.I.P.:  ”Oferim educație pentru viață și încredere de sine celor 15 tinere din centrele de plasament prin week-end-uri tematice în care vor învăța despre gestionarea relațiilor și vor participa la ateliere de educație financiară.”

2. Împreună Ajungem Mari – Ajungem Mari Brașov – Asociația Lindenfeld: ”Oferim sprijin și servicii de integrare socială pentru copiii din centrele de plasament astfel incat acești tineri care au suferit traume în urma separării de familie, a abandonului și a instituționalizării  să reușească să se integreze social. Îi ajutăm să se adapteze mai ușor  la lumea reală prin excursii tematice și cursuri vocaționale.”

3. Mișcare pentru nevăzători – Asociația Nevăzătorilor din România – Filiala Brașov:  „Oferim servicii de integrare a persoanelor cu deficiențe de vedere și deschidem prima sală de gimnastică dedicată din Brașov”. Scopul  proiectului este practicarea sportului de către persoanele cu deficienţe de vedere și, astfel, integrarea lor mai bună în viața socială.

 4. O secundă pentru viață – Caravana cu Medici – filiala Brașov: „Oferim educație medicală prin cursuri teoretice și practice de prim ajutor și vrem să achiziționăm un defibrilator pe care să îl amplasăm în Piața Sfatului pentru a putea oferi rapid și eficient primul ajutor. Acesta acordat înaintea sosirii echipajului de urgență este vital de cele mai multe ori.” Resuscitările eșuate demonstrează cât de multe tragedii survin din cauza lipsei educației în ceea ce privește acordarea primului ajutor.

5. ReanimaLe – Care for Dogs: „Suntem dedicați în totalitate salvării animalelor și vrem să construim o clădire de terapie intensivă care să salveze anual 360 de câini și pisici, animale găsite pe străzile din Brașov și împrejurimi care să fie tratate corespunzător în spații special amenajate pentru nevoile lor.”

Advertisement

6. Centru-Complex Rezidențial pentru adulți cu autism fără familie – Copiii de Cristal: „Construim primul Centru Complex – Rezidențial din România dedicat persoanelor adulte cu TSA – tulburări din spectrul autist”- proiectul este primul de acest fel din țara noastră și va oferi celor 11 tineri cu astfel de tulburări o șansă la o viață cât mai apropiată de normalitate după ce aparținătorii lor nu vor mai fi.”

7. Grow.Know.Explore – Grow and Know: „Luptăm pentru a scădea riscul de abandon școlar al elevilor defavorizați din Budila și pentru a avea șansa să își atingă potențialul  prin accesul la o educație modernă. Ne dorim să le oferim materiale didactice de cea mai bună calitate, table interactive și excursii științifice la muzeele bucureștene și să instruim cadrele didactice”.

8. E nevoie de un sat să crești un copil! –  Grupul Civic “Casa Bună Sânpetru” & Asociația BertaLand: „Un sat întreg de voluntari ajută copiii din mediul defavorizat din Sânpetru să aibă rezultate mai bune la școală” – proiectul este dezvoltat în vederea reducerii ratei de abandon școlar, a integrării copiilor discriminați în comunitate. Spațiul care va fi închiriat urmează să găzduiască copii și seniori singuri și animale abandonate. Ei vor putea veni în fiecare zi a săptămânii și, alături de voluntarii din comunitate, vor putea lua masa împreună, vor participa la meditații, ateliere creative, ore de sport, muzică, IT, toate

în folosul dezvoltării sociale armonioasă a acestor copii, incluzând empatia, rezultată din contactul cu seniorii și animalele și inteligența emoțională, dobândită din interacțiunea cu medii și persoane noi.

9. O masă caldă pentru toți – Kastel: „La centrul de meditații Kastel ne dorim o bucătărie complet utilată pentru a putea oferi o masă caldă tuturor celor 30 de copii și 30 de voluntari care vin la meditațiile zilnice după școală”. Este vorba de beneficiarii proiectului “Profesor pentru o oră ” și sunt elevi care într-un interval de aproape 10 ore ajung să stea aproape nemâncați. Pentru cei de la asociație, a devenit evidentă nevoia unei mese calde înainte de meditații pentru tineri. Majoritatea beneficiarilor provin din medii defavorizate, aceasta poate reprezenta singura masă caldă din zi.

Advertisement

10. Simte VERDE! – Școala Gimnazială Nr. 8 Brașov: „ Oferim educație îmbinând tradiționalul cu noile pedagogii alternative aplicabile în domeniul educației pentru mediu, prin construirea unui laborator senzorial într-o sală de clasă din Școala Gimnazială Nr. 8” – proiectul va viza educarea tinerilor cu vârste cuprinse între 6 și 16 ani în spirit ecologic; aceștia vor avea ocazia să exploreze natura și spațiul școlii, în manieră senzorială, interactivă.

Toți cei interesați sunt invitați să afle povestea cauzelor prin clipurile de prezentare, să cunoască ambasadorii și organizațiile, să devină donatori sau alergatori pe site-ul nostru www.brașov heroes.ro.

Pentru a facilita aflarea informațiilor, de la cele despre cauze, calendar, la update-uri cu privire la evoluția campaniei de strângere de fonduri, toți cei interesați vor putea accesa site-ul oficial al Brașov Heroes, http://brasovheroes.ro/. Site-ul garantează transparența, donațiile și înscrierile sunt actualizate zilnic astfel încât în timp real se poate vedea suma strânsă de fiecare cauză. Acesta este site-ul unde oamenii de bine vor dona, iar alergătorii își vor putea alege cursa la care sa participe.

Fundația Comunitară Brașov invită oamenii să i se alăture și să ajute astfel să activeze comunitatea pentru Un Bine mai mare!

Datorită implicării de care a dat dovadă comunitatea, an de an Fundația Comunitară Brașov  construiește o lume a binelui, a empatiei și a generozității. Orice donație, fie că este una de 100 lei sau de 700 de lei, va ajunge acolo unde donatorii aleg și unde este nevoie. Ei se pot bucura de faptul că reușesc să contribuie la schimbarea în Bine a vieților celor aflați în nevoie sau cu șanse limitate de a avea viitorul pe care il merită. Datorită  sprijinului celor solidari se realizează schimbările dorite în viețile a sute de oameni și animale din comunitate.

——–

Advertisement

Despre Fundația Comunitară Brașov

Fundația Comunitară Brașov aduce împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a contribui la dezvoltarea unor comunități solidare, generoase și cu inițiativă, care își pun în practică ideile pentru bucuria de a trăi și de a crește împreună în zona Brașovului.  În 7 ani de activitate, a mobilizat fonduri de la companii și donatori individuali și a finanțat 212 de proiecte cu un buget total în valoare de 3.164.884 de lei. Fundația a făcut acest lucru transparent și asumat pe termen lung, creând o țesătură de încredere și implicând donatorii și comunitățile. Valorile Fundației Comunitare Brașov sunt: încredere, generozitate, responsabilitate, implicare, bucurie, adaptabilitate.

Fundația Comunitară Brașov este parte dintr-o mișcare națională, alături de alte 18 fundații comunitare din țară.

Pentru mai multe detalii, vizitați www.fundatiacomunitarabrasov.ro

Detalii despre programul Brașov Heroes: https://brasovheroes.ro

Advertisement

Co-organizatori:

Cartier Coresi reprezintă cel mai mare proiect de regenerare urbană din România ce reunește zilnic, într-un eco-sistem integrat,  peste 10.000 de oameni care lucrează sau locuiesc aici.

Cartier Coresi din Brașov reprezintă unitatea celor trei entități dezvoltate de Ceetrus: Coresi Shopping Resort, Coresi Avantgarden (alături de Kasper Development) și Coresi Business Campus (alături de Ascenta). Acestor trei funcționalități li se mai adaugă încă două spații comunitare dezvoltate: Cartier Hub – un concept versatil pentru evenimente, întâlniri, ateliere,  cursuri  și The Business Factory – un spațiu de co-working.

Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în momentul de față 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1500 de colaboratori în 2021.

Decathlon oferă iubitorilor de sport articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi, conform celor mai înalte standarde de calitate și inovație în domeniu, păstrând în permanență obiectivul strategic de a face sportul accesibil cât mai multor români prin oferirea unui raport calitate – preț foarte bun.

Advertisement

Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji, etc, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist.

Începând cu 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta” Fabricat în România”

Evenimente

Cel mai mare concurs de jazz din Europa de Est revine la Cluj cu tinere talente

Published

on

Parcul Central din Cluj-Napoca va prinde din nou viață, la cel mai mare concurs de jazz din Europa de Est ca premii și număr de participanți: Jazz in the Park Competition! 13 tinere trupe din 10 țări sunt finalistele celei de-a VII-a ediții a concursului internațional care va avea loc în 5-7 iulie 2024. Ca de obicei, intrarea la eveniment va fi gratuită. Anul acesta, în cadrul competiției, s-a înregistrat un număr record de înscrieri: 246 de trupe din 39 de țări. Cele 13 trupe finaliste vor avea ocazia de a performa live în fața publicului și de a se bucura de atmosfera vibrantă a unui festivalul.

Finaliștii Jazz in the Park Competition 2024 (în ordine alfabetică):

  1. Abel Marton Nagy’s Cosmos Band (Austria) – Un colectiv vienez care își canalizează energia într-un jazz-fusion modern; comparați cu Blood Sweat & Tears și Frank Zappa.
  2. Anna Hauss (Germania) – Cu un stil acustic indie soul, Anna Hauss din Berlin cucerește cu muzica ei orice meloman pasionat de piese cu mesaje profunde.
  3. Chief’s Condition (Olanda) – Un colectiv din Amsterdam care caută inspirație în hip-hop, drum & bass, afrobeat și muzică electronică.
  4. daoud (Franța) – Considerat ”copilul problemă al jazzului francez”, daoud vine cu o nouă energie și forță pe scena jazzului. Inspirați din hip-hop, house italian și jazz modern, membrii trupei au reușit să creeze o muzică plină de groove.
  5. David Luca Quartet  (România) – Cu un echilibru între experiența internațională și talentul local și cu o combinație de abilități instrumentale și creativitate, Quartetul David Luca promite să ofere o interpretare captivantă a jazzului contemporan.
  6. Jazz Family Trio “ShekBand” (Ucraina) – Un trio de jazz format din adolescenți din Kiev care combină jazzul contemporan cu influențe folclorice ucrainene.
  7. kitti (Scoția) – Recunoscută pentru muzica ei autentică, kitti, a câștigat deja două premii importante: “Best Female Breakthrough” la Scottish Music Awards și “Best Jazz Vocalist” la Scottish Jazz Award.
  8. Lyder Røed Quintet  (Norvegia) – O muzică onestă, inspirată mult din jazzul anilor ’60, amestecat cu influențe moderne precum Roy Hargrove.
  9. MAGRO (Germania) – Producătorul și bateristul MAGRO creează o fuziune neobișnuită între jazzul acustic și Hip-Hop/RnB.
  10. Nonconformist Anthology (România) – Un grup de muzicieni pasionați din Timișoara care așteaptă cu nerăbdare să își arate talentul pe scena jazzului contemporan.
  11. Răzvan Cipcă Trio (România) – Trio-ul din București aduce un suflu nou în jazzul românesc cu influențe de rock, blues și muzică experimentală.
  12. Subconscious Trio  (Italia) – Formată din muzicieni din Italia, Bulgaria și Taiwan, trupa Subconscious Trio combină abilitățile tehnice avansate ale membrilor în interpretări de jazz modern.
  13. Zouratie Kone Trio  (Belgia) – trupa centrată pe personalitatea lui Zouratié Koné, liderul grupului, maestru percuționist, cântăreț-compozitor și fabricant de instrumente muzicale. Zouratié și ansamblul său oferă o fuziune unică dintre groove-ul african și armonia jazzului.

Denisa Dan: “Jazz in the Park Competition crește de la an la an. Vedem asta nu doar din perspectiva numărului de trupe înscrise în competiție, cât și din calitatea lor muzicală. Suntem foarte plăcut impresionați de artiștii din lineup-ul competiție și suntem siguri că publicul o să aibă același sentiment. Ne-am dorit să avem un festival dedicat trupelor tinere de jazz și exact asta am reușit să facem. Comunitatea noastră are oportunitatea să descopere artiști noi, iar trupele experimentează, unele pentru prima dată, cum este să cânți live pe scena unui festival outdoor în fața a mii de oameni. Combinația este una cum nu se poate mai benefică pentru ambele părți și noi de-abia așteptăm să vedem rezultatul. ”

Cei 13 finaliști vor cânta în fața a mii de oameni și se vor bucura de o atmosferă de festival. Valoarea totală a premiilor pentru câștigători depășește 35.000 de euro. Jurizarea va fi realizată de către un juriu diferit față de cel din etapa de preselecție, urmând să fie anunțat în curând. Aceștia vor ține cont de calitatea interpretării, coeziunea grupului, originalitatea, respectarea specificațiilor organizatorice, dar și prezența scenică.

PREMIILE Jazz in the Park Competition 2024:

– Premiul 1: 5.000 euro și invitația de a susține un concert în cadrul festivalului Jazz in the Park în perioada 30 august -1 septembrie 2024

Advertisement

– Premiul 2: 3.000 euro;

– Premiul 3: 1.000 euro;

– Premiul pentru cea mai bună formație românească din competiție: 1.000 euro;

– Premiul pentru cea mai valoroasă compoziție: 500 euro;

– Trei (3) mențiuni pentru cei mai buni muzicieni: 500 euro;

Advertisement

– Premiul publicului: echipamente muzicale oferite de  partenerii competiției.

Jazz in the Park Competition, scena unde tinerele talentele iau avânt.

Fiecare seară a Jazz in the Park Competition se va încheia cu concerte ale unor invitați speciali, oferind publicului o varietate de experiențe muzical, precum: legenda muzicii cubaneze, Roberto Fonseca, care își prezintă noul său album, Elena Mîndru, 7th SENSE, Răzvan Florescu Quartet. Printre aceștia se numără și trupa Klawo, marea câștigătoare a ediției din 2023, care revine pe scenă pentru a împărtăși din nou energia și pasiunea lor pentru jazz.

Artur Szalsza, Klawo: ”Cu siguranță, câștigarea concursului Jazz in the Park ne-a ajutat, deoarece suntem o trupă tânără și a fost prima dată când am fost recunoscuți și apreciați în străinătate, marcând un punct de cotitură în cariera noastră aflată la început de drum. Ne-a oferit credibilitatea unei act artistic într-un cadru cu adevărat internațional și a construit în noi încrederea că ceea ce facem are capacitatea de a depăși cu mult nivelul local. Banii primiți ca premiu i-am investit în achiziționarea unei dubițe de turneu și în mai multe apariții, care altfel ar fi fost financiar imposibile. Am avut de asemenea ocazia să continuăm rapid cu o a doua prestație la festivalul Jazz in the Park, ceea ce ne-a consolidat și mai mult poziția în comunitatea jazzului românesc și a creat un teren confortabil pentru performanța noastră  la Mastering the Music Business (MMB) din București. Ceea ce, la rândul ei, a dus la obținerea unui parteneriat cu Eurosonic, deoarece bookerul său a fost unul dintre delegații la MMB. Și astfel, bulgărele de zăpadă crește…”

Pe lângă concerte, Parcul Central din Cluj-Napoca va arăta ca odinioară, când festivalul câștiga premiul de Best Small Festival in Europe: cu multe activități cu și despre muzică, un ”line-up gastronomic” atent selecționat și o zonă dedicată vinurilor. Copiii vor avea și ei parte de experiențe speciale, în cadrul unei zone dedicate lor.

Advertisement

Jazz in the Park Competition a revenit în forță în 2023

Jazz in the Park Competition a revenit în 2023 după câțiva ani de pauză, ca un eveniment matur. Din totalul de 212 aplicanți, trupa Klawo din Polonia a fost marea câștigătoare a celei de-a șasea ediții, iar acum vor cânta din nou la eveniment, ca invitați speciali.

Jazz in the Park Competition își propune să descopere trupe talentate de jazz din toată lumea și să le facă cunoscute. Evenimentul ajunge anul acesta la cea de-a VII-a ediție.

Organizatorii reiau inițiativa biletului neobligatoriu: Fondul Jazz in the Park

În cadrul concursului, publicul participant va putea susține inițiativele culturale ale organizatorilor, cumpărând biletul neobligatoriu și contribuind la Fondul Jazz in the Park.  Această campanie a debutat în 2015 și a fost activă până în 2020, timp în care s-au strâns și au fost donați  peste 100.000 euro în comunitate.

Advertisement

Alin Vaida: “Am pornit fondul în 2015, având pe atunci un festival gratuit, unde publicul nu avea nicio obligație față de noi. Am zis atunci, că cei care cred în noi și vor să ne susțină, pot cumpăra un bilet neobligatoriu, iar comunitatea noastră a primit foarte bine această idee. Acum, vrem să reluăm această inițiativă pentru că avem multe proiecte noi în care vrem să ne implicăm comunitatea, respectiv și pentru aceștia, biletul neobligatoriu reprezintă un exercițiu de spirit civic foarte bun.”

DESPRE JAZZ IN THE PARK

Jazz in the Park este organizat de Fapte, o organizație care dezvoltă oameni și comunități prin evenimente culturale. Calendarul din 2024 include două mari festivaluri organizate în Cluj-Napoca, precum și o expoziție muzicală:

· Jazz in the Park Competition | Parcul Central “Simion Bărnuțiu” | 5-7 iulie

· Jazz in the Park Festival | Parcul Etnografic ”Romulus Vuia” | 30 august-1 septembrie

Advertisement

· Music Gallery | Muzeul de Artă din Cluj-Napoca | 4 – 26 octombrie

Continue Reading

Evenimente

CellEAST – Primul Concurs Internațional din România dedicat exclusiv Violoncelului. Premii în valoare de 11.000 euro

Published

on

Prima ediție a concursului oferă participanților 12 premii în valoare de 11.000 euro și 20 de premii speciale. 70 de tineri violonceliști din 18 țări, vor participa la concurs în perioada 7-11 mai 2024.

CellEAST International Competition este organizat de Asociația Culturală PlaCello și Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România (UCIMR), co-finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN), sponsorizat de Vestra Industry și în parteneriat cu numeroase instituții de prestigiu din România.

Concursul se va desfășura la Universitatea Națională de Muzică București (UNMB) și este deschis publicului, iar Finala și Gala vor avea loc în data de 11 mai 2024, ora 14:00, la Ateneul Român – Intrarea este liberă.

Juriul CellEAST International Competition este format din violonceliști renumiți din Austria, Bulgaria, Elveția, Germania, Japonia, Lituania, Polonia și România, dar și organizatori de proiecte culturale și educaționale: Denis Severin, Krzysztof Karpeta, Marin Cazacu, Attila Pasztor, Răzvan Suma, Yoko Hasegawa, Atanas Krastev, Ella Bokor, Ștefan Cazacu, Mircea Marian, Octavian Lup, Filip Papa și Sebastian Gheorghiu. În etapa finală a concursului, invitați speciali vor fi violonceliștii Wen-Sinn Yang și Marius Urba.

Premiile speciale CellEAST International Competition sunt oferite de: Filarmonica de Stat Dinu Lipatti din Satu Mare, Filarmonica Mihail Jora din Bacău, Filarmonica de Stat Sibiu, Filarmonica de Stat Oradea, IConArts Transilvania, ICon Arts Transilvania MiniCellos, Filarmonica George Enescu, SoNoRo, Atheneum Violins SRL, Violoncellissimo, U.C.I.M.R., Thomastik-Infeld, Cellissimo Academy Bulgaria, ArtCelloFestival, Societatea Română de Radiodifuziune, CellEAST International Competition, CellEAST Festival & Masterclass, Centrul Cultural Apollonia și Colegiului Național de Arte Dinu Lipatti.

Advertisement

Mai multe detalii despre CellEAST International Competition puteți găsi pe www.celleast.com.

Continue Reading

Evenimente

Începe cea de-a III-a ediție Orchestra’s Conductor Competition

Published

on

Asociația Geros, în colaborare cu Filarmonica de Stat Oradea și Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România (UCIMR), anunță cea de-a III-a ediție Orchestra’s Conductor Competition. Acest nou format inovator și democratic, unic în competițiile de dirijat orchestre, are ca scop responsabilizarea membrilor orchestrei, permițându-le să aleagă dirijorii câștigători, punând accentul pe meritul artistic și respectul reciproc.

În fiecare an, proiectul se mută la o altă orchestră, oferindu-le câștigătorilor șansa de a dirija muzicieni diferiți și stabili, astfel, o chimie unică între dirijor și ansamblu.

Cea de-a III-a ediție a acestui concurs va avea loc la Oradea, în perioada 26 aprilie – 2 mai, și va reuni pe scena Teatrului de Stat dirijori din întreaga lume, manageri de instituții culturale și muzicieni talentați. Sub îndrumarea distinsă a maestrului Cristian Oroșanu, competiția își propune să descopere și să promoveze dirijori talentați din întreaga lume.

„Indiferent de obiectivitatea artistică a membrilor unui juriu extern, rareori se întâmplă ca rezultatele concursului să corespundă cu opinia majorității muzicienilor din orchestră. Cu toate acestea, nu juriul, ci orchestra este cea care va petrece o săptămână lucrând cu unul sau mai mulți dintre finaliști în timpul stagiunilor care urmează  competiției.’’ – Cristian Oroșanu, președintele Orchestra’s Conductor Competition

Advertisement

Faza 1

După ce peste 200 de candidați din întreaga lume s-au înscris online, 75 de dirijori au fost selecționați pentru faza finală de către o echipă formată din președintele concursului, un reprezentant al orchestrei gazdă și un dirijor recunoscut la nivel internațional, în cazul de față, Vittorio Parisi. Aceștia vor concura în perioada 26 – 28 aprilie la Oradea.

Faza 2 – Semifinala și Finala

Primii 18 candidați clasați vor trece în etapa semifinală, care se va desfășura în perioada 29 aprilie – 1 mai. Cei 3 candidați cu cele mai mari punctaje vor merge în finală, care constă într-o repetiție generală dimineața și un concert final în seara de joi, 2 mai, ambele deschise publicului. Pentru concert, vor fi trei blocuri de câte 2 lucrări, fiecare cu o piesă orchestrală și o piesă cu solist (violistul Răzvan Popovici). Cei 3 finaliști vor dirija lucrări stabilite prin tragere la sorți dintr-un repertoriu incluzând piese de Wolfgang Amadeus Mozart, Gustav Theodore Holst, Max Christian Friedrich Bruch sau Carl Maria von Weber, demonstrându-și măiestria într-un interval de timp limitat.

Selecționarea în prima rundă a etapei finale va fi realizată de 5 muzicieni ai orchestrei (formând un cvintet de coarde). Toți muzicienii Filarmonicii Oradea vor avea drept de vot atât în etapa semifinală, cât și în etapa finală, chiar dacă nu interpretează, cu condiția să asiste la toate repetițiile și spectacolele fiecărui concurent, ceea ce este o mărturie a ethosului democratic al competiției.

Advertisement

Premii

Premiul I constă în 2.500 de euro, două concerte ca invitat al Filarmonicii Oradea și posibile angajamente cu alte orchestre. Premiul al II-lea constă în 2.000 de euro, un concert ca invitat al Filarmonicii Oradea. Premiul al III-lea constă în 1.500 de euro și posibilitatea de a fi invitat de alți directori de orchestră care vor participa la etapa finală a concursului.

La evenimentul din acest an vor participa personalități de seamă, printre care Jonas Grunau de la Grunau & Paulus Music Management (Germania) și Duygu Esekar de la LocksBridge Artist Management (Turcia). Vor participa, de asemenea, directori de la diverse orchestre internaționale, în căutare de noi talente dirijorale. Manageri ai unor orchestre respectate și-au exprimat interesul de a veni la etapa finală a concursului, precum Silvia Sbarciu, directorul Orchestrei Filarmonicii din Cluj, Akgün çavuș, directorul Orchestrei Filarmonicii din Olten (Turcia), Gyorgy Lendvai, directorul Orchestrei Simfonice MAV din Budapesta (Ungaria), Vlad Mateescu, director al Filarmonicii Ploiești, Szep Gyula, director al Operei Maghiare din Cluj, Georgios Balatsinos, dirijor șef al Sorbisches National-Ensemble (Germania), Christo Pavlov, director al Orchestrei Simfonice din Vratsa (Bulgaria) și Florin Estefan, director al Operei Naționale Române din Cluj.

Reprezentanți ai agențiilor internaționale de impresariere artiști și jurnaliști sunt invitați să participe la acest eveniment. Etapa finală va fi deschisă publicului, oferind o ocazie unică de a fi martorul viitorului dirijatului de orchestră.

Edițiile anterioare

Advertisement

Cea de-a doua ediție a Orchestra’s Conductor Competition a avut loc în 2023 la Filarmonica Ploiești, iar prima în 2022 la Filarmonica Brașov.

Continue Reading