Lansări
Pavel Bartoş: ”Ramon” – un om simplu în faţa unor situaţii colosale; întâmplări haioase, pline de acţiune
Published
2 years agoon
Actorul Pavel Bartoş vorbeşte, într-un interviu acordat Agerpres, despre ultimul său film, comedia romantică “Ramon”, în care joacă rolul unui bărbat îndrăgostit “pus în faţa unor situaţii colosale”.
Filmul va avea premiera în cinematografe pe 3 februarie. Pavel Bartoş, care este şi producătorul peliculei, povesteşte momentele inedite pe care le-a trăit în timpul filmărilor, unele dintre ele desfăşurate în spaţii publice precum Gara de Nord, şi reacţiile trecătorilor.
Actorul mărturiseşte că are asemănări cu personajul pe care îl joacă.
“Are foarte multe (…) asemănări, dar (…) şi un mare punct comun pe care mi-am dat seama că îl am eu cu personajul Ramon. Atunci când îşi pune ceva în cap, merge până la capăt, indiferent de rezultat, (…) crede atât de mult în visul lui şi merge până la capăt. Şi asta poate fi derutant pentru cei din jurul lui sau poate fi motivant pentru cei din jurul lui. Tocmai că e un om în care nimeni nu crede, pentru că nimeni nu crede în visul lui şi el îi face, rând pe rând, să creadă”, spune Bartoş.
Agerpres: Domnule Pavel Bartoş, sunteţi în pragul turneului de lansare a filmului “Ramon”, primul în care sunteţi atât producător, cât şi interpret al personajului principal. Hai să pornim de la cum s-a născut proiectul acestui film.
Pavel Bartoş: Ideea s-a născut acum vreo, hai să zicem, cinci ani concret. Personajul îl am de mai mulţi ani, dar ideea filmului şi curajul de a îndrăzni să fac un film s-a născut acum cinci ani de zile, când am considerat că trebuie să forţez eu lucrurile ca să vină (…) filmul în cantităţile pe care mi le doresc eu, sau cum aş vrea să vină la mine, pentru că tot timpul ori nu veneau cantităţile care mi le doream eu, ori veneau atunci când eu eram ocupat. Şi am zis atunci că trebuie să forţez cumva lucrurile, să le gestionez eu în ceea ce priveşte un astfel de proiect şi s-a născut acum vreo cinci ani. Concret, de vreo trei ani suntem în lucru, de când l-am găsit coproducător pe Jesus del Cerro, regizorul cu care deja am lucrat la prima comedie de Crăciun, “Ho Ho Ho”, de după Revoluţie, şi acolo ne-am cunoscut şi cumva ne-am promis că dacă va fi să fie, doar împreună vom lucra, şi uite că s-a întâmplat.
Am avut şi mare încredere în el, pentru că el deja făcuse filme de succes la publicul românesc, “Miami Bici”, “Hawai”, “Ho Ho Ho” plus serialul “Vlad” de la Pro TV, aşadar am mare, mare încredere în el. Şi am zis că suntem oameni potriviţi să naştem un astfel de proiect, care e foarte greu. Nu este uşor, deloc, dar pe de altă parte, dacă m-ar întreba cineva dacă aş lua-o de la început, aş zice “Cu mare drag!”.
Deocamdată vrem să ne bucurăm cu toţi oamenii de acest film, pentru că eu cred că toţi, într-o anume măsură, se vor regăsi în el, se vor regăsi în momente, în situaţii, personaje şi va bucura. Este un film foarte cinstit, curat, onest, cu mult, umor, cu multă emoţie, multă acţiune. Eu sunt foarte entuziasmat de produsul meu, de produsul pe care l-am făcut eu cu Jesus.
Agerpres: Pe cine aţi avut alături în realizarea acestui film?
Pavel Bartoş: În primul rând, a trebuit să găsesc un om care cumva, în ghilimele, să corespundă la amoarea mea. Şi atunci l-am găsit pe Jesus del Cerro. L-am văzut din prima regizor, şi el a crezut atât de mult în visul meu încât a zis: “Da. Hai să facem! Hai că, uite, mă bag şi eu ca şi producător”. Pentru mine a fost mană cerească asta. Şi de aici au venit toţi ceilalţi oameni, echipa de scenarişti, Anghel Damian, Lia Bugnar, care sunt atât de performanţi în spectacole de teatru, în serialele “Clanul”, “Vlad”, adică deja, cum ar veni, în ghilimele, şi-au exersat mâna. După aceea, Jesus a adus lângă pe directorul de imagine Adrian Silişteanu, care, la rândul lui, a adus alţi oameni foarte importanţi, de la scenografie până la grip, până la oameni de tehnic extraordinari. Am zis atunci, cu Jesus, dacă tot facem filmul nostru (…) hai să alegem şi echipa ideală. Şi am avut echipa ideală. Nu a fost uşor, nu a fost nici ieftin, dar merită din plin, pentru că alegând echipa ideală de tehnică, cea din spatele camerelor, am putut să filmăm în 21 de zile ceea ce în mod normal noi ar fi trebuit să filmăm vreo 30 de zile.
Agerpres: Cine este Ramon?
Pavel Bartoş: Este un om simplu, un om bun în primul rând, care vrea să facă mult bine şi care vrea să-şi trăiască viaţa. Că lucrurile se întâmplă altfel… Bineînţeles că totul se schimbă în viaţa lui când întâlneşte cea mai frumoasă femeie din lume, de care se îndrăgosteşte. Cu toţi avem câte o fată, o femeie de pe afiş, de care ne îndrăgostim. Ei bine, el la un moment dat, confundă ficţiunea cu realitatea şi se îndrăgosteşte de această fată, de cea mai frumoasă femeie din lume, pe care el o caută şi, bineînţeles, o caută la Bucureşti. Şi de aici vin întâmplările haioase, dramatice pe alocuri, în cazul lui, pline de acţiune şi multă savoare, şi mult umor din această aventură a lui în Bucureşti care, bineînţeles, pentru el este ceva care poate fi copleşitor. Eu încerc să-i fac pe spectatori să oscileze între a spune cine este Ramon – este un simplu om sau un super-erou. Pentru că la un moment dat este pus în faţa unor situaţii colosale, adică fără voia lui, dar la care el trebuie să facă faţă.
Agerpres: Cum este întâlnirea actorului cu personajul? Are personajul şi influenţe sau nuanţe autobiografice?
Pavel Bartoş: N-ai cum să nu, n-ai cum. Adică, cu toţii, cei care nu suntem din Bucureşti, ne-am lovit de Bucureşti, la începuturile noastre de drum, în anumite situaţii. Normal că are foarte multe, cum să zic eu, nu neapărat asemănări, ba da, asemănări, dar are şi un mare punct comun pe care mi-am dat seama că îl am eu cu personajul Ramon. Atunci când îşi pune ceva în cap, merge până la capăt, indiferent de rezultat, dar merge până la capăt, crede atât de mult în visul lui şi merge până la capăt. Şi asta poate fi derutant pentru cei din jurul lui sau poate fi motivant pentru cei din jurul lui. Tocmai că e un om în care nimeni nu crede, pentru că nimeni nu crede în visul lui şi el îi face, rând pe rând, să creadă. Cum se va termina, vom vedea mergând la cinematograf din 3 februarie.
Agerpres: Ce credeţi, în calitate de producător, dar şi din experienţa de actor, că are acest film special pentru a atrage publicul?
Pavel Bartoş: În primul rând că eu am un principiu foarte clar în viaţă: orice proiect al meu îl fac pentru publicul larg, fie că îl fac în teatru, fie că îl fac în televiziune, fie că îl fac în cinematografie. La toate proiecte pe care le fac vreau să vină şi copiii mei, şi cel mai mic copil de opt ani şi jumătate, aşa că este un proiect cinematografic la care poate să vină şi copilul de opt ani de zile şi copilul de 118 ani de zile. Eu merg pe un umor din care lipseşte cu desăvârşire vulgaritatea, dar asta este doar o opţiune de-a mea. Nu am ceva cu filmele care promovează asta. Tocmai, că mă bucur pentru toate firmele care au apărut înaintea filmului meu, care au readus publicul la cinematograf şi tare le mulţumesc pentru acest lucru, pentru că de asta va beneficia întreaga industrie cinematografică, readucerea publicului românesc în cinematografe, să vadă, să râdă româneşte, să asculte actori români. Şi am văzut că le place, vor, sunt dornici şi de aici are de profitat întreaga industrie cinematografe şi le mulţumesc.
Deci asta mă diferenţiază de ceilalţi. Eu am un alt tip de umor. Umorul meu este de situaţie, este de personaje, e pentru toată lumea, e audienţă generală, are emoţie, are romantism, are acţiune, are tot, adică toţi se vor regăsi într-un anume fel. Aducem în discuţie diferite categorii sociale, şi dacă ele par în conflict, la final se vede că se poate trăi împreună foarte bine.
Agerpres: Fiindcă vorbeaţi de umor. Până şi promovarea filmului a fost făcută cu foarte mult umor. De unde v-a venit ideea pentru o astfel de promovare?
Pavel Bartoş: Din păcate, la noi nu există şcoli de marketing în a promova un film şi atunci te adaptezi la fiecare proiect, înveţi de la ceilalţi şi încerci să îmbunătăţeşti promovarea ta. Ideile ne-au venit pe parcurs şi pot să zic că după acest film, pentru că promovarea de marketing, de când a început filmul, de când am început filmările, cumva în mare ideile mi-au venit mie şi lui Jesus, aşa că noi după acest film cred că putem preda uşor marketing de film. Acum să vedem, să iasă şi produsul, să se bucure lumea. Ne-am adaptat situaţiei. E foarte important să te adaptezi situaţiei şi să vezi de cine vrei să fie văzut acest film şi atunci faci totul în funcţie de acest lucru.
Agerpres: Când şi unde se va lansa filmul?
Pavel Bartoş: Filmul va fi în toate cinematografele din ţară din 3 februarie. El intră în cinematografe, neoficial, din 1 februarie, aşa că lumea poate să se bucure. (…) Avem comedie, avem o poveste de dragoste, avem acţiune, adică avem de toate. Am filmat în o grămadă de locuri. Am filmat în aeroport, a trebuit să construim un avion, am adus un avion.
Filmul va intra din 3 februarie cinematografe, dar publicul poate să-şi ia de pe acum bilete, şi cei care-şi iau până în 31 ianuarie pot câştiga, că tot ne apropiem de Sfântul Valentin, de Dragobete, de 1 martie, de 8 martie, două city break-uri, unul la Paris, unul la Roma, şi două smartphone-uri. E un win – win. Deşi el intră în cinematografe din 3 februarie, noi plecăm deja într-un turneu de distribuţie, un turneu de promovare care începe cu 27 ianuarie la Timişoara, la Cinema City-ul din Timişoara, la Shopping City, de la ora 18,00, la Cluj, pe data de 28 februarie, la Iulius Mall, la Cinema City, tot de la ora 18,00, şi pe data de 29 ianuarie, la Craiova, la Cinema VIP Electroputere şi acolo ne vom întâlni cu echipa firmei. Adică vor fi foarte mulţi oameni din film, inclusiv Smiley, care mă bucur că face parte din acest proiect. Deci ne vom întâlni cu toţi cei care vor veni la aceste proiecţii.
Bineînţeles că turneul nostru va fi unul mai amplu, adică pe 1 februarie ne vedem la AFI Palace, în Cotroceni, la Cinema City, tot aşa, cu echipa filmului, iar pe 2 februarie plecăm la Iaşi. Vom pleca în foarte multe localităţi din România, vom cuprinde cam toate oraşele importante din ţară.
AGERPRES: Ramon este o comedie. Cum au fost filmările?
Pavel Bartoş: Am avut situaţii de la a nu putea să filmăm, pentru că am intrat în crize de râs, pentru că aşa se mai întâmplă. Gândeşte-te că noi am filmat cu animale. Am filmat cu un câine şi cu o pisică care, deşi au fost foarte disciplinate, câteodată o luau şi razna. Adică, de multe ori a trebuit să dăm o grămadă duble din cauza acestor lucruri. Au fost şi filmări exterioare. De exemplu, am filmat în Gara de Nord şi a fost o locaţie atât de grea pentru că erau foarte mulţi oameni. Noi le-am spus că se pot uita în unele momente în cameră, dar când vedeai că deschid şi telefonul şi strigau “Pavel, Pavel” şi veneau să facă poze cu tine în timp ce tu filmai şi striga regizorul “Stop! Încă o dată”, şi le ziceam că-i rugăm frumos, că filmăm, dar ei ziceau: “Eu plec acum la Focşani şi n-o să-l mai văd pe domnul Pavel, vreau acum o poză”, şi veneau în timpul filmării, adică foarte multe lucruri de genul ăsta hilare… Veneau efectiv în cadru şi ziceau: “Domnu’ Pavel, domnu’ nu ştiu ce”. Sau am filmat într-o intersecţie şi (…) “Ramon” bloca acea intersecţie. Dacă la început toată lumea striga: “Ce faci, băi, boule”, “Băi, nu ştiu ce!”, după aia spuneau: “Aaa, domnu’ Pavel, putem să facem o poză?” şi voiau să facă poze cu mine în mijlocul intersecţiei. Am întâlnit foarte multe lucruri de genul ăsta şi foarte haioase. Dar mă bucur că oamenii, până acum, din toată promovarea filmului şi din ce previzionare am avut, pare că lumea se bucură şi îşi doreşte foarte mult acest film, lucru care mă bucură cel mai mult.
Citește continuarea interviului aici.
You may like
-
Bătălie pentru scenă la Festivalul Lira! Sold-out cu două săptămâni înainte de termen, pentru al patrulea an consecutiv
-
Echipa României s-a clasat pe locul 8 la Campionatul European de Securitate Cibernetică din Italia
-
Prima expoziție dedicată lui Monet din România, exclusiv la MINA Cluj
-
Elevii români au fost medaliați cu argint și bronz la Balcaniada de Informatică din Macedonia
-
Începe Taste of Transylvania, singurul festival gastronomic din România
-
Prima imunoterapie cu administrare subcutanata disponibilă acum pacienților cu cancer din România
Lansări
Prima imunoterapie cu administrare subcutanata disponibilă acum pacienților cu cancer din România
Published
2 months agoon
September 11, 2024
Pacienţii care suferă de cancer au acum acces la prima imunoterapie oncologică cu administrare subcutanată disponibilă pe piaţa din România. Această imunoterapie este aprobată în România pentru tratamentul mai multor tipuri de cancer precum: cancerul pulmonar cu celule mici (SCLC), cancerul pulmonar altul decât cel cu celule mici (NSCLC), cancerul de ficat (HCC), cancerul de vezică urinară (CU) şi cancerul de sân triplu negativ (TNBC), fie sub formă de monoterapie, fie în combinaţie cu alte tratamente. Soluţia terapeutică este dezvoltată de către compania Roche şi este disponibilă pacienţilor în regim compensat integral, atât sub forma de administrare intravenoasă cât şi cu administrare subcutanată.
Imunoterapia oncologică acționează prin întărirea sistemul imunitar, care poate astfel lupta mai eficient împotriva cancerului. Medicamentele biologice împotriva cancerului, precum imunoterapia oncologică, sunt administrate de regulă prin perfuzie intravenoasă la spital. Acest proces poate dura de la 30 de minute la câteva ore, în funcție de cât de bine este tolerat medicamentul și dacă sunt necesare mai multe medicamente (de exemplu, un regim de tratament combinat). În cazul administrării subcutanate, medicamentul este injectat sub piele în aproximativ 7 minute, de către o asistentă sau un medic, într-un cabinet, clinică sau centru de terapie. Astfel, substanţele active pătrund în ţesutul adipos subcutanat şi sunt absorbite rapid în fluxul sanguin.
Această inovaţie a modului de administrare a medicamentelor poate reduce presiunea asupra centrelor de perfuzie, permițând tratarea unui număr mai mare de pacienți și reducerea costurilor totale per pacient. De asemenea, administrarea subcutanată se poate face în cadrul unei clinici de îngrijire primară mai aproape de domiciliul pacienților, eliminând nevoia deplasării către centrele mari de tratament. Compania Roche are în portofoliul său patru tratamente împotriva cancerului cu administrare subcutanată, toate fiind acum disponibile pacienților din România.
”Modul de administrare subcutanat al medicamentelor oncologice reprezintă o inovație binevenită care complementează foarte bine metoda clasică de administrare intravenoasă. Pentru pacienții cu vene afectate din experiența anterioară a chimioterapiei, tratamentul subcutanat poate oferi o cale de administrare mai confortabilă. Pe de altă parte, administrarea subcutanată a medicației, oferă pacienților noștri mult mai multă libertate, aceștia petrecând mult mai puțin timp în unitatea spitalicească, și desigur, oferă personalului medical oportunitatea de a avea în îngrijire mult mai mulți pacienți în același interval de timp. Fiecare pacient are o experiență de tratament diferită și este important să avem mai multe opțiuni la dispoziție pentru ca pacienții să poată face alegerea cea mai potrivită pentru ei cu privire la modul și locația unde să-și primească tratamentul”, a declarat Dr. Amedeia Niţă, medic primar oncologie medicală, Spitalul Municipal Ploieşti.
Opțiunile diferite de administrare a tratamentului ar putea ajuta la reducerea impactului tratamentului pentru cancer asupra vieții de zi cu zi a pacienților și a aparținătorilor. Această imunoterapie cu administrare subcutanată este aprobată pentru utilizare în peste 45 de țări de pe glob.
Lansări
Turism accesibil pentru toți: Lansarea „Ghidului de bune practici – Incluziune prin turism adaptat”
Published
4 months agoon
June 30, 2024
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) anunță lansarea „Ghidului de bune practici – Incluziune prin turism adaptat”, realizat de asociația Caiac SMile. Ghidul oferă informații generale, recomandări și exemple de bune practici operatorilor economici din domeniul turismului, ajutându-i să își transforme structurile de primire în spații accesibile și confortabile pentru toți turiștii, inclusiv pentru persoanele cu diferite tipuri de dizabilități.
„Cred cu tărie că turismul trebuie să fie accesibil tuturor. În România, există peste 900.000 de persoane cu nevoi speciale, în timp ce, la nivel european, 80 de milioane de turiști solicită servicii de turism adaptat. Ghidul oferă, astfel, operatorilor din industria turismului, o serie de recomandări concrete pentru a-și accesibiliza structurile și serviciile, astfel încât experiența oaspeților să fie îmbunătățită”, a declarat ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, Ștefan-Radu Oprea.
Ghidul oferă recomandări pentru accesibilizarea structurilor de cazare, adaptate pentru diverse tipuri de dizabilități, cum ar fi cele locomotorii, deficiențele de vedere, auz sau cele mentale. Pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, spre exemplu, este indicată amenajarea unor parcări speciale cât mai aproape de intrare. În sprijinul turiștilor cu deficiențe de vedere, ghidul propune marcarea butoanelor liftului și a numerelor camerelor cu cifre în relief. Pentru cei cu deficiențe de auz, se recomandă corelarea soneriei ușii cu un semnal luminos intermitent.
„Unul dintre momentele care mi-au arătat clar importanța acestor inițiative a avut loc iarna trecută, la Cheile Grădiștei, unde am avut ocazia să schiez alături de persoane cu dizabilități, care au experimentat pentru prima dată bucuria senzației de a aluneca pe zăpadă. În această vară, îmi doresc să mă reîntâlnesc cu prietenii de la Caiac SMile pe plajele de pe litoralul românesc, care pot fi transformate, de asemenea, în destinații incluzive”, a mai adăugat ministrul Ștefan-Radu Oprea.
„Ghidul de bune practici – Incluziune prin turism adaptat” conține și recomandări de comunicare. Documentul este disponibil și pe site-ul web al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – www.turism.gov.ro, la secțiunea dedicată autorizărilor structurilor de primire turistice.
Lansări
Moonlight Breakfast lansează single-ul „Dancing (Like Nobody’s Watching)”
Published
8 months agoon
March 14, 2024
Moonlight Breakfast lansează o piesă nouă, caldă, senzuală și proaspătă, pe care să dansăm și anunță, cu această ocazie, lansarea celui de-al patrulea album al lor.
De asemenea, dezvăluie un nou capitol electrizant în călătoria lor muzicală cu un anunț incitant: Christie, jumătate din duo-ul dinamic, pășește pentru prima dată în lumea producției muzicale.
“Am scris întotdeauna versurile și melodia, iar Baz a făcut întotdeauna tot ce puteți auzi în piesele noastre. El m-a încurajat constant să încerc producția muzicală și sunt fericită să spun că în sfârșit l-am ascultat. Suntem foarte încântați să împărtășim acest următor album cu voi, pentru că este pur și simplu atât de autentic pentru noi!”, Christie, solistă Moonlight Breakfast.
„Dancing (Like Nobody’s Watching)” e o piesă relaxată, dar energică. Ritmul infecțios și versurile eliberatoare nu te vor lăsa să stai locului. Va fi aproape imposibil să nu te ridici și să dansezi. Acest cântec transformă orice cameră într-un ring de dans privat, fără loc pentru inhibiții, doar tu și muzica.
“Am vrut să compunem o piesa care să te facă să intri în ritm, ceva care să te ajute să fii în momentul prezent, știi?! Ceva care să te facă să începi să dansezi până și în bucătărie în timp ce speli vasele”, Moonlight Breakfast, despre „Dancing (Like Nobody’s Watching)”.
Moonlight Breakfast e un duo românesc, stabilit în Austria din 2013. Cântă un mix sofisticat de dream pop, cosmic disco, electro și dance. Au ajuns în top 100 pop pe iTunes și Amazon în Statele Unite, în topurile Shazam US Charts și US College Radio Charts, în top 50 single pop – Amazon în SUA. Au fost incluși în playlist-uri precum „Best Of The Week”, „Future Hits” și „Global Shazam Discovery Top 50” pe Apple Music.
Muzica lor are o calitate cinematografică și o anumită atracție universală, după cum se poate observa cu ușurință din numeroasele colaborări pe care le-au avut de-a lungul anilor, fie că este vorba de fashion, advertising sau film.
Au căutat în mod constant să creeze experiențe captivante și memorabile pentru publicul lor. Fie că a fost vorba de mapping 3D, în 2011, holograme, în 2013 sau proiecții pe ecran transparent, spectacolul lor este o experiență atât vizuală, cât și audio.