Connect with us

Lansări

Pavel Bartoş: ”Ramon” – un om simplu în faţa unor situaţii colosale; întâmplări haioase, pline de acţiune

Published

on

Foto: Pavel Bartos/Facebook

Actorul Pavel Bartoş vorbeşte, într-un interviu acordat Agerpres, despre ultimul său film, comedia romantică “Ramon”, în care joacă rolul unui bărbat îndrăgostit “pus în faţa unor situaţii colosale”.

Filmul va avea premiera în cinematografe pe 3 februarie. Pavel Bartoş, care este şi producătorul peliculei, povesteşte momentele inedite pe care le-a trăit în timpul filmărilor, unele dintre ele desfăşurate în spaţii publice precum Gara de Nord, şi reacţiile trecătorilor.

Actorul mărturiseşte că are asemănări cu personajul pe care îl joacă.

“Are foarte multe (…) asemănări, dar (…) şi un mare punct comun pe care mi-am dat seama că îl am eu cu personajul Ramon. Atunci când îşi pune ceva în cap, merge până la capăt, indiferent de rezultat, (…) crede atât de mult în visul lui şi merge până la capăt. Şi asta poate fi derutant pentru cei din jurul lui sau poate fi motivant pentru cei din jurul lui. Tocmai că e un om în care nimeni nu crede, pentru că nimeni nu crede în visul lui şi el îi face, rând pe rând, să creadă”, spune Bartoş.

Advertisement

Agerpres: Domnule Pavel Bartoş, sunteţi în pragul turneului de lansare a filmului “Ramon”, primul în care sunteţi atât producător, cât şi interpret al personajului principal. Hai să pornim de la cum s-a născut proiectul acestui film.

Pavel Bartoş: Ideea s-a născut acum vreo, hai să zicem, cinci ani concret. Personajul îl am de mai mulţi ani, dar ideea filmului şi curajul de a îndrăzni să fac un film s-a născut acum cinci ani de zile, când am considerat că trebuie să forţez eu lucrurile ca să vină (…) filmul în cantităţile pe care mi le doresc eu, sau cum aş vrea să vină la mine, pentru că tot timpul ori nu veneau cantităţile care mi le doream eu, ori veneau atunci când eu eram ocupat. Şi am zis atunci că trebuie să forţez cumva lucrurile, să le gestionez eu în ceea ce priveşte un astfel de proiect şi s-a născut acum vreo cinci ani. Concret, de vreo trei ani suntem în lucru, de când l-am găsit coproducător pe Jesus del Cerro, regizorul cu care deja am lucrat la prima comedie de Crăciun, “Ho Ho Ho”, de după Revoluţie, şi acolo ne-am cunoscut şi cumva ne-am promis că dacă va fi să fie, doar împreună vom lucra, şi uite că s-a întâmplat.

Am avut şi mare încredere în el, pentru că el deja făcuse filme de succes la publicul românesc, “Miami Bici”, “Hawai”, “Ho Ho Ho” plus serialul “Vlad” de la Pro TV, aşadar am mare, mare încredere în el. Şi am zis că suntem oameni potriviţi să naştem un astfel de proiect, care e foarte greu. Nu este uşor, deloc, dar pe de altă parte, dacă m-ar întreba cineva dacă aş lua-o de la început, aş zice “Cu mare drag!”.

Deocamdată vrem să ne bucurăm cu toţi oamenii de acest film, pentru că eu cred că toţi, într-o anume măsură, se vor regăsi în el, se vor regăsi în momente, în situaţii, personaje şi va bucura. Este un film foarte cinstit, curat, onest, cu mult, umor, cu multă emoţie, multă acţiune. Eu sunt foarte entuziasmat de produsul meu, de produsul pe care l-am făcut eu cu Jesus.

Agerpres: Pe cine aţi avut alături în realizarea acestui film?

Advertisement

Pavel Bartoş: În primul rând, a trebuit să găsesc un om care cumva, în ghilimele, să corespundă la amoarea mea. Şi atunci l-am găsit pe Jesus del Cerro. L-am văzut din prima regizor, şi el a crezut atât de mult în visul meu încât a zis: “Da. Hai să facem! Hai că, uite, mă bag şi eu ca şi producător”. Pentru mine a fost mană cerească asta. Şi de aici au venit toţi ceilalţi oameni, echipa de scenarişti, Anghel Damian, Lia Bugnar, care sunt atât de performanţi în spectacole de teatru, în serialele “Clanul”, “Vlad”, adică deja, cum ar veni, în ghilimele, şi-au exersat mâna. După aceea, Jesus a adus lângă pe directorul de imagine Adrian Silişteanu, care, la rândul lui, a adus alţi oameni foarte importanţi, de la scenografie până la grip, până la oameni de tehnic extraordinari. Am zis atunci, cu Jesus, dacă tot facem filmul nostru (…) hai să alegem şi echipa ideală. Şi am avut echipa ideală. Nu a fost uşor, nu a fost nici ieftin, dar merită din plin, pentru că alegând echipa ideală de tehnică, cea din spatele camerelor, am putut să filmăm în 21 de zile ceea ce în mod normal noi ar fi trebuit să filmăm vreo 30 de zile.

Agerpres: Cine este Ramon?

Pavel Bartoş: Este un om simplu, un om bun în primul rând, care vrea să facă mult bine şi care vrea să-şi trăiască viaţa. Că lucrurile se întâmplă altfel… Bineînţeles că totul se schimbă în viaţa lui când întâlneşte cea mai frumoasă femeie din lume, de care se îndrăgosteşte. Cu toţi avem câte o fată, o femeie de pe afiş, de care ne îndrăgostim. Ei bine, el la un moment dat, confundă ficţiunea cu realitatea şi se îndrăgosteşte de această fată, de cea mai frumoasă femeie din lume, pe care el o caută şi, bineînţeles, o caută la Bucureşti. Şi de aici vin întâmplările haioase, dramatice pe alocuri, în cazul lui, pline de acţiune şi multă savoare, şi mult umor din această aventură a lui în Bucureşti care, bineînţeles, pentru el este ceva care poate fi copleşitor. Eu încerc să-i fac pe spectatori să oscileze între a spune cine este Ramon – este un simplu om sau un super-erou. Pentru că la un moment dat este pus în faţa unor situaţii colosale, adică fără voia lui, dar la care el trebuie să facă faţă.

Agerpres: Cum este întâlnirea actorului cu personajul? Are personajul şi influenţe sau nuanţe autobiografice?

Pavel Bartoş: N-ai cum să nu, n-ai cum. Adică, cu toţii, cei care nu suntem din Bucureşti, ne-am lovit de Bucureşti, la începuturile noastre de drum, în anumite situaţii. Normal că are foarte multe, cum să zic eu, nu neapărat asemănări, ba da, asemănări, dar are şi un mare punct comun pe care mi-am dat seama că îl am eu cu personajul Ramon. Atunci când îşi pune ceva în cap, merge până la capăt, indiferent de rezultat, dar merge până la capăt, crede atât de mult în visul lui şi merge până la capăt. Şi asta poate fi derutant pentru cei din jurul lui sau poate fi motivant pentru cei din jurul lui. Tocmai că e un om în care nimeni nu crede, pentru că nimeni nu crede în visul lui şi el îi face, rând pe rând, să creadă. Cum se va termina, vom vedea mergând la cinematograf din 3 februarie.

Advertisement

Agerpres: Ce credeţi, în calitate de producător, dar şi din experienţa de actor, că are acest film special pentru a atrage publicul?

Pavel Bartoş: În primul rând că eu am un principiu foarte clar în viaţă: orice proiect al meu îl fac pentru publicul larg, fie că îl fac în teatru, fie că îl fac în televiziune, fie că îl fac în cinematografie. La toate proiecte pe care le fac vreau să vină şi copiii mei, şi cel mai mic copil de opt ani şi jumătate, aşa că este un proiect cinematografic la care poate să vină şi copilul de opt ani de zile şi copilul de 118 ani de zile. Eu merg pe un umor din care lipseşte cu desăvârşire vulgaritatea, dar asta este doar o opţiune de-a mea. Nu am ceva cu filmele care promovează asta. Tocmai, că mă bucur pentru toate firmele care au apărut înaintea filmului meu, care au readus publicul la cinematograf şi tare le mulţumesc pentru acest lucru, pentru că de asta va beneficia întreaga industrie cinematografică, readucerea publicului românesc în cinematografe, să vadă, să râdă româneşte, să asculte actori români. Şi am văzut că le place, vor, sunt dornici şi de aici are de profitat întreaga industrie cinematografe şi le mulţumesc.

Deci asta mă diferenţiază de ceilalţi. Eu am un alt tip de umor. Umorul meu este de situaţie, este de personaje, e pentru toată lumea, e audienţă generală, are emoţie, are romantism, are acţiune, are tot, adică toţi se vor regăsi într-un anume fel. Aducem în discuţie diferite categorii sociale, şi dacă ele par în conflict, la final se vede că se poate trăi împreună foarte bine.

Agerpres: Fiindcă vorbeaţi de umor. Până şi promovarea filmului a fost făcută cu foarte mult umor. De unde v-a venit ideea pentru o astfel de promovare?

Pavel Bartoş: Din păcate, la noi nu există şcoli de marketing în a promova un film şi atunci te adaptezi la fiecare proiect, înveţi de la ceilalţi şi încerci să îmbunătăţeşti promovarea ta. Ideile ne-au venit pe parcurs şi pot să zic că după acest film, pentru că promovarea de marketing, de când a început filmul, de când am început filmările, cumva în mare ideile mi-au venit mie şi lui Jesus, aşa că noi după acest film cred că putem preda uşor marketing de film. Acum să vedem, să iasă şi produsul, să se bucure lumea. Ne-am adaptat situaţiei. E foarte important să te adaptezi situaţiei şi să vezi de cine vrei să fie văzut acest film şi atunci faci totul în funcţie de acest lucru.

Advertisement

Agerpres: Când şi unde se va lansa filmul?

Pavel Bartoş: Filmul va fi în toate cinematografele din ţară din 3 februarie. El intră în cinematografe, neoficial, din 1 februarie, aşa că lumea poate să se bucure. (…) Avem comedie, avem o poveste de dragoste, avem acţiune, adică avem de toate. Am filmat în o grămadă de locuri. Am filmat în aeroport, a trebuit să construim un avion, am adus un avion.

Filmul va intra din 3 februarie cinematografe, dar publicul poate să-şi ia de pe acum bilete, şi cei care-şi iau până în 31 ianuarie pot câştiga, că tot ne apropiem de Sfântul Valentin, de Dragobete, de 1 martie, de 8 martie, două city break-uri, unul la Paris, unul la Roma, şi două smartphone-uri. E un win – win. Deşi el intră în cinematografe din 3 februarie, noi plecăm deja într-un turneu de distribuţie, un turneu de promovare care începe cu 27 ianuarie la Timişoara, la Cinema City-ul din Timişoara, la Shopping City, de la ora 18,00, la Cluj, pe data de 28 februarie, la Iulius Mall, la Cinema City, tot de la ora 18,00, şi pe data de 29 ianuarie, la Craiova, la Cinema VIP Electroputere şi acolo ne vom întâlni cu echipa firmei. Adică vor fi foarte mulţi oameni din film, inclusiv Smiley, care mă bucur că face parte din acest proiect. Deci ne vom întâlni cu toţi cei care vor veni la aceste proiecţii.

Bineînţeles că turneul nostru va fi unul mai amplu, adică pe 1 februarie ne vedem la AFI Palace, în Cotroceni, la Cinema City, tot aşa, cu echipa filmului, iar pe 2 februarie plecăm la Iaşi. Vom pleca în foarte multe localităţi din România, vom cuprinde cam toate oraşele importante din ţară.

AGERPRES: Ramon este o comedie. Cum au fost filmările?

Advertisement

Pavel Bartoş: Am avut situaţii de la a nu putea să filmăm, pentru că am intrat în crize de râs, pentru că aşa se mai întâmplă. Gândeşte-te că noi am filmat cu animale. Am filmat cu un câine şi cu o pisică care, deşi au fost foarte disciplinate, câteodată o luau şi razna. Adică, de multe ori a trebuit să dăm o grămadă duble din cauza acestor lucruri. Au fost şi filmări exterioare. De exemplu, am filmat în Gara de Nord şi a fost o locaţie atât de grea pentru că erau foarte mulţi oameni. Noi le-am spus că se pot uita în unele momente în cameră, dar când vedeai că deschid şi telefonul şi strigau “Pavel, Pavel” şi veneau să facă poze cu tine în timp ce tu filmai şi striga regizorul “Stop! Încă o dată”, şi le ziceam că-i rugăm frumos, că filmăm, dar ei ziceau: “Eu plec acum la Focşani şi n-o să-l mai văd pe domnul Pavel, vreau acum o poză”, şi veneau în timpul filmării, adică foarte multe lucruri de genul ăsta hilare… Veneau efectiv în cadru şi ziceau: “Domnu’ Pavel, domnu’ nu ştiu ce”. Sau am filmat într-o intersecţie şi (…) “Ramon” bloca acea intersecţie. Dacă la început toată lumea striga: “Ce faci, băi, boule”, “Băi, nu ştiu ce!”, după aia spuneau: “Aaa, domnu’ Pavel, putem să facem o poză?” şi voiau să facă poze cu mine în mijlocul intersecţiei. Am întâlnit foarte multe lucruri de genul ăsta şi foarte haioase. Dar mă bucur că oamenii, până acum, din toată promovarea filmului şi din ce previzionare am avut, pare că lumea se bucură şi îşi doreşte foarte mult acest film, lucru care mă bucură cel mai mult.

Citește continuarea interviului aici.

Lansări

Turism accesibil pentru toți: Lansarea „Ghidului de bune practici – Incluziune prin turism adaptat”

Published

on

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) anunță lansarea „Ghidului de bune practici – Incluziune prin turism adaptat”, realizat de asociația Caiac SMile. Ghidul oferă informații generale, recomandări și exemple de bune practici operatorilor economici din domeniul turismului, ajutându-i să își transforme structurile de primire în spații accesibile și confortabile pentru toți turiștii, inclusiv pentru persoanele cu diferite tipuri de dizabilități.

„Cred cu tărie că turismul trebuie să fie accesibil tuturor. În România, există peste 900.000 de persoane cu nevoi speciale, în timp ce, la nivel european, 80 de milioane de turiști solicită servicii de turism adaptat. Ghidul oferă, astfel, operatorilor din industria turismului, o serie de recomandări concrete pentru a-și accesibiliza structurile și serviciile, astfel încât experiența oaspeților să fie îmbunătățită”, a declarat ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, Ștefan-Radu Oprea.

„Ghidul de bune practici – Incluziune prin turism adaptat” poate fi descărcat de AICI (click&download).

Ghidul oferă recomandări pentru accesibilizarea structurilor de cazare, adaptate pentru diverse tipuri de dizabilități, cum ar fi cele locomotorii, deficiențele de vedere, auz sau cele mentale. Pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, spre exemplu, este indicată amenajarea unor parcări speciale cât mai aproape de intrare. În sprijinul turiștilor cu deficiențe de vedere, ghidul propune marcarea butoanelor liftului și a numerelor camerelor cu cifre în relief. Pentru cei cu deficiențe de auz, se recomandă corelarea soneriei ușii cu un semnal luminos intermitent.

Advertisement

„Unul dintre momentele care mi-au arătat clar importanța acestor inițiative a avut loc iarna trecută, la Cheile Grădiștei, unde am avut ocazia să schiez alături de persoane cu dizabilități, care au experimentat pentru prima dată bucuria senzației de a aluneca pe zăpadă. În această vară, îmi doresc să mă reîntâlnesc cu prietenii de la Caiac SMile pe plajele de pe litoralul românesc, care pot fi transformate, de asemenea, în destinații incluzive”, a mai adăugat ministrul Ștefan-Radu Oprea.

„Ghidul de bune practici – Incluziune prin turism adaptat” conține și recomandări de comunicare. Documentul este disponibil și pe site-ul web al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – www.turism.gov.ro, la secțiunea dedicată autorizărilor structurilor de primire turistice.

Continue Reading

Lansări

Moonlight Breakfast lansează single-ul „Dancing (Like Nobody’s Watching)”

Published

on

Moonlight Breakfast lansează o piesă nouă, caldă, senzuală și proaspătă, pe care să dansăm și anunță, cu această ocazie, lansarea celui de-al patrulea album al lor.

De asemenea, dezvăluie un nou capitol electrizant în călătoria lor muzicală cu un anunț incitant: Christie, jumătate din duo-ul dinamic, pășește pentru prima dată în lumea producției muzicale.

“Am scris întotdeauna versurile și melodia, iar Baz a făcut întotdeauna tot ce puteți auzi în piesele noastre. El m-a încurajat constant să încerc producția muzicală și sunt fericită să spun că în sfârșit l-am ascultat. Suntem foarte încântați să împărtășim acest următor album cu voi, pentru că este pur și simplu atât de autentic pentru noi!”, Christie, solistă Moonlight Breakfast. 

„Dancing (Like Nobody’s Watching)” e o piesă relaxată, dar energică. Ritmul infecțios și versurile eliberatoare nu te vor lăsa să stai locului. Va fi aproape imposibil să nu te ridici și să dansezi. Acest cântec transformă orice cameră într-un ring de dans privat, fără loc pentru inhibiții, doar tu și muzica.

Advertisement

“Am vrut să compunem o piesa care să te facă să intri în ritm, ceva care să te ajute să fii în momentul prezent, știi?! Ceva care să te facă să începi să dansezi până și în bucătărie în timp ce speli vasele”, Moonlight Breakfast, despre „Dancing (Like Nobody’s Watching)”.

Moonlight Breakfast e un duo românesc, stabilit în Austria din 2013. Cântă un mix sofisticat de dream pop, cosmic disco, electro și dance. Au ajuns în top 100 pop pe iTunes și Amazon în Statele Unite, în topurile Shazam US Charts și US College Radio Charts, în top 50 single pop – Amazon în SUA. Au fost incluși în playlist-uri precum „Best Of The Week”, „Future Hits” și „Global Shazam Discovery Top 50” pe Apple Music.

Muzica lor are o calitate cinematografică și o anumită atracție universală, după cum se poate observa cu ușurință din numeroasele colaborări pe care le-au avut de-a lungul anilor, fie că este vorba de fashion, advertising sau film.

Au căutat în mod constant să creeze experiențe captivante și memorabile pentru publicul lor. Fie că a fost vorba de mapping 3D, în 2011, holograme, în 2013 sau proiecții pe ecran transparent, spectacolul lor este o experiență atât vizuală, cât și audio.

Advertisement
Continue Reading

Lansări

Dora Gaitanovici lansează EP-ul „Pas Cu Pas”

Published

on

Unul dintre cele mai îndrăznețe proiecte muzicale actuale, Dora Gaitanovici, lansează un material despre frumusețea evoluției.

„Pas Cu Pas”, Dora Gaitanovici se apropie de lansarea unui nou material. După o călătorie muzicală prin universul albumului de succes „Descântec”, una dintre cele mai proaspete trupe de rock din țară începe un nou drum, o nouă poveste despre evoluție, perseverență, dezlegarea de conexiuni toxice și portretizarea unei noi viziuni despre muzică. Cele trei piese de pe EP vor fi lansate individual, în cascadă, prima fiind scoasă pe 1 martie, al doilea single pe 22 martie, iar cel din urmă pe 12 aprilie. 

Totodată, trupa va pleca într-un turneu de promovare a acestui nou material, începând cu data de 2 martie, când vor cânta la Casa Tineretului din Timișoara, datorită FITT Timișoara.

Urmează să ajungă la: 

Advertisement
  • Bistrița, Soho Music Club – 8 martie
  • Cluj-Napoca, FORM Space – 9 martie
  • Iași, Underground Pub – 16 martie
  • București, Club Control – 10 aprilie

„Materialul «Pas Cu Pas» are dublă semnificație, pe deoparte este titlul uneia dintre piese, semnificând o adâncire involuntară în problemele unei relații nedorite, iar pe de altă parte este extrem de reprezentativ pentru momentul în care vine acest EP, chiar la trecerea dintre perioada de încercare a trupei și clădirea proiectului in funcție de viziunea și dorințele noastre, cu scopul de a aduce muzica noastră în viața oamenilor care simt la fel ca noi. Această trecere se face pas cu pas, cu multă atenție, iubire și determinare, iar EP-ul spune povestea acestei evoluții care poate fi numită foarte ușor «Procesul». Acest EP este diferit de albumul «Descântec» prin diversitatea pieselor. Ducând mai departe ideea de evoluție, «Pas Cu Pas» pune laolaltă compoziții muzicale mai vechi decât «Descântec», adică acelea care nu au ajuns să facă parte din album și cele care au fost scrise ulterior și care vorbesc ceva mai din interiorul vieților și experiențelor noastre”, au declarat membrii trupei Dora Gaitanovici, despre „Pas Cu Pas”.

Dora Gaitanovici este un proiect muzical tânăr, îndrăzneț și complex. După un episod devenit viral la DWMT și participarea la Eurovision, precum și lansarea unui album concept și turnee naționale, Dora Gaitanovici a reușit să impresioneze cu performance-uri electrizante la cele mai mari festivaluri din România, devenind conducătorii detașați ai noului val alternativ din țară. Sound-ul lor îmbină elemente alternative, progressive și modern rock, cu ușoare influențe folclorice. Vocea captivantă a Dorei, virtuozitatea chitarei lui Dante, armoniile lui Dani și groove-ul lui Codruț, împreună cu producțiile complexe și energia transmisă în fiecare live, definesc proiectul Dora Gaitanovici. Trupa urmează să lanseze EP-ul „Pas cu pas” în această primăvară. Toamna ne va aduce o serie de concerte „altfel” urmate de lansarea celui de-al doilea album.

Continue Reading