Evenimente
MUSIC GALLERY, singura expoziție despre muzică din România, revine la Muzeul de Artă din Cluj-Napoca
Published
1 year agoon
O experiență specială în backstage-urile marilor artiști, instalații muzicale unice în România, echipamente audio de ultimă generație, un listening bar, singura mediatecă de viniluri din oraș și Jojo Mayer, unul dintre cei mai influenți toboșari din lume, la deschidere: așa se anunță ediția a II-a a Music Gallery, singura expoziție despre muzică din România!
Finalul verii vine cu o veste bună pentru toți pasionații de muzică și experiențe speciale: expoziția care îți prezintă muzica într-un mod nemaiîntâlnit, revine, în perioada 4-26 octombrie, la Muzeul de Artă din Cluj-Napoca! Creată de organizatorii Jazz in the Park, aceasta va fi deschisă mai bine de 3 săptămâni, timp în care doritorii de toate vârstele vor avea acces la o expoziția interactivă cu și despre muzică, reeditată de anul trecut, dar cu o nouă tematică: „backstage pass”. Music Gallery 2024 va conține 8 secțiuni pline de informații interesante, instalații interactive, aparaturi rare, dar și cele mai moderne echipamente audio, toate combinate într-o experiență în care publicul să înțeleagă mai bine arta muzicii și simțul auzului. Iar în deschidere, în 4-5 octombrie, vor concerta Jojo Mayer și Mădălina Pavăl.
”Music Gallery este mai mult decât o galerie cu și despre muzică. Este contextul în care publicul poate înțelege mai bine ce e în mintea artiștilor și în spatele procesului lor creativ. Ne dorim ca acest proiect să fie unul în care poți deopotrivă să experimentezi, să descoperi echipamente audio cu care nu te întâlnești în mod normal și să te bucuri de sunet într-un mod inovativ și interactiv. Am creat o galerie prin care am umanizat muzica jazz și un mediu în care te simți liber să o asculți cum n-ai mai făcut-o până acum”, a declarat Roxana Tarko, project manager Music Gallery.
Music Gallery plasează muzica Jazz în centrul atenției, punând-o într-un context universal. Expoziția prezintă Jazzul din perspective sociale, politice, istorice și arată cum a influențat acesta evoluția muzicii în lume. De asemenea, Jazzul servește ca o coloană sonoră pentru toate echipamentele și instalațiile audio amenajate în galerie.

Tematica expoziției din acest an: backstage pass
Inspirați de cultura festivalieră din care fac și ei parte, organizatorii au ales ca temă expozițională pentru acest an „backstage pass”. Termenul de backstage face referire la ce se întâmplă în spatele scenei, la zona artiștilor sau a organizatorilor, în care publicul larg nu are access în mod normal.
În contextul Music Gallery, „backstage pass” este dorința organizatorilor de a arăta publicului ce este în spatele muzicii. Vizitatorii vor avea ocazia să se simtă ca niște artiști sau membri ai echipei de staff cu acces complet în culisele marilor artiști. Încă de la intrarea în galerie, ei vor putea experimenta această senzație de „full acces” — la fel ca un deținător de badge „AAA” (Access All Areas) la festivaluri sau concerte mari. Aceștia vor păși într-un backstage autentic, cu recuzita clasică și mai multe photo corners atrăgătoare care recreează atmosfera vibrantă și exclusivistă a unui event major.
„Backstage pass” se va regăsi așadar nu doar în conținutul educațional al expoziției, ci și în decorul acesteia, unde vor fi folosite multe echipamente întâlnite în general în amenajările scenice. Mai departe, publicul va descoperi ce înseamnă viața de artist sau de organizator de concerte, ce înseamnă presiunea de a compune muzică sau de a fi o celebritate, și vor fi prezente multe aspecte nevăzute din industria muzicală. De asemenea, va fi evidențiat și tot contextul social și politic pe care arta de multe ori îl are ca sursă de inspirație.
”Lucrând cu muzica de mai bine de 15 ani, în fiecare an simt parcă tot mai tare și mai tare cât de puțin interacționăm această artă a sunetului. Participarea la concerte este doar o zgârietură pe suprafață. Music Gallery este un proiect complementar oricărui festival și oricărui concert, fiindcă îi face pe oameni să fie apreciativi pentru efortul din spatele concertelor și îi face să descopere cât de frumos este să auzi… bine. Noi simțim efectiv că prin Music Gallery am descoperit comoara simțului și farmecul poveștilor muzicale și e de datoria noastră să spunem la cât mai multă lume”, a declarat Alin Vaida, unul din fondatorii Music Gallery și directorul Fapte.
De asemenea, în perioada în care galeria este deschisă publicului, organizatorii pregătesc numeroase evenimente speciale: concerte, ateliere de muzică, un târg de echipamente audio și replicarea unui listening bar după celebrul concept japonez.

Jojo Mayer și Mădălina Pavăl vor concerta la deschidere!
Vernisajul expoziției va avea loc în 4 octombrie și îl va avea ca protagonist pe unul din cei mai influenți toboșari din lume, Jojo Mayer, care își va prezenta în premieră proiectul ME/MACHINE: o simbioză între puterea arhaică prestației muzicale umane live, combinată cu inteligență artificială generativă de muzică!
În 5 octombrie, curtea muzeului se va transforma într-o sufragerie urbană în care Mădălina Pavăl și orchestra ei vor susține un concert special, în care și publicul face parte din setup-ul de scenă.
În 17-20 octombrie, pe lângă expoziție, publicul local va putea participa la primul târg de echipamente audio găzduit vreodată la Cluj. 10 producători vor prezenta echipamente Hi-Fi și alte rarități care nu sunt la îndemâna tuturor. De asemenea, camera de intrare în expoziție va fi amenajată sub forma unui listening bar funcțional, în care publicul va avea acces gratuit pe toată perioada în care expoziția va fi deschisă.
Singurul aparat de inscripționat viniluri din România, prezentat în expoziție
Organizatorii promit multe instalații interactive cu care publicul se va putea distra la vizitarea expoziției. Unul din principalele atracții ale expoziției este un aparat de inscripționat viniluri care datează din 1951 și care este funcțional. De asemenea, publicul va găsi în expoziție un mic studio de înregistrări vocale, o cameră de audiție Hi-FI, simulatoare de tobe, pian și chitară, o zonă de testare căști Hi-Fi și instalații interactive produse de artiști români.
La fel ca anul trecut, Music Gallery va avea o mediatecă de viniluri, care însă va fi mai mare în acest an. Peste 1000 de titluri din lumea Jazzului, dar și a altor genuri conexe, vor putea fi ascultate la pick-upurile cu căști sau cu sound dome-uri amenajate de organizatori în expoziție.
Bilete
Biletele pentru vizitarea galeriei sunt disponibile de joi, 15 august, pe platforma iabilet.ro și costă doar 40 lei pentru adulți sau 30 lei pentru elevi, studenți și pensionari, iar pentru extra 10 lei, publicul poate lua parte la un tur ghidat al expoziției. Biletele se vor putea cumpăra și la fața locului, în limita locurilor disponibile pentru ora de vizitare. Copiii până la 6 ani și persoanele cu dizabilități au acces gratuit.
Biletele la concertele din cadrul Music Gallery vor costa 70 lei și vor include și vizitarea galeriei, iar biletele la târgul de echipamente vor costa 50 lei.
Call public de instalații interactive
La fel ca anul trecut, organizatorii Music Gallery lansează un call public de instalații interactive în jurul muzicii, dedicat atât studenților care studiază artă sau multimedia, cât și profesioniștilor din domeniu din România. Call-ul se lansează astăzi, 14 august și va fi deschis până la data de 4 septembrie. În urma call-ului, vor fi selectate 3 lucrări, care vor fi finanțate cu suma de 7.500 lei și vor fi expuse în galerie.
Aplicanții sunt încurajați să se folosească de interdisciplinaritatea artelor și să combine mai multe domenii cu cel muzical, însă trebuie să respecte tematica ”backstage pass”, respectiv să aibe ca element central muzica. Regulamentul complet și formularul de aplicare sunt disponibile pe site-ul www.musicgallery.ro
Ce este Music Gallery?
Music Gallery este singura expoziție de artă dedicată muzicii din România. Proiectul a fost gândit de organizatorii Jazz in the Park în perioada pandemiei, când evenimentele live nu erau permise, însă accesul în muzee nu era restricționat, și a fost inaugurat în 2023. Expoziția a fost amenajată în două locații speciale din Cluj-Napoca și Iași: Muzeul de Artă, respectiv Palatul Braunstein, și a fost vizitată de peste 7.500 de persoane! În urma succesului pe care l-a avut, organizatorii au decis să prezinte o versiune adaptată a Music Gallery la Jazz in the Park Competition, dar și în cadrul festivalului Jazz in the Park 2023.
Music Gallery prezintă muzica într-un alt fel decât clasicele concerte, devenind un context în care publicul poate descoperi informații relevante care arată o imagine mai complexă despre genuri muzicale, artiști și operele lor. Pe lângă arta în sine, Music Gallery reprezintă o introducere pentru mulți în ce înseamnă tehnica sunetului și tehnologia din spatele acestui simț, arătând echipamente, instrumente și creând experiențe inedite prin intermediul instalațiilor interactive.
Expoziția este produsă de Fapte, organizatorul Jazz in the Park.
Fondată la Cluj-Napoca în 2012, Fapte organizează evenimente culturale cu impact în comunitate. Credem în puterea exemplului și în caracterul inspirațional pe care un eveniment poate să îl transmită către publicul său. Misiunile noastre sunt accesibilizarea artei, în special a muzicii în rândul publicului larg și resemnificarea spațiilor publice sau uitate, prin integrarea lor în circuitul cultural.
Parteneri principali: BRD – Groupe Société Générale, Vinurile Purcari
Parteneri: Medlife, Estelio by Acoustic Density, Audio Technica, Meze, Epson, Yamaha Music, Mobila Dalin, Eco Garden Cencter, Pernod Ricard, Visuin, Centrul Cultural Clujean
Proiect finanțat de: AFCN și Primăria Cluj-Napoca
Parteneri instituționali: Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj, Muzeul de Artă, Europe Jazz Network, Asociația Română a Organizatorilor de Concerte
Parteneri media: Rock FM, TVR Cultural, TVR Cluj, Radio România Cluj, Kolozsvari Radio, Ziarul Metropolis, Suplimentul de Cultură, România Pozitivă, Ziua de Cluj, Cluj24, Visit Cluj.
Pentru mai multe informații sau bilete, accesați www.musicgallery.ro
You may like
Evenimente
Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025
Published
6 months agoon
June 2, 2025
Cea mai așteptată competiție de ciclism din România revine pe 31 august, în centrul capitalei! Aflat la a patra ediție, L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon aduce din nou în Piața Constituției atmosfera autentică a celui mai faimos tur ciclist din lume. Înscrierile sunt acum deschise, pe: https://romania.letapeseries.com/registration.
Race Village-ul va fi accesibil atât cicliștilor înscriși în competiție, cât și publicului larg, cu activități pentru toate vârstele. Participarea este gratuită pentru persoanele cu dizabilități, iar copiii beneficiază de 15% reducere la înscriere.
Turul Franței este mai mult decât o cursă – e un fenomen global care cucerește anual peste două miliarde de fani din întreaga lume. Evenimentul sportiv devenit legendă a debutat în 1903, iar conceptul L’Étape Series by Tour de France a apărut în 1993, din dorința de a da o șansă și cicliștilor amatori să trăiască o experiență unică. România a intrat în această serie internațională în 2022, devenind a 20-a țară inclusă în prestigiosul calendar global.
Trei curse pentru toate nivelurile: de la copii de 7 ani, la cicliști experimentați
L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este singura competiție din România care oferă emoția unei curse de top mondial, destinată tuturor cicliștilor, de la familii cu copii de minimum 7 ani, și până la cicliști de performanță. Evenimentul este deschis și pentru pasionații de MTB, iar cicliștii de performanță care vor răspunde provocării vor beneficia de un clasament dedicat.
Cele trei trasee din cadrul evenimentului sunt adaptate nivelurilor de vârstă și experiență:
- City Adventure – 14 km: dedicat celor cu vârsta de minimum 7 ani;
- The Ride – 42 km: deschis participanților de minimum 15 ani;
- The Race – 85 km: pentru cicliștii de minimum 15 ani, în căutarea unei provocări sportive autentice.
Cei care se înscriu până la 30 iunie beneficiază de prețuri speciale Early Bird: 190 lei pentru City Adventure (14 km), 215 lei pentru The Ride (42 km) și 225 lei pentru The Race (85 km).
Start din inima orașului, pe bulevarde pline de istorie
Cu startul dat chiar din inima Capitalei, în vecinătatea Pieței Constituției, traseele vor transforma Bucureștiul într-un circuit spectaculos, purtând cicliștii pe bulevarde emblematice – Calea Victoriei, Bulevardul Kiseleff sau Bulevardul Libertății – și pe lângă repere istorice impresionante precum Arcul de Triumf, Palatul Parlamentului, Palatul C.E.C., Primăria Capitalei, Casa Armatei și Ateneul Român.
„Pentru al patrulea an consecutiv, la final de august, Bucureștiul devine capitala ciclismului românesc. Așadar, Piața Constituției va da din nou măsura bucuriei, a pasiunii și a experiențelor inedite pe două roți, într-o atmosferă de festival, cu trasee spectaculoase, zonă comercială, zonă de food și relaxare, atracții pentru copii, muzică bună, multe premii și surprize.
Mulțumim tuturor autorităților și sponsorilor care ne susțin în realizarea acestui proiect unic în România”, declară Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG România, organizator al evenimentului.
Tot ce ai nevoie înainte și după cursă, în Race Village
Race Village-ul L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon, din Piața Constituției, va spune tuturor povestea brandului legendar prin intermediul unei expoziții Tour de France și a numeroaselor activări ale sponsorilor, într-o atmosferă relaxantă de festival. Tot aici vor fi organizate și o zonă comercială cu profil sportiv, unde vor fi prezente cele mai importante branduri de echipament și nutriție sportivă, un food court, un spațiu de încălzire pentru concurenți, asistență mecanică pentru cicliști, un punct de masaj, o zonă de premiere cu scenă și numeroase concursuri cu premii desfășurate de sponsorii evenimentului.
„Suntem încântați să revenim în România pentru cea de-a patra ediție L’Étape by Tour de France, un eveniment care a crescut frumos alături de o comunitate de cicliști pasionați și dedicați. Bucureștiul oferă un cadru unic, cu un mix fascinant de istorie și energie, iar participarea din ce în ce mai numeroasă confirmă că România devine un punct important pe harta internațională a ciclismului de amatori”, a precizatAntoine Quiers, Project Manager al L’Étape Series by Tour de France – AMAURY SPORT ORGANISATION (A.S.O).
Premii cu miză internațională: drum deschis spre L’Étape du Tour
În săptămâna cursei se vor ridica kiturile de participare, iar duminică, 31 august, se va da startul în cele trei trasee. Celebrul tricou galben (Yellow Jersey), acordat câștigătorilor, simbol al victoriei, excelenței, pasiunii și hotărârii, va deveni marea provocare pentru participanți. Primii trei cicliști amatori clasați în cursa The Race 85 km, la feminin și masculin, se vor califica pentru programul internațional L’Étape Championship și vor primi câte o invitație de a participa la celebra L’Étape du Tour din Franța, cea mai renumită competiție de ciclism din lume dedicată amatorilor.
Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Ediția 2025 are ca Presenting Partner compania Decathlon și este susținută de CTMB și Primăria Capitalei. Acestora li s-au alăturat, în calitate de sponsori, SKODA și RTPR. Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Barilla, Reciclad’Or, Remat Holding, Agriro Fresh, Black Cab, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Artesana, Secom, Artesia, Sweeteria, CPI Security. Partenerii evenimentului sunt: MTB Academy și Bălașa Percussion.
Partenerii instituționali care susțin evenimentul sunt Ambasada Franței și Federația Română de Ciclism.
Decathlon este presenting sponsor pentru al doilea an consecutiv. Implicarea Decathlon reflectă angajamentul pe termen lung față de comunitatea sportivilor și dorința de a încuraja un stil de viață activ și sănătos. La această ediție, Decathlon contribuie prin:
- Parte din kit-ul oficial al participanților, tricouri și săculeți pentru încălțăminte – gândite pentru a oferi confort și performanță atât pe traseu, cât și în afara acestuia;
- Un stand de activare interactiv și zonă expo, unde participanții și susținătorii pot descoperi cele mai noi produse și inovații din universul ciclismului;
- Un service de reparații rapide, disponibil pe durata evenimentului, unde tehnicienii Decathlon vor sprijini cicliștii în orice situație tehnică neprevăzută.
„Pentru noi, la Decathlon, sportul nu este doar mișcare — este o sursă de energie, echilibru și evoluție. Să fim presenting sponsor al L’Étape Romania by Tour de France înseamnă mai mult decât prezență — înseamnă angajamentul nostru de a pedala alături de o comunitate vibrantă, pasionată și dornică să se autodepășească. Credem într-o lume în care fiecare pedalare ne apropie, ne întărește și ne inspiră. Așa mișcăm lumea prin minunile sportului! Grow stronger. Grow smarter. Grow together”, a declarat Raluca Hristea, Lider de Evenimente și Parteneriate Decathlon România.
Eveniment recomandat de Europa FM.
Parteneri media: Revista BIZ, News.ro, Ziarul Bursa, Romania Journal, Freerider, Aimx.ro, Revista Sport Magazin, GO4FUN.ro, GabrielSolomon.ro, Biciclistul.ro, RIDERSCLUB.ro, SPORTYA.net, TENIS10 și KLARMEDIA – Partener monitorizare de presă.
L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 10.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 28 de ani de activitate. Agenția coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experiențe care aduc bucurie oamenilor și soluții personalizate pentru mărci locale și globale. Detalii despre MPG România, pe: www.mpg.com.ro.

Evenimente
Un nou record mondial se pregătește în România, la Alba Iulia: „Masa care unește”
Published
6 months agoon
June 2, 2025
Vineri, 30 mai, Cetatea Alba Carolina a fost gazda unei ediții speciale a proiectului „Masa care Unește”, un eveniment simbolic care a reunit aproximativ 200 de jurnaliști, creatori de conținut, lideri locali, și reprezentanți ai partenerilor implicați prin activări speciale.
Organizat sub titlul „Valorile care ne aduc împreună”, evenimentul a fost conceput ca o ediție de pre-promovare a celui mai ambițios demers comunitar al anului de a stabili la Alba-Iulia un nou record mondial Guinness pentru „cea mai mare masă din lume” în 13 septembrie 2025 în Cetatea Alba Carolina, și care își propune să aducă la masa 10.000 de oameni și peste 50.000 din toată țara care vor urmări evenimentul la fata locului.
Într-un cadru simbolic între zidurile cetății, amplasat în apropierea Restaurantului Check-in La Vizitiu, invitații s-au așezat la o masă de peste 30 de metri lungime, în aer liber, pentru a celebra unitatea, dialogul și redescoperirea valorilor comune într-un context social marcat de polarizare și fragmentare.
Andreea Esca, ambasadorul acestei ediții, a fost prezentă pe tot parcursul evenimentului, contribuind cu energia sa la crearea unei atmosfere calde și relevante. A transmis mesaje despre apartenență, rădăcini, ospitalitate și importanța de a sta împreună la aceeași masă.
PREGĂTIRI PENTRU STABILIREA UNUI NOU RECORD MONDIAL, AL TREILEA RECORD REALIZAT ÎN CETATEA MEDIEVALĂ DIN ALBA IULIA
Pentru organizarea acestui eveniment și stabilirea recordului organizatorii pregătesc 2.700 de panouri și 1.252 de paleți ce vor alcătui masa, 10 camioane, 4 macarale, 5 tone de mâncare, 5 milioane de litri de apă, 10.000 de fire de flori, 5,4 km de bănci și 1.000 de voluntari.
Dar „Masa Care Unește” nu este doar un eveniment culinar, ci o adevărată celebrare a unității, tradițiilor și valorilor care dau identitate României. Prin acest proiect ambițios, echipa își propune să poziționeze Alba Iulia într-un reper turistic și gastronomic de prestigiu internațional, întărind statutul orașului ca simbol al patrimoniului și identității culturale românești.
Meniul evenimentului va cuprinde preparate tradiționale românești, atent alese pentru a evidenția diversitatea și bogăția gastronomiei locale. La masă sunt așteptați 10.000 de participanți, pentru a stabili un nou record mondial și pentru a aduce în prim-plan cultura și tradițiile românești pe scena internațională. Cei care vor să participe vor putea să se înscrie pe un formular pe site-ul oficial bloomtheworld.ro, care va fi anunțat în curând de organizatori.

DESPRE PROIECT
„Masa care Unește” este o inițiativă creată de Asociația Bloom the World, cu sprijinul echipei Magic Maker Communication, și are ca misiune conectarea oamenilor prin experiențe colective, culturale și gastronomice. Evenimentul din septembrie va avea și o componentă caritabilă majoră: încă 10.000 de mese vor fi donate simbolic către oameni aflați în nevoie din întreaga lume, prin parteneriate cu organizații umanitare.
SPRIJIN DIN PARTEA COMUNITĂȚII ȘI A BRANDURILOR DIN ROMÂNIA
Evenimentul a fost cu adevărat unul special. La pregătirea mesei s-au alăturat echipa restaurantului Czech In – La Vizitiu, cetățeni din Alba Iulia, voluntari, partenerii și colaboratorii proiectului, precum și oameni care s-au oprit să dea o mână de ajutor. Inițiativa a atras atenția unor dintre cele mai cunoscute branduri locale și naționale, din diverse domenii, care au contribuit cu produse pentru echipă și pentru cei care au luat masa. Printre cei prezenți au fost Transavia, Vel Pitar, Transeuro, Elit, Exotic Fruit, Transilvania Nuts și mulți alții care au oferit materii prime esențiale pentru cele 200 de mese calde pregătite la eveniment, de la pâine proaspăt și, produse din carne până la mezeluri, fructe, produse nucifere și legume culese din gospodăriile locale.
Evenimente
De 1 iunie, 500 de copii au dansat pe muzica lui Smiley, în cadrul unui flashmob desfășurat la „Senatul Copiilor”
Published
6 months agoon
June 2, 2025
În contextul Anului Național al Copilului, Asociația Colorăm Zâmbete și UNICEF în România au organizat duminica, 1 iunie 2025, la ora 11:00, un flashmob în cadrul evenimentului Senatul Copiilor. Cei 500 de copii participanți au susținut un moment artistic pe acordurile piesei „Va fi bine” a lui Smiley, Ambasador Național UNICEF, o piesă emoționantă, care transmite un mesaj optimist despre cum putem schimba lumea începând cu noi înșine.
„Folosim oportunitatea oferită de Anul Național al Copilului și a Zilei internaționale a copilului pentru a-i pune din nou pe copii și mesajele lor în centrul atenției publice, acolo unde trebuie să se afle și celebrăm dreptul lor de a se exprima liber, de a se juca și de a fi ascultați, dar și dreptul la o viață artistică, drepturi prevăzute în Convenția ONU cu privire la drepturile copilului. Mulțumim Senatului României și Asociației Colorăm Zâmbete, copiilor și celor care au fost alături de noi în această zi”, a declarat Anna Riatti, reprezentanta UNICEF în România.
La fel ca în anii precedenți, când Asociația Colorăm Zâmbete cu sprijinul autorităților locale a marcat Ziua internațională a dansului, coregrafia flashmob-ului a fost realizată de profesioniștii din cadrul Dance World Studio, copiii exprimându-se prin mișcare, într-un spirit de bucurie și solidaritate.
„Suntem profund emoționați și mândri să vedem cum acest flashmob, devenit deja o tradiție pentru asociația noastră, crește de la an la an. Participarea a peste 500 de copii este o dovadă clară că dansul unește, inspiră și creează amintiri de neuitat. Prin acest eveniment, nu doar sărbătorim Anul Național al Copilului, ci și promovăm bucuria mișcării și importanța artei în dezvoltarea copiilor. Le mulțumim tuturor celor implicați pentru energie, dedicare și entuziasm”, a afirmat Diana Păun, președinte al Asociației Colorăm Zâmbete.
Anul trecut, Parlamentul României a adoptat o lege prin care a declarat 2025 Anul Național al Copilului cu scopul de a atrage atenția asupra drepturilor copiilor și de a încuraja organiza de manifestări și proiecte dedicate dezvoltării sociale, educaționale, culturale și civice ale copiilor.
Tinerii ingineri români ai echipei 2SPACE lansează o rachetă din SUA
Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025
