Diverse
„Dragoste Fără Cuvinte” – Persoane Surde, Limba Semnelor și Vedete pe Marele Ecran – Trailer Oficial

Published
4 months agoon

În 2025, cinematografia românească va trăi un moment de premieră și în egală măsură emoționant, odată cu lansarea „Dragoste Fără Cuvinte”, filmul lui Octavian Iacob care va aduce pe marele ecran o poveste despre familie, putere și iubirea care depășește barierele a două lumi diferite. Este primul lungmetraj din România în care actorii Surzi joacă roluri centrale alături de profesioniști auzitori, iar Limba Semnelor Române (LSR) capătă o importanță și o prezență deosebită în desfășurarea acțiunii.
Jeni Ion, cunoscută deja în Comunitatea Surzilor din România pentru implicarea sa în diverse proiecte culturale, este protagonista filmului, interpretând rolul Alexiei – o tânără surdă care caută să se afirme în fața unui colectiv de lucru format din persoane auzitoare, în timp ce își caută drumul în viața profesională și sentimentală. „Sunt foarte entuziasmată să joc acest rol principal! Am avut și emoții, a fost destul de greu la filmări, dar am repetat, am lucrat cu întreaga echipă de producție și cu ceilalți actori surzi și auzitori, și în final am reușit să depășim cu bine perioada dificilă a filmărilor. Îmi doresc să atingem inimile cât mai multor oameni, indiferent dacă aud sau nu, pentru că acesta consider că este mesajul filmului: suntem Surzi, dar suntem puternici și putem depăși barierele din fața noastră!”, a transmis Jeni.
Eduard Iacovache, de asemenea actor surd, își face debutul în lungmetraj, interpretând personajul Sergiu, un tânăr ambițios care vrea să-și construiască viitorul profesional și personal dincolo de etichete și prejudecăți. „Am mai spus că filmul acesta va face inimile să danseze, eu așa cred că va fi! Mă bucur mult pentru că am avut ocazia să joc în primul meu film de lungmetraj, am avut scene și momente atât cu actori surzi cât și cu cei auzitori și a fost o experiență unică!” a transmis Eduard.
Paul Diaconescu, cunoscut pentru rolurile sale din diverse producții de teatru, film și televiziune, joacă și el un rol principal, dedicat unui personaj auzitor aflat într-un moment de răscruce al vieții sale.
Printre numele emblematice ale filmului se numără și Constantin Cotimanis, actor de renume al teatrului și filmului românesc, care joacă un rol-cheie în această producție ce promite să surprindă inclusiv prin postura inedită a multor dintre cei obișnuiți să se bazeze pe voce și intonație, asemenea dumnealui.
Regizat de Octavian Iacob, „Dragoste Fără Cuvinte” combină limbajul universal al iubirii cu Limba Semnelor Române, limba maternă a comunității surzilor din România. „Emoția de a lucra la acest lungmetraj a fost dublă din două mari motive. Așteptările sunt foarte ridicate, după nominalizările incredibile pe care scurtmetrajul cu același nume le-a avut, dar și pentru faptul că acest film marchează cea mai importantă bornă în cariera mea de regizor, debut regizoral. Actorii au fost la cel mai înalt nivel, foarte curajoși, deși unii dintre ei erau la prima experiență pe un set de filmare, dăruiți cauzei noastre și dispuși la un efort incomensurabil. Mulțumesc lor, mulțumesc echipei mele de suflet pentru efortul extenuant și mulțumesc actorilor consacrați care au avut încredere în viziunea mea și în acest proiect. Mă înclin!” – a transmis regizorul filmului.
„Pentru Comunitatea Surzilor din România este un moment foarte special – un film de lungmetraj pentru marile ecrane, cu personaje Surde jucate de actori Surzi – iarăși un lucru foarte important! Sunt atât de multe scene în care strălucește Limba Semnelor Române, de fapt limba maternă a noastră a Surzilor! În calitate de Președinte al ANSR sunt bucuros că în 2025 organizația va duce la bun sfârșit acest proiect frumos și de mare impact cultural și apreciez buna colaborare cu toți cei implicați în acest demers”, a transmis Daniel Lolici, Președintele Asociației Naționale a Surzilor din România (ANSR).
Distribuția filmului mai include nume celebre din teatrul și filmul românesc, printre care Monica Davidescu, Romică Țociu, Adriana Trandafir, la care se alătură și Ramona Văleanu (Ronna Riva), Sorin Constantinescu sau alte prezențe-surpriză. De asemenea, alături de Jeni Ion și Eduard Iacovache, în film joacă un grup semnficativ de actori surzi cu diferite experiențe și roluri: Alin Firu, Claudia Lungu, Diana Timari, Gabriel Baicu, Ștefan Verok, Marieta Negru, Vlad Perianu, Iuliana Dinică, Andreea Darie și mulți alții. În plus, majoritatea figurației din diversele scene a fost asigurată tot de persoane surde și hipoacuzice.
„Dragoste Fără Cuvinte” se va lansa în mai 2025. Vezi trailerul oficial aici:
Proiectul „Dragoste fără Cuvinte – primul lung-metraj pentru persoanele surde din România” este derulat de Asociația Națională a Surzilor din România și finanțat prin programul „In Stare de Bine” susținut de Kaufland Romania și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.
Alți sponsori ai proiectului: Audionova, Asirom, Auto Soft Service, Cannoleria, Zarea MaxVerse Băneasa, Glovo, Seroussi, Zara, Aqua Carpatica, Emas Business Consulting, Domaine Dumetrier, Stisia, Antante Design, Anelle Maison, Cofetăria Claus, Mobility Rentals, Amethyst Sky Bar, Le Dome Restaurant, One United Properties, Element Group, Elephante Bucharest, Liad Hotel, Noblesse Lifestyle Palace, The Pub Universității, California Flowers, Lorelei Nassar – Clinică Implantologie.
Despre ANSR
Asociația Națională a Surzilor din România (ANSR) este o organizație neguvernamentală cu o istorie de 105 ani, dedicată promovării drepturilor și intereselor persoanelor cu deficiențe de auz. Înființată în 1919, ANSR este organizația reprezentativă la nivel național și internațional pentru persoanele cu deficiențe de auz, fiind membră a Federației Mondiale a Surzilor și a Uniunii Europene a Surzilor. Prin cele 37 de filiale, ANSR oferă anual peste 100.000 de servicii către aproximativ 5000 de beneficiari.
Organizația militează pentru incluziunea socială și egalizarea șanselor, susținând recunoașterea Limbii Semnelor Române și rolul interpretului LSR în societate. ANSR este implicată activ în consultările publice privind politicile sociale, organizând permanent acțiuni cultural-recreative și implementând proiecte majore de accesibilitate.
Pentru mai multe informații accesați pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiasurzilor și site-ul oficial www.ansr.org.ro
Despre programul În Stare de Bine
În Stare de Bine este un program anual de finanțare ce oferă granturi nerambursabile în valoare totală de 1 milion de euro pe an organizațiilor neguvernamentale din România. Programul este implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, cu susținerea financiară a Kaufland România.
Obiectivul programului este creșterea calității vieții locuitorilor din comunitățile rurale și urbane prin sprijinirea inițiativelor care au un impact pozitiv în trei domenii esențiale – cultura, sportul și viața sănătoasă – și care se adresează grupurilor vulnerabile și comunităților din care acestea fac parte.
În acest an, în mod excepțional, criza umanitară din Ucraina a determinat reorientarea parțială a programului către sprijinirea migranților și refugiaților alungați de război din țara vecină.
Pentru mai informații, accesați www.instaredebine.ro.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 149 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.
Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.
Despre Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile
Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, care promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, ce contribuie la apărarea valorilor democratice prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare.
Mai multe detalii sunt disponibile la www.fdsc.ro.
You may like
Performanță
Tinerii ingineri români ai echipei 2SPACE lansează o rachetă din SUA

Published
1 month agoon
June 9, 2025
Tinerii ingineri români, membri ai echipei 2SPACE, finaliști ai campaniei „100 de tineri pentru dezvoltarea României”, derulată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României vor lansa, în următoarele zile, din SUA, racheta supersonică „Project YODA”.
Lansarea va avea loc în cadrul International Rocket Engineering Competition (IREC) 2025, unul dintre cele mai prestigioase evenimente de inginerie aerospațială pentru studenți și tineri cercetători din întreaga lume. Competiția se desfășoară în Midland, Texas, în perioada 9-14 iunie și atrage peste 150 de echipe din 20 de țări, fiecare aducând propriile inovații tehnologice și soluții de ultimă oră. IREC este considerată de specialiștii din domeniu o arenă în care viitorii lideri în inginerie aerospațială testează și demonstrează tehnologii avansate care ar putea revoluționa industria spațială globală.
„Avem cea mai puternică rachetă din sud-vestul europei. Am început cu cea mai mare competiţie europeană pe partea de rachete supersonice şi în momentul de faţă suntem deja la a 3-a participare la cea mai mare competiţie. Racheta în faza de design are 3 metri și 35 de kg. Racheta pe care noi am creat-o atinge 9.000 de metri altitudine în aproximativ 1 minut”, spune liderul echipei 2Space Cătălin Chelmuș.
„Project YODA”, racheta proiectată și realizată 100% de echipa 2Space, reprezintă o combinație între tehnologia de vârf, creativitatea inginerească și ambiția de a pune România pe harta globală a explorării spațiale.
Publicul larg va avea ocazia să urmărească lansarea în direct, care va fi vizionată pe pagina de Facebook a Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, fiind astfel martor la un moment special pentru comunitatea științifică internațională.
Sursa, Rador
Evenimente
Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025

Published
2 months agoon
June 2, 2025
Cea mai așteptată competiție de ciclism din România revine pe 31 august, în centrul capitalei! Aflat la a patra ediție, L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon aduce din nou în Piața Constituției atmosfera autentică a celui mai faimos tur ciclist din lume. Înscrierile sunt acum deschise, pe: https://romania.letapeseries.com/registration.
Race Village-ul va fi accesibil atât cicliștilor înscriși în competiție, cât și publicului larg, cu activități pentru toate vârstele. Participarea este gratuită pentru persoanele cu dizabilități, iar copiii beneficiază de 15% reducere la înscriere.
Turul Franței este mai mult decât o cursă – e un fenomen global care cucerește anual peste două miliarde de fani din întreaga lume. Evenimentul sportiv devenit legendă a debutat în 1903, iar conceptul L’Étape Series by Tour de France a apărut în 1993, din dorința de a da o șansă și cicliștilor amatori să trăiască o experiență unică. România a intrat în această serie internațională în 2022, devenind a 20-a țară inclusă în prestigiosul calendar global.
Trei curse pentru toate nivelurile: de la copii de 7 ani, la cicliști experimentați
L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este singura competiție din România care oferă emoția unei curse de top mondial, destinată tuturor cicliștilor, de la familii cu copii de minimum 7 ani, și până la cicliști de performanță. Evenimentul este deschis și pentru pasionații de MTB, iar cicliștii de performanță care vor răspunde provocării vor beneficia de un clasament dedicat.
Cele trei trasee din cadrul evenimentului sunt adaptate nivelurilor de vârstă și experiență:
- City Adventure – 14 km: dedicat celor cu vârsta de minimum 7 ani;
- The Ride – 42 km: deschis participanților de minimum 15 ani;
- The Race – 85 km: pentru cicliștii de minimum 15 ani, în căutarea unei provocări sportive autentice.
Cei care se înscriu până la 30 iunie beneficiază de prețuri speciale Early Bird: 190 lei pentru City Adventure (14 km), 215 lei pentru The Ride (42 km) și 225 lei pentru The Race (85 km).
Start din inima orașului, pe bulevarde pline de istorie
Cu startul dat chiar din inima Capitalei, în vecinătatea Pieței Constituției, traseele vor transforma Bucureștiul într-un circuit spectaculos, purtând cicliștii pe bulevarde emblematice – Calea Victoriei, Bulevardul Kiseleff sau Bulevardul Libertății – și pe lângă repere istorice impresionante precum Arcul de Triumf, Palatul Parlamentului, Palatul C.E.C., Primăria Capitalei, Casa Armatei și Ateneul Român.
„Pentru al patrulea an consecutiv, la final de august, Bucureștiul devine capitala ciclismului românesc. Așadar, Piața Constituției va da din nou măsura bucuriei, a pasiunii și a experiențelor inedite pe două roți, într-o atmosferă de festival, cu trasee spectaculoase, zonă comercială, zonă de food și relaxare, atracții pentru copii, muzică bună, multe premii și surprize.
Mulțumim tuturor autorităților și sponsorilor care ne susțin în realizarea acestui proiect unic în România”, declară Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG România, organizator al evenimentului.
Tot ce ai nevoie înainte și după cursă, în Race Village
Race Village-ul L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon, din Piața Constituției, va spune tuturor povestea brandului legendar prin intermediul unei expoziții Tour de France și a numeroaselor activări ale sponsorilor, într-o atmosferă relaxantă de festival. Tot aici vor fi organizate și o zonă comercială cu profil sportiv, unde vor fi prezente cele mai importante branduri de echipament și nutriție sportivă, un food court, un spațiu de încălzire pentru concurenți, asistență mecanică pentru cicliști, un punct de masaj, o zonă de premiere cu scenă și numeroase concursuri cu premii desfășurate de sponsorii evenimentului.
„Suntem încântați să revenim în România pentru cea de-a patra ediție L’Étape by Tour de France, un eveniment care a crescut frumos alături de o comunitate de cicliști pasionați și dedicați. Bucureștiul oferă un cadru unic, cu un mix fascinant de istorie și energie, iar participarea din ce în ce mai numeroasă confirmă că România devine un punct important pe harta internațională a ciclismului de amatori”, a precizatAntoine Quiers, Project Manager al L’Étape Series by Tour de France – AMAURY SPORT ORGANISATION (A.S.O).
Premii cu miză internațională: drum deschis spre L’Étape du Tour
În săptămâna cursei se vor ridica kiturile de participare, iar duminică, 31 august, se va da startul în cele trei trasee. Celebrul tricou galben (Yellow Jersey), acordat câștigătorilor, simbol al victoriei, excelenței, pasiunii și hotărârii, va deveni marea provocare pentru participanți. Primii trei cicliști amatori clasați în cursa The Race 85 km, la feminin și masculin, se vor califica pentru programul internațional L’Étape Championship și vor primi câte o invitație de a participa la celebra L’Étape du Tour din Franța, cea mai renumită competiție de ciclism din lume dedicată amatorilor.
Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Ediția 2025 are ca Presenting Partner compania Decathlon și este susținută de CTMB și Primăria Capitalei. Acestora li s-au alăturat, în calitate de sponsori, SKODA și RTPR. Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Barilla, Reciclad’Or, Remat Holding, Agriro Fresh, Black Cab, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Artesana, Secom, Artesia, Sweeteria, CPI Security. Partenerii evenimentului sunt: MTB Academy și Bălașa Percussion.
Partenerii instituționali care susțin evenimentul sunt Ambasada Franței și Federația Română de Ciclism.
Decathlon este presenting sponsor pentru al doilea an consecutiv. Implicarea Decathlon reflectă angajamentul pe termen lung față de comunitatea sportivilor și dorința de a încuraja un stil de viață activ și sănătos. La această ediție, Decathlon contribuie prin:
- Parte din kit-ul oficial al participanților, tricouri și săculeți pentru încălțăminte – gândite pentru a oferi confort și performanță atât pe traseu, cât și în afara acestuia;
- Un stand de activare interactiv și zonă expo, unde participanții și susținătorii pot descoperi cele mai noi produse și inovații din universul ciclismului;
- Un service de reparații rapide, disponibil pe durata evenimentului, unde tehnicienii Decathlon vor sprijini cicliștii în orice situație tehnică neprevăzută.
„Pentru noi, la Decathlon, sportul nu este doar mișcare — este o sursă de energie, echilibru și evoluție. Să fim presenting sponsor al L’Étape Romania by Tour de France înseamnă mai mult decât prezență — înseamnă angajamentul nostru de a pedala alături de o comunitate vibrantă, pasionată și dornică să se autodepășească. Credem într-o lume în care fiecare pedalare ne apropie, ne întărește și ne inspiră. Așa mișcăm lumea prin minunile sportului! Grow stronger. Grow smarter. Grow together”, a declarat Raluca Hristea, Lider de Evenimente și Parteneriate Decathlon România.
Eveniment recomandat de Europa FM.
Parteneri media: Revista BIZ, News.ro, Ziarul Bursa, Romania Journal, Freerider, Aimx.ro, Revista Sport Magazin, GO4FUN.ro, GabrielSolomon.ro, Biciclistul.ro, RIDERSCLUB.ro, SPORTYA.net, TENIS10 și KLARMEDIA – Partener monitorizare de presă.
L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 10.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 28 de ani de activitate. Agenția coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experiențe care aduc bucurie oamenilor și soluții personalizate pentru mărci locale și globale. Detalii despre MPG România, pe: www.mpg.com.ro.
Evenimente
Un nou record mondial se pregătește în România, la Alba Iulia: „Masa care unește”

Published
2 months agoon
June 2, 2025
Vineri, 30 mai, Cetatea Alba Carolina a fost gazda unei ediții speciale a proiectului „Masa care Unește”, un eveniment simbolic care a reunit aproximativ 200 de jurnaliști, creatori de conținut, lideri locali, și reprezentanți ai partenerilor implicați prin activări speciale.
Organizat sub titlul „Valorile care ne aduc împreună”, evenimentul a fost conceput ca o ediție de pre-promovare a celui mai ambițios demers comunitar al anului de a stabili la Alba-Iulia un nou record mondial Guinness pentru „cea mai mare masă din lume” în 13 septembrie 2025 în Cetatea Alba Carolina, și care își propune să aducă la masa 10.000 de oameni și peste 50.000 din toată țara care vor urmări evenimentul la fata locului.
Într-un cadru simbolic între zidurile cetății, amplasat în apropierea Restaurantului Check-in La Vizitiu, invitații s-au așezat la o masă de peste 30 de metri lungime, în aer liber, pentru a celebra unitatea, dialogul și redescoperirea valorilor comune într-un context social marcat de polarizare și fragmentare.
Andreea Esca, ambasadorul acestei ediții, a fost prezentă pe tot parcursul evenimentului, contribuind cu energia sa la crearea unei atmosfere calde și relevante. A transmis mesaje despre apartenență, rădăcini, ospitalitate și importanța de a sta împreună la aceeași masă.
PREGĂTIRI PENTRU STABILIREA UNUI NOU RECORD MONDIAL, AL TREILEA RECORD REALIZAT ÎN CETATEA MEDIEVALĂ DIN ALBA IULIA
Pentru organizarea acestui eveniment și stabilirea recordului organizatorii pregătesc 2.700 de panouri și 1.252 de paleți ce vor alcătui masa, 10 camioane, 4 macarale, 5 tone de mâncare, 5 milioane de litri de apă, 10.000 de fire de flori, 5,4 km de bănci și 1.000 de voluntari.
Dar „Masa Care Unește” nu este doar un eveniment culinar, ci o adevărată celebrare a unității, tradițiilor și valorilor care dau identitate României. Prin acest proiect ambițios, echipa își propune să poziționeze Alba Iulia într-un reper turistic și gastronomic de prestigiu internațional, întărind statutul orașului ca simbol al patrimoniului și identității culturale românești.
Meniul evenimentului va cuprinde preparate tradiționale românești, atent alese pentru a evidenția diversitatea și bogăția gastronomiei locale. La masă sunt așteptați 10.000 de participanți, pentru a stabili un nou record mondial și pentru a aduce în prim-plan cultura și tradițiile românești pe scena internațională. Cei care vor să participe vor putea să se înscrie pe un formular pe site-ul oficial bloomtheworld.ro, care va fi anunțat în curând de organizatori.
DESPRE PROIECT
„Masa care Unește” este o inițiativă creată de Asociația Bloom the World, cu sprijinul echipei Magic Maker Communication, și are ca misiune conectarea oamenilor prin experiențe colective, culturale și gastronomice. Evenimentul din septembrie va avea și o componentă caritabilă majoră: încă 10.000 de mese vor fi donate simbolic către oameni aflați în nevoie din întreaga lume, prin parteneriate cu organizații umanitare.
SPRIJIN DIN PARTEA COMUNITĂȚII ȘI A BRANDURILOR DIN ROMÂNIA
Evenimentul a fost cu adevărat unul special. La pregătirea mesei s-au alăturat echipa restaurantului Czech In – La Vizitiu, cetățeni din Alba Iulia, voluntari, partenerii și colaboratorii proiectului, precum și oameni care s-au oprit să dea o mână de ajutor. Inițiativa a atras atenția unor dintre cele mai cunoscute branduri locale și naționale, din diverse domenii, care au contribuit cu produse pentru echipă și pentru cei care au luat masa. Printre cei prezenți au fost Transavia, Vel Pitar, Transeuro, Elit, Exotic Fruit, Transilvania Nuts și mulți alții care au oferit materii prime esențiale pentru cele 200 de mese calde pregătite la eveniment, de la pâine proaspăt și, produse din carne până la mezeluri, fructe, produse nucifere și legume culese din gospodăriile locale.

Tinerii ingineri români ai echipei 2SPACE lansează o rachetă din SUA

Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025
