Evenimente
Doi elevi din Franța au câștigat premiul întâi la concursul de artă murală din Cluj-Napoca
Published
1 year agoon
Concursul internațional de artă murală dedicat tinerilor artiști din toată lumea, “M.Y. – Murals of Youth”, și-a desemnat câștigătorii la finalul a trei zile de concurs. Evenimentul, ajuns la a doua ediție, s-a desfășurat în acest sfârșit de săptămână în Piața Unirii din Cluj-Napoca.
După selecția portofoliilor de participare, în competiție au intrat mai mulți elevi de liceu din România, Franța și Albania care au lucrat individual sau în echipe pentru a da culoare celor zece pânze din Piața Unirii. Juriul, format din Sergiu Georgian Mazerschi, Karla Broșteanu, Kero Zen și Iulian Andercău, a decis ca premiul întâi în valoare de 300 de euro să fie atribuit echipei formată din Malonga Guth Lenny și Lugand Raphael (Franța). Pe locul al doilea a fost Marta-Patricia Crețu din Galați, iar pe locul al treilea s-a clasat Violeta Radu din Bacău.
Evenimentul este organizat de Asociația Comunitatea 156 – M.Y. Murals of Youth #2 – “Go green!” Proiect realizat cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca și Visit Cluj. Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
„M.Y. – Murals of Youth nu este doar un concurs de artă, este o platformă de exprimare liberă, de dialog și de inspirație. Vedem în fiecare dintre acești tineri artiști nu doar viitorul artei, ci și o forță care poate schimba modul în care percepem și trăim în spațiul nostru urban. Ne dorim ca acest eveniment să crească și să inspire și în anii ce vor urma, atrăgând și mai mulți tineri talentați.

Suntem extrem de mândri de ceea ce am realizat la ediția din acest an și de impactul pe care acest eveniment l-a avut asupra comunității noastre. Am văzut lucrări de artă excepționale și tineri talentați care au transformat Piața Unirii într-o galerie de artă în aer liber. Arta are puterea de a depăși granițele geografice și culturale, unindu-ne într-o viziune comună a frumuseții și a creativității.” a declarat prof. Dr. Sergiu Georgian Mazerschi, organizatorul evenimentului și jurat
„Suntem atât de fericiți și onorați! Am fost aleși câștigătorii de la “M.Y. – Murals of Youth 2024”. A fost o experiență incredibilă să participăm la acest concurs și să avem ocazia să contribuim cu arta noastră la peisajul urban din Cluj-Napoca. Deși venim din Franța, am simțit o conexiune profundă cu acest oraș și cu oamenii de aici.” a declarat Lugand Raphael, membru al echipei câștigătoare.
“Vrem să mulțumim organizatorilor, juriului și tuturor celor care ne-au susținut. Pentru noi, acest premiu reprezintă nu doar o recunoaștere a muncii noastre, ci și o motivație imensă de a continua să ne exprimăm prin artă și să căutăm noi modalități de a aduce oamenii împreună prin creativitate. Clujul va rămâne mereu în inimile noastre, iar această experiență ne-a inspirat să continuăm să explorăm și să ne dezvoltăm ca artiști. Cu siguranță și anul următor vom fi aici! “ a adăugat Malonga Guth Lenny.

Lucrările vor face parte din licitația publică din cadrul Galei Comunității 156, iar banii se vor întoarce către educația următoarei generații de artiști
După încheierea concursului internațional de artă murală, M.Y. – Murals of Youth 2024, operele create de tinerii artiști rămân în patrimoniul Asociației Comunității 156, alături de operele de artă realizate în anul precedent cu ocazia primei ediții. Cei care sunt interesați de aceste opere de artă și vor să susțină acest demers vor putea achiziționa lucrările în cadrul Galei Comunității 156, din luna noiembrie, în urma unei licitații publice. Toți banii se vor folosi pentru activitățile ulterioare și materiale de lucru pentru elevii de liceu și membri ai Comunității 156.
Explozie de culoare, energie și activități în aceste trei zile creative
Pe lângă concursul de artă murală, în Piața Unirii a avut loc și un concurs de breakdance unde 11 concurenți s-au întrecut pentru premiile oferite de organizatori. Spectatorii au admirat battle-uri 1v1 și ALL STYLE Battle (Breaking, Hip Hop, House, Popping, Locking, Dancehall, Afro, Vogue etc.).
Trecătorii au putut participa și la ateliere gratuite de caligrafie, de personalizat căni din ceramică și de desenat pe tricouri și au putut să-și manifeste simțul artistic pe mașina amplasată în centrul Pieței Unirii cu scopul de a încuraja interacțiunea și creativitatea vizitatorilor de toate vârstele. Trecătorii, de la cei mai mici la cei mai mari, au avut ocazia să lase o amprentă personală pe mașină, semnând și desenând pe suprafața acesteia.

Sustenabilitatea, tema centrală a ediției a doua a M.Y. – Murals of Youth
Conferințele organizate în cele trei zile de festival au oferit o platformă pentru discuții despre teme de mare actualitate și relevanță în contextul urban contemporan. Evenimentele au acoperit subiecte variate, de la sustenabilitate și mișcarea „Go Green”, până la explorarea fascinantă a artei murale.
La cele patru conferințe au participat artiști, specialiști și experți din diferite domenii și reprezentanți ai autorităților locale care au creat un cadru propice pentru schimbul de idei și perspective inovatoare: Georgiana Sima, de la Primăria Cluj-Napoca, Andra Borz, fondatoarea Zaiafet pe Lună, Emilian Vasi, fondator Iarmaroc, Alex Boncu, fondator Ză Kup, Andreea Tătărușanu, fondatoarea My Famous Blazer, Răzvan, membru al The Change Hub, Kero Zen, artist vizual și unul dintre “motoarele” mișcării de Street Art, Karla Broșteanu, creative art director și prof. dr. Sergiu Georgian Mazerschi, organizator.
Pe parcursul discuțiilor, s-au adus în prim-plan inovații și soluții ecologice care contribuie la reducerea impactului asupra mediului, s-au explorat modalități prin care educația poate promova conștientizarea ecologică și schimbarea comportamentului public, demonstrând angajamentul față de un viitor mai verde.
În același timp, arta murală a fost analizată din perspective multiple în cadrul conferințelor Impactul artei murale asupra spațiului urban a fost un punct de interes major, evidențiind modul în care lucrările murale pot transforma zonele urbane și pot spori atractivitatea orașelor. Provocările și oportunitățile pentru artiștii tineri au fost de asemenea discutate, evidențiind dificultățile întâmpinate de aceștia în accesarea resurselor și în promovarea lucrărilor lor, dar și oportunitățile de dezvoltare și expunere oferite de sponsorizări, colaborări și inițiative comunitare.
Două autobuze, transformate în opere de artă, vor circula în Cluj-Napoca
Cele două autobuze oferite de Compania de Transport Public Cluj-Napoca au fost pictate LIVE în Piața Unirii. După încheierea festivalului aceste autobuze vor intra în circulație pe diferite rute, oferind locuitorilor și vizitatorilor orașului o experiență vizuală inedită, pe o perioadă nedeterminată de timp.
“Timp de trei zile, Piața Unirii a fost transformată într-o veritabilă galerie de artă datorită talentului și dedicării fiecărui participant, concurent, prieten, voluntar etc. Suntem extrem de încântați de ceea ce am realizat împreună și de impactul pe care l-am avut asupra comunității noastre. Le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la transformarea acestui vis în realitate. Fiecare dintre voi a adus ceva special și unic, iar rezultatul este o dovadă clară a puterii artei de a uni și de a inspira. Lucrăm deja la planurile pentru următoarea ediție a concursului „M.Y. – Murals of Youth”, care promite să fie și mai inovatoare și captivantă. Ne propunem să extindem și mai mult cadrul acestui eveniment și să aducem laolaltă artiști din diferite colțuri ale lumii, să explorăm noi forme de exprimare artistică” a declarat prof. dr. Sergiu Georgian Mazerschi, organizator
You may like
Evenimente
Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025
Published
5 months agoon
June 2, 2025
Cea mai așteptată competiție de ciclism din România revine pe 31 august, în centrul capitalei! Aflat la a patra ediție, L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon aduce din nou în Piața Constituției atmosfera autentică a celui mai faimos tur ciclist din lume. Înscrierile sunt acum deschise, pe: https://romania.letapeseries.com/registration.
Race Village-ul va fi accesibil atât cicliștilor înscriși în competiție, cât și publicului larg, cu activități pentru toate vârstele. Participarea este gratuită pentru persoanele cu dizabilități, iar copiii beneficiază de 15% reducere la înscriere.
Turul Franței este mai mult decât o cursă – e un fenomen global care cucerește anual peste două miliarde de fani din întreaga lume. Evenimentul sportiv devenit legendă a debutat în 1903, iar conceptul L’Étape Series by Tour de France a apărut în 1993, din dorința de a da o șansă și cicliștilor amatori să trăiască o experiență unică. România a intrat în această serie internațională în 2022, devenind a 20-a țară inclusă în prestigiosul calendar global.
Trei curse pentru toate nivelurile: de la copii de 7 ani, la cicliști experimentați
L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este singura competiție din România care oferă emoția unei curse de top mondial, destinată tuturor cicliștilor, de la familii cu copii de minimum 7 ani, și până la cicliști de performanță. Evenimentul este deschis și pentru pasionații de MTB, iar cicliștii de performanță care vor răspunde provocării vor beneficia de un clasament dedicat.
Cele trei trasee din cadrul evenimentului sunt adaptate nivelurilor de vârstă și experiență:
- City Adventure – 14 km: dedicat celor cu vârsta de minimum 7 ani;
- The Ride – 42 km: deschis participanților de minimum 15 ani;
- The Race – 85 km: pentru cicliștii de minimum 15 ani, în căutarea unei provocări sportive autentice.
Cei care se înscriu până la 30 iunie beneficiază de prețuri speciale Early Bird: 190 lei pentru City Adventure (14 km), 215 lei pentru The Ride (42 km) și 225 lei pentru The Race (85 km).
Start din inima orașului, pe bulevarde pline de istorie
Cu startul dat chiar din inima Capitalei, în vecinătatea Pieței Constituției, traseele vor transforma Bucureștiul într-un circuit spectaculos, purtând cicliștii pe bulevarde emblematice – Calea Victoriei, Bulevardul Kiseleff sau Bulevardul Libertății – și pe lângă repere istorice impresionante precum Arcul de Triumf, Palatul Parlamentului, Palatul C.E.C., Primăria Capitalei, Casa Armatei și Ateneul Român.
„Pentru al patrulea an consecutiv, la final de august, Bucureștiul devine capitala ciclismului românesc. Așadar, Piața Constituției va da din nou măsura bucuriei, a pasiunii și a experiențelor inedite pe două roți, într-o atmosferă de festival, cu trasee spectaculoase, zonă comercială, zonă de food și relaxare, atracții pentru copii, muzică bună, multe premii și surprize.
Mulțumim tuturor autorităților și sponsorilor care ne susțin în realizarea acestui proiect unic în România”, declară Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG România, organizator al evenimentului.
Tot ce ai nevoie înainte și după cursă, în Race Village
Race Village-ul L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon, din Piața Constituției, va spune tuturor povestea brandului legendar prin intermediul unei expoziții Tour de France și a numeroaselor activări ale sponsorilor, într-o atmosferă relaxantă de festival. Tot aici vor fi organizate și o zonă comercială cu profil sportiv, unde vor fi prezente cele mai importante branduri de echipament și nutriție sportivă, un food court, un spațiu de încălzire pentru concurenți, asistență mecanică pentru cicliști, un punct de masaj, o zonă de premiere cu scenă și numeroase concursuri cu premii desfășurate de sponsorii evenimentului.
„Suntem încântați să revenim în România pentru cea de-a patra ediție L’Étape by Tour de France, un eveniment care a crescut frumos alături de o comunitate de cicliști pasionați și dedicați. Bucureștiul oferă un cadru unic, cu un mix fascinant de istorie și energie, iar participarea din ce în ce mai numeroasă confirmă că România devine un punct important pe harta internațională a ciclismului de amatori”, a precizatAntoine Quiers, Project Manager al L’Étape Series by Tour de France – AMAURY SPORT ORGANISATION (A.S.O).
Premii cu miză internațională: drum deschis spre L’Étape du Tour
În săptămâna cursei se vor ridica kiturile de participare, iar duminică, 31 august, se va da startul în cele trei trasee. Celebrul tricou galben (Yellow Jersey), acordat câștigătorilor, simbol al victoriei, excelenței, pasiunii și hotărârii, va deveni marea provocare pentru participanți. Primii trei cicliști amatori clasați în cursa The Race 85 km, la feminin și masculin, se vor califica pentru programul internațional L’Étape Championship și vor primi câte o invitație de a participa la celebra L’Étape du Tour din Franța, cea mai renumită competiție de ciclism din lume dedicată amatorilor.
Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Ediția 2025 are ca Presenting Partner compania Decathlon și este susținută de CTMB și Primăria Capitalei. Acestora li s-au alăturat, în calitate de sponsori, SKODA și RTPR. Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Barilla, Reciclad’Or, Remat Holding, Agriro Fresh, Black Cab, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Artesana, Secom, Artesia, Sweeteria, CPI Security. Partenerii evenimentului sunt: MTB Academy și Bălașa Percussion.
Partenerii instituționali care susțin evenimentul sunt Ambasada Franței și Federația Română de Ciclism.
Decathlon este presenting sponsor pentru al doilea an consecutiv. Implicarea Decathlon reflectă angajamentul pe termen lung față de comunitatea sportivilor și dorința de a încuraja un stil de viață activ și sănătos. La această ediție, Decathlon contribuie prin:
- Parte din kit-ul oficial al participanților, tricouri și săculeți pentru încălțăminte – gândite pentru a oferi confort și performanță atât pe traseu, cât și în afara acestuia;
- Un stand de activare interactiv și zonă expo, unde participanții și susținătorii pot descoperi cele mai noi produse și inovații din universul ciclismului;
- Un service de reparații rapide, disponibil pe durata evenimentului, unde tehnicienii Decathlon vor sprijini cicliștii în orice situație tehnică neprevăzută.
„Pentru noi, la Decathlon, sportul nu este doar mișcare — este o sursă de energie, echilibru și evoluție. Să fim presenting sponsor al L’Étape Romania by Tour de France înseamnă mai mult decât prezență — înseamnă angajamentul nostru de a pedala alături de o comunitate vibrantă, pasionată și dornică să se autodepășească. Credem într-o lume în care fiecare pedalare ne apropie, ne întărește și ne inspiră. Așa mișcăm lumea prin minunile sportului! Grow stronger. Grow smarter. Grow together”, a declarat Raluca Hristea, Lider de Evenimente și Parteneriate Decathlon România.
Eveniment recomandat de Europa FM.
Parteneri media: Revista BIZ, News.ro, Ziarul Bursa, Romania Journal, Freerider, Aimx.ro, Revista Sport Magazin, GO4FUN.ro, GabrielSolomon.ro, Biciclistul.ro, RIDERSCLUB.ro, SPORTYA.net, TENIS10 și KLARMEDIA – Partener monitorizare de presă.
L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 10.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 28 de ani de activitate. Agenția coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experiențe care aduc bucurie oamenilor și soluții personalizate pentru mărci locale și globale. Detalii despre MPG România, pe: www.mpg.com.ro.

Evenimente
Un nou record mondial se pregătește în România, la Alba Iulia: „Masa care unește”
Published
5 months agoon
June 2, 2025
Vineri, 30 mai, Cetatea Alba Carolina a fost gazda unei ediții speciale a proiectului „Masa care Unește”, un eveniment simbolic care a reunit aproximativ 200 de jurnaliști, creatori de conținut, lideri locali, și reprezentanți ai partenerilor implicați prin activări speciale.
Organizat sub titlul „Valorile care ne aduc împreună”, evenimentul a fost conceput ca o ediție de pre-promovare a celui mai ambițios demers comunitar al anului de a stabili la Alba-Iulia un nou record mondial Guinness pentru „cea mai mare masă din lume” în 13 septembrie 2025 în Cetatea Alba Carolina, și care își propune să aducă la masa 10.000 de oameni și peste 50.000 din toată țara care vor urmări evenimentul la fata locului.
Într-un cadru simbolic între zidurile cetății, amplasat în apropierea Restaurantului Check-in La Vizitiu, invitații s-au așezat la o masă de peste 30 de metri lungime, în aer liber, pentru a celebra unitatea, dialogul și redescoperirea valorilor comune într-un context social marcat de polarizare și fragmentare.
Andreea Esca, ambasadorul acestei ediții, a fost prezentă pe tot parcursul evenimentului, contribuind cu energia sa la crearea unei atmosfere calde și relevante. A transmis mesaje despre apartenență, rădăcini, ospitalitate și importanța de a sta împreună la aceeași masă.
PREGĂTIRI PENTRU STABILIREA UNUI NOU RECORD MONDIAL, AL TREILEA RECORD REALIZAT ÎN CETATEA MEDIEVALĂ DIN ALBA IULIA
Pentru organizarea acestui eveniment și stabilirea recordului organizatorii pregătesc 2.700 de panouri și 1.252 de paleți ce vor alcătui masa, 10 camioane, 4 macarale, 5 tone de mâncare, 5 milioane de litri de apă, 10.000 de fire de flori, 5,4 km de bănci și 1.000 de voluntari.
Dar „Masa Care Unește” nu este doar un eveniment culinar, ci o adevărată celebrare a unității, tradițiilor și valorilor care dau identitate României. Prin acest proiect ambițios, echipa își propune să poziționeze Alba Iulia într-un reper turistic și gastronomic de prestigiu internațional, întărind statutul orașului ca simbol al patrimoniului și identității culturale românești.
Meniul evenimentului va cuprinde preparate tradiționale românești, atent alese pentru a evidenția diversitatea și bogăția gastronomiei locale. La masă sunt așteptați 10.000 de participanți, pentru a stabili un nou record mondial și pentru a aduce în prim-plan cultura și tradițiile românești pe scena internațională. Cei care vor să participe vor putea să se înscrie pe un formular pe site-ul oficial bloomtheworld.ro, care va fi anunțat în curând de organizatori.

DESPRE PROIECT
„Masa care Unește” este o inițiativă creată de Asociația Bloom the World, cu sprijinul echipei Magic Maker Communication, și are ca misiune conectarea oamenilor prin experiențe colective, culturale și gastronomice. Evenimentul din septembrie va avea și o componentă caritabilă majoră: încă 10.000 de mese vor fi donate simbolic către oameni aflați în nevoie din întreaga lume, prin parteneriate cu organizații umanitare.
SPRIJIN DIN PARTEA COMUNITĂȚII ȘI A BRANDURILOR DIN ROMÂNIA
Evenimentul a fost cu adevărat unul special. La pregătirea mesei s-au alăturat echipa restaurantului Czech In – La Vizitiu, cetățeni din Alba Iulia, voluntari, partenerii și colaboratorii proiectului, precum și oameni care s-au oprit să dea o mână de ajutor. Inițiativa a atras atenția unor dintre cele mai cunoscute branduri locale și naționale, din diverse domenii, care au contribuit cu produse pentru echipă și pentru cei care au luat masa. Printre cei prezenți au fost Transavia, Vel Pitar, Transeuro, Elit, Exotic Fruit, Transilvania Nuts și mulți alții care au oferit materii prime esențiale pentru cele 200 de mese calde pregătite la eveniment, de la pâine proaspăt și, produse din carne până la mezeluri, fructe, produse nucifere și legume culese din gospodăriile locale.
Evenimente
De 1 iunie, 500 de copii au dansat pe muzica lui Smiley, în cadrul unui flashmob desfășurat la „Senatul Copiilor”
Published
5 months agoon
June 2, 2025
În contextul Anului Național al Copilului, Asociația Colorăm Zâmbete și UNICEF în România au organizat duminica, 1 iunie 2025, la ora 11:00, un flashmob în cadrul evenimentului Senatul Copiilor. Cei 500 de copii participanți au susținut un moment artistic pe acordurile piesei „Va fi bine” a lui Smiley, Ambasador Național UNICEF, o piesă emoționantă, care transmite un mesaj optimist despre cum putem schimba lumea începând cu noi înșine.
„Folosim oportunitatea oferită de Anul Național al Copilului și a Zilei internaționale a copilului pentru a-i pune din nou pe copii și mesajele lor în centrul atenției publice, acolo unde trebuie să se afle și celebrăm dreptul lor de a se exprima liber, de a se juca și de a fi ascultați, dar și dreptul la o viață artistică, drepturi prevăzute în Convenția ONU cu privire la drepturile copilului. Mulțumim Senatului României și Asociației Colorăm Zâmbete, copiilor și celor care au fost alături de noi în această zi”, a declarat Anna Riatti, reprezentanta UNICEF în România.
La fel ca în anii precedenți, când Asociația Colorăm Zâmbete cu sprijinul autorităților locale a marcat Ziua internațională a dansului, coregrafia flashmob-ului a fost realizată de profesioniștii din cadrul Dance World Studio, copiii exprimându-se prin mișcare, într-un spirit de bucurie și solidaritate.
„Suntem profund emoționați și mândri să vedem cum acest flashmob, devenit deja o tradiție pentru asociația noastră, crește de la an la an. Participarea a peste 500 de copii este o dovadă clară că dansul unește, inspiră și creează amintiri de neuitat. Prin acest eveniment, nu doar sărbătorim Anul Național al Copilului, ci și promovăm bucuria mișcării și importanța artei în dezvoltarea copiilor. Le mulțumim tuturor celor implicați pentru energie, dedicare și entuziasm”, a afirmat Diana Păun, președinte al Asociației Colorăm Zâmbete.
Anul trecut, Parlamentul României a adoptat o lege prin care a declarat 2025 Anul Național al Copilului cu scopul de a atrage atenția asupra drepturilor copiilor și de a încuraja organiza de manifestări și proiecte dedicate dezvoltării sociale, educaționale, culturale și civice ale copiilor.
Tinerii ingineri români ai echipei 2SPACE lansează o rachetă din SUA
Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025