Connect with us

Evenimente

Ecourile revelatoare ale Classix Festival 2025

Published

on

Cea de-a șasea ediție a Classix Festival s-a încheiat pe 2 martie 2025, după opt zile de concerte și evenimente desfășurate la Iași, în perioada 23 februarie – 2 martie.

Ediția din acest an a inclus 9 concerte, 3 expoziții, 3 vernisaje, 4 paneluri de discuții, o prelegere, o proiecție de scurtmetraje de animație, o lansare de carte, o conferință de presă, un showcase dedicat celor trei bursieri Classix in Art și 40 de sesiuni de masterclass susținute de artiști consacrați la nivel internațional, pentru un număr de 73 de participanți activi și pasivi.

Festivalul s-a desfășurat în 11 locații emblematice ale orașului Iași, aducând muzica clasică și artele vizuale în spații culturale și istorice reprezentative, fiind puse în valoare arhitectural cu ajutorul inserțiilor de tip new media și light design.

În organizarea festivalului au fost implicați peste 200 de voluntari și profesioniști din industriile creative din România, iar pe scena Classix au evoluat peste 100 de artiști invitați din 14 țări. Pe parcursul întregii perioade, peste 8.000 de persoane au participat la evenimentele Classix, la care s-au adăugat până în prezent cei 115.000 spectatori din mediul online. Transmisiunile live mai pot fi urmărite online pe pagina de Facebook a Classix Festival până la finalul lunii martie 2025.

Patricia Brohanschi, director general și co-fondator al festivalului Classix, menționează: „Classix Festival 2025 a fost, fără îndoială, cel mai intens și plin de viață de până acum. Sălile sold out seară de seară și energia publicului ne-au arătat că ceea ce facem are cu adevărat impact, iar muzica are o putere aparte de a ne aduce împreună. Pentru mine, această ediție a fost mai mult decât un eveniment cultural, fiind vorba de suflet, comunitate și depășirea propriilor limite. M-a emoționat să văd cum Classix a devenit un spațiu în care artele se întâlnesc, ideile prind viață, iar oamenii se conectează autentic. De la concerte și expoziții, până la activități educative și burse, festivalul nostru a demonstrat încă o dată că se poate atunci când există dorință și pasiune. Sunt profund recunoscătoare pentru implicarea exemplară a tuturor celor care ne-au fost alături și le mulțumesc pentru votul de încredere – de la colaboratori și parteneri, până la colegi, voluntari, artiști și spectatori. Classix a arătat și s-a simțit mai bine ca niciodată, iar fără dedicarea lor, această aventură clasică contemporană nu ar fi fost posibilă.

Advertisement

Artiștii care au performat pe scenele festivalului sunt: Cătălin Apostol (RO/MD) – bas, Arte dei Suonatori (PL): Aureliusz Goliński – vioară, Ewa Golińska – vioară și violă, Anna Bator – contrabas, Marta Bławat – oboi, Marta Gawlas – flaut, Monika Hartmann – violoncel, Izabela Kozak – vioară, Anna Krzyżak-Siarkowska – violă, Małgorzata Malke – vioară, Michał Marcinkowski – vioară, Katarzyna Olszewska – vioară, Łukasz Strzelczyk – vioară, Marcin Tarnawski – vioară, Daniel Auner (AT) – vioară, Gabriel Bîrjovanu (RO) – tenor, Claudia Caia (RO) – mezzo-soprană, Dragoș Andrei Cantea (RO) – pian, Ansamblul Classix Collective (RO): Vioară: Ailoaei Larisa-Iulia, Onofrei Bogdan, Mititelu Diana-Maria, Stroici Sara, Bîrsan Sebastian-Gabriel, Ailoaei Amalia-Ana, Kuchurian Nikoleta, Șchiopu Robert Manuel, Ioana, Alexandra Honciuc, Pintilie Mirona-Ioana, Busnea Laurentiu, Cheran Adelina, violă: Podosu Diana-Estera, Diaconu Diana Corina, Adumitroaei Catalina, Prisacariu Andreea, violoncel: Samataru Nicoleta, Ghercă Rebeca, Iacob Mirel Lucian, Sebastian Vîrtosu, Nicoleta Avădanei, contrabas: Prisacariu Virgil Florin, Vatamanu George-Alexandru, Gavrilovici Ionuț, flaut: Antonesei Carla-Maria, Leonte Florin, clarinet: Zaharia Hojbotă, Daniel Paicu, corn: Marius Aftaragaci, percuție: Constantin Stavrat, Mara Voicescu, țambal:  Alexandru Olaru, sintetizator: Paul Pintilie, harpă:  Adina Diaconu, pian: Edith Arva, Maream Ehsan, Ioana Chiriac, Cvartetul Arcadia (RO): Ana Torok – vioară, Răzvan Dumitru – vioară, Traian Boală – violă, Zsolt Torok – violoncel; Ensemble MidtVest (DK): Peter Kirstein (DK), Tommaso Lonquich (IT), Charlotte Norholt (DK), Neil Page (UK), Yavor Petkov (BG), Sanna Ripatti (FI), Nicolas Dautricourt (FR), Jonathan Slatto (NO), Martin Qvist Hansen (DK); Clemence de Forceville (FR) – vioară, Dr. Dagmar Gluxam (AT), Agnes Guk (RU) – balerină, Kjell Habbestad (NO) – compozitor, Benedict Kloeckner (DE) – violoncel, Maria Kjos Fonn (NO) – libretistă, Daniel Lazar (SB) – vioară, Sofia Neacșu (RO) – soprană, Octavian Lup (RO) – violoncel, Bogdan Onofrei (RO) – vioară, Sabin Penea (RO) – vioară, Hans Petter Maehle (NO) – dirijor, Bob Rădulescu (RO) – actor, Pietro Roffi (IT) – acordeon, Solveig Sorbo (NO) – compozitoare, Alessandro Stella (IT) – pian, Dalma-Lidia Toadere (RO) – dirijor, The Rest Project (ES): Maria Florea (ES) – vioară, Lara Fernandez (ES) – violă, Daniel Claret (ES) – violoncel; Susanna Wolff (NO) – soprană.

Artiștii vizuali care au dat viață scenelor prin proiecțiile video sunt: Andrei Botnaru, Marian Mina Mihai, Radu Marțin și Silviu Luda, iar light designer-ul concertelor este Alin Popa.

Speakerii invitați la evenimentele Classix in Focus au fost: Alexander Rubel (DE), Andreas Sønning (NO), Andrei Cozlac (RO), Andrei Fermeșanu (RO), Andrei Popov (RO), Bujor Prelipcean (RO), Dan Prelipcean (RO), Cătălin Sava (RO), Carina Sava (RO), Cristina Uruc (RO), Krzysztof Grudziński (PL), Krzysztof Goliński (PL), Dan Byron (RO), Dan Spînu (RO), Klara Bernat (HU), Roxana Patricia Brohanschi (RO), Valentina Druțu (RO) și Vincent Henry (RO).

Programul de burse de creație artistică Classix in Art a fost derulat cu sprijinul partenerului principal al ediției 2025, BRD – Groupe Société Générale. Pentru această ediție au fost acordate 3 burse x 1000 euro brut, iar câștigătorii acestora sunt: Daniel Sascau (Bacău) – Arte vizuale, Andrei Virgil Popescu (Iași) – Artele spectacolului și Patricia Marchiș (Cluj) – Muzică. Proiectele finalizate vor fi prezentate în cadrul Classix Festival 2025.

Încă trei expoziții mai pot fi vizionate în Iași după finalizarea celei de-a șasea ediții Classix Festival. Expoziția „Doar viorile au rămas – Alma und Arnold Rose” poate fi vizitată la Muzeul Vasile Pogor până pe 15 martie. Instalația interactivă Dead City poate fi vizitată la Palatul Culturii până pe 20 martie, iar instalația APPARATUM poate fi vizitată în Sala Pașilor Pierduți a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași până pe 20 martie. Pentru mai multe informații referitoare la programul de vizitare, vă invităm să consultați website-ul oficial al festivalului: www.classixfestival.ro

Instalațiile Dead City și APPARATUM sunt organizate în parteneriat cu Institutul Adam Mickiewicz ca parte din Sezonul Cultural Polonia-România 2024-2025. Cofinanțate de Ministerul Culturii și Patrimoniului Național al Republicii Polone. iam.pl | culture.pl

Pentru a fi la curent cu ultimele noutăți ale festivalului, iubitorii muzicii clasice se pot abona la newsletter-ul dedicat disponibil pe classix.ro și pot urmări canalele de social media oficiale ale Classix.

Advertisement

Organizatori: Asociația Industrii Creative, Showberry
Partener principal: BRD Groupe Société Générale
Parteneri culturali: Centrul Cultural German Iași, Institutul Francez din România la Iași, Forumul Cultural Austriac, Institutul Italian de Cultură din București, Institutul Polonez,  Institutul Adam Mickiewicz
Parteneri instituționali: Episcopia Romano-Catolică Iași, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” Iași, Opera Națională Română Iași, Filarmonica de Stat „Moldova” Iași, Complexul Muzeal Național „Moldova” – Palatul Culturii Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Muzeul Municipal „Regina Maria” Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Partener strategic: DAC Music Performance
Partener diplomatic: Ambasada Regatului Danemarcei în România

Sponsor: Basware
Parteneri de ospitalitate: Vitamin Aqua, Aqua Carpatica, Gramma, Soft & Grace, Noir Coffee Roasters, Hotel Unirea, Hotel Bellaria, Volvo Iași – Premium Nordic Cars, Oddity, Acaju, Iași.Travel, indus, Pizza Di Napo, Andalu, Campari, Bindu

Parteneri de promovare: WINK Public Multimedia, Printco, Aeroportul Internațional Iași, Fab Lab Iași
Parteneri de lifestyle: Chotronette, Tudor Tailor, Studio Estetique, Serenity Head Spa, Emoții Florale
Parteneri media: Aici a stat, Bookhub, Cărturești, Ercis FM, Fashion Premium Magazine, Happ.ro, IQads, Life.ro, Modernism, Observator Cultural, Radio Clasic FM, Radio France Internațional România, Radio România Iași, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Revista Golan, Spotmedia, Scena9, Suplimentul de Cultură, Iași în OrașViva FM, Ziarul de Iași, Ziarul Metropolis, Zile și Nopți.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

***

Advertisement

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry, membru AROC (Asociația Română a Organizatorilor de Concerte și Evenimente Culturale),este un startup câștigător al programului Investește în oameni! Din 2015 dezvoltă proiecte culturale și creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice și evenimente tematice din regiunea de nord-est a României. Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld, iar din 2020 a Classix Festival, alături de Asociația Industrii Creative.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Evenimente

Start la înscrieri pentru cea mai spectaculoasă cursă de ciclism din România: L’Étape Romania by Tour de France 2025

Published

on

Cea mai așteptată competiție de ciclism din România revine pe 31 august, în centrul capitalei! Aflat la a patra ediție, L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon aduce din nou în Piața Constituției atmosfera autentică a celui mai faimos tur ciclist din lume. Înscrierile sunt acum deschise, pe: https://romania.letapeseries.com/registration.

Race Village-ul va fi accesibil atât cicliștilor înscriși în competiție, cât și publicului larg, cu activități pentru toate vârstele. Participarea este gratuită pentru persoanele cu dizabilități, iar copiii beneficiază de 15% reducere la înscriere.

Turul Franței este mai mult decât o cursă – e un fenomen global care cucerește anual peste două miliarde de fani din întreaga lume. Evenimentul sportiv devenit legendă a debutat în 1903, iar conceptul L’Étape Series by Tour de France a apărut în 1993, din dorința de a da o șansă și cicliștilor amatori să trăiască o experiență unică. România a intrat în această serie internațională în 2022, devenind a 20-a țară inclusă în prestigiosul calendar global.

Trei curse pentru toate nivelurile: de la copii de 7 ani, la cicliști experimentați

Advertisement

L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este singura competiție din România care oferă emoția unei curse de top mondial, destinată tuturor cicliștilor, de la familii cu copii de minimum 7 ani, și până la cicliști de performanță. Evenimentul este deschis și pentru pasionații de MTB, iar cicliștii de performanță care vor răspunde provocării vor beneficia de un clasament dedicat.

Cele trei trasee din cadrul evenimentului sunt adaptate nivelurilor de vârstă și experiență:

  • City Adventure – 14 km: dedicat celor cu vârsta de minimum 7 ani;
  • The Ride – 42 km: deschis participanților de minimum 15 ani;
  • The Race – 85 km: pentru cicliștii de minimum 15 ani, în căutarea unei provocări sportive autentice.

Cei care se înscriu până la 30 iunie beneficiază de prețuri speciale Early Bird: 190 lei pentru City Adventure (14 km), 215 lei pentru The Ride (42 km) și 225 lei pentru The Race (85 km).

Start din inima orașului, pe bulevarde pline de istorie

Cu startul dat chiar din inima Capitalei, în vecinătatea Pieței Constituției, traseele vor transforma Bucureștiul într-un circuit spectaculos, purtând cicliștii pe bulevarde emblematice – Calea Victoriei, Bulevardul Kiseleff sau Bulevardul Libertății – și pe lângă repere istorice impresionante precum Arcul de Triumf, Palatul Parlamentului, Palatul C.E.C., Primăria Capitalei, Casa Armatei și Ateneul Român.

„Pentru al patrulea an consecutiv, la final de august, Bucureștiul devine capitala ciclismului românesc. Așadar, Piața Constituției va da din nou măsura bucuriei, a pasiunii și a experiențelor inedite pe două roți, într-o atmosferă de festival, cu trasee spectaculoase, zonă comercială, zonă de food și relaxare, atracții pentru copii, muzică bună, multe premii și surprize.

Advertisement

Mulțumim tuturor autorităților și sponsorilor care ne susțin în realizarea acestui proiect unic în România”, declară Tudor Ștefan Mocuța, CEO MPG România, organizator al evenimentului.

Tot ce ai nevoie înainte și după cursă, în Race Village

Race Village-ul L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon, din Piața Constituției, va spune tuturor povestea brandului legendar prin intermediul unei expoziții Tour de France și a numeroaselor activări ale sponsorilor, într-o atmosferă relaxantă de festival. Tot aici vor fi organizate și o zonă comercială cu profil sportiv, unde vor fi prezente cele mai importante branduri de echipament și nutriție sportivă, un food court, un spațiu de încălzire pentru concurenți, asistență mecanică pentru cicliști, un punct de masaj, o zonă de premiere cu scenă și numeroase concursuri cu premii desfășurate de sponsorii evenimentului.

Suntem încântați să revenim în România pentru cea de-a patra ediție L’Étape by Tour de France, un eveniment care a crescut frumos alături de o comunitate de cicliști pasionați și dedicați. Bucureștiul oferă un cadru unic, cu un mix fascinant de istorie și energie, iar participarea din ce în ce mai numeroasă confirmă că România devine un punct important pe harta internațională a  ciclismului de amatori”, a precizatAntoine Quiers, Project Manager al L’Étape Series by Tour de France – AMAURY SPORT ORGANISATION (A.S.O).

Premii cu miză internațională: drum deschis spre L’Étape du Tour

Advertisement

În săptămâna cursei se vor ridica kiturile de participare, iar duminică, 31 august, se va da startul în cele trei trasee. Celebrul tricou galben (Yellow Jersey), acordat câștigătorilor, simbol al victoriei, excelenței, pasiunii și hotărârii, va deveni marea provocare pentru participanți. Primii trei cicliști amatori clasați în cursa The Race 85 km, la feminin și masculin, se vor califica pentru programul internațional L’Étape Championship și vor primi câte o invitație de a participa la celebra L’Étape du Tour din Franța, cea mai renumită competiție de ciclism din lume dedicată amatorilor.

Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Ediția 2025 are ca Presenting Partner compania Decathlon și este susținută de CTMB și Primăria Capitalei. Acestora li s-au alăturat, în calitate de sponsori, SKODA și RTPR. Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Barilla, Reciclad’Or, Remat Holding, Agriro Fresh, Black Cab, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Artesana, Secom, Artesia, Sweeteria, CPI Security. Partenerii evenimentului sunt: MTB Academy și Bălașa Percussion.

Partenerii instituționali care susțin evenimentul sunt Ambasada Franței și Federația Română de Ciclism.

Decathlon este presenting sponsor pentru al doilea an consecutiv. Implicarea Decathlon reflectă angajamentul pe termen lung față de comunitatea sportivilor și dorința de a încuraja un stil de viață activ și sănătos. La această ediție, Decathlon contribuie prin:

  • Parte din kit-ul oficial al participanților, tricouri și săculeți pentru încălțăminte – gândite pentru a oferi confort și performanță atât pe traseu, cât și în afara acestuia;
  • Un stand de activare interactiv și zonă expo, unde participanții și susținătorii pot descoperi cele mai noi produse și inovații din universul ciclismului;
  • Un service de reparații rapide, disponibil pe durata evenimentului, unde tehnicienii Decathlon vor sprijini cicliștii în orice situație tehnică neprevăzută.

Pentru noi, la Decathlon, sportul nu este doar mișcare — este o sursă de energie, echilibru și evoluție. Să fim presenting sponsor al L’Étape Romania by Tour de France înseamnă mai mult decât prezență — înseamnă angajamentul nostru de a pedala alături de o comunitate vibrantă, pasionată și dornică să se autodepășească. Credem într-o lume în care fiecare pedalare ne apropie, ne întărește și ne inspiră. Așa mișcăm lumea prin minunile sportului! Grow stronger. Grow smarter. Grow together”, a declarat Raluca Hristea, Lider de Evenimente și Parteneriate Decathlon România.  

Eveniment recomandat de Europa FM.

Advertisement

Parteneri media: Revista BIZ, News.ro, Ziarul Bursa, Romania Journal, Freerider, Aimx.ro, Revista Sport Magazin, GO4FUN.ro, GabrielSolomon.ro, Biciclistul.ro, RIDERSCLUB.ro, SPORTYA.net, TENIS10 și KLARMEDIA – Partener monitorizare de presă.

L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 10.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 28 de ani de activitate. Agenția coordonează peste 1.000 de evenimente sportive pe an, în care combină know-how-ul specializat cu o implementare fără rival, ceea ce oferă experiențe care aduc bucurie oamenilor și soluții personalizate pentru mărci locale și globale. Detalii despre MPG România, pe: www.mpg.com.ro.

Continue Reading

Evenimente

Un nou record mondial se pregătește în România, la Alba Iulia: „Masa care unește”

Published

on

Vineri, 30 mai, Cetatea Alba Carolina a fost gazda unei ediții speciale a proiectului „Masa care Unește”, un eveniment simbolic care a reunit aproximativ 200 de jurnaliști, creatori de conținut, lideri locali, și reprezentanți ai partenerilor implicați prin activări speciale.

Organizat sub titlul „Valorile care ne aduc împreună”, evenimentul a fost conceput ca o ediție de pre-promovare a celui mai ambițios demers comunitar al anului de a stabili la Alba-Iulia un nou record mondial Guinness pentru „cea mai mare masă din lume” în 13 septembrie 2025 în Cetatea Alba Carolina, și care își propune să aducă la masa 10.000 de oameni și peste 50.000 din toată țara care vor urmări evenimentul la fata locului.

Într-un cadru simbolic între zidurile cetății, amplasat în apropierea Restaurantului Check-in La Vizitiu, invitații s-au așezat la o masă de peste 30 de metri lungime, în aer liber, pentru a celebra unitatea, dialogul și redescoperirea valorilor comune într-un context social marcat de polarizare și fragmentare.

Andreea Esca, ambasadorul acestei ediții, a fost prezentă pe tot parcursul evenimentului, contribuind cu energia sa la crearea unei atmosfere calde și relevante. A transmis mesaje despre apartenență, rădăcini, ospitalitate și importanța de a sta împreună la aceeași masă.

Advertisement

PREGĂTIRI PENTRU STABILIREA UNUI NOU RECORD MONDIAL, AL TREILEA RECORD REALIZAT ÎN CETATEA MEDIEVALĂ DIN ALBA IULIA

Pentru organizarea acestui eveniment și stabilirea recordului organizatorii pregătesc 2.700 de panouri și 1.252 de paleți ce vor alcătui masa, 10 camioane, 4 macarale, 5 tone de mâncare, 5 milioane de litri de apă, 10.000 de fire de flori, 5,4 km de bănci și 1.000 de voluntari.

Dar „Masa Care Unește” nu este doar un eveniment culinar, ci o adevărată celebrare a unității, tradițiilor și valorilor care dau identitate României. Prin acest proiect ambițios, echipa își propune să poziționeze Alba Iulia într-un reper turistic și gastronomic de prestigiu internațional, întărind statutul orașului ca simbol al patrimoniului și identității culturale românești.

Meniul evenimentului va cuprinde preparate tradiționale românești, atent alese pentru a evidenția diversitatea și bogăția gastronomiei locale. La masă sunt așteptați 10.000 de participanți, pentru a stabili un nou record mondial și pentru a aduce în prim-plan cultura și tradițiile românești pe scena internațională. Cei care vor să participe vor putea să se înscrie pe un formular pe site-ul oficial bloomtheworld.ro, care va fi anunțat în curând de organizatori.

DESPRE PROIECT

Masa care Unește” este o inițiativă creată de Asociația Bloom the World, cu sprijinul echipei Magic Maker Communication, și are ca misiune conectarea oamenilor prin experiențe colective, culturale și gastronomice. Evenimentul din septembrie va avea și o componentă caritabilă majoră: încă 10.000 de mese vor fi donate simbolic către oameni aflați în nevoie din întreaga lume, prin parteneriate cu organizații umanitare.

Advertisement

SPRIJIN DIN PARTEA COMUNITĂȚII ȘI A BRANDURILOR DIN ROMÂNIA

Evenimentul a fost cu adevărat unul special. La pregătirea mesei s-au alăturat echipa restaurantului Czech In – La Vizitiu, cetățeni din Alba Iulia, voluntari, partenerii și colaboratorii proiectului, precum și oameni care s-au oprit să dea o mână de ajutor. Inițiativa a atras atenția unor dintre cele mai cunoscute branduri locale și naționale, din diverse domenii, care au contribuit cu produse pentru echipă și pentru cei care au luat masa. Printre cei prezenți au fost Transavia, Vel Pitar, Transeuro, Elit, Exotic Fruit, Transilvania Nuts și mulți alții care au oferit materii prime esențiale pentru cele 200 de mese calde pregătite la eveniment, de la pâine proaspăt și, produse din carne până la mezeluri, fructe, produse nucifere și legume culese din gospodăriile locale.

Continue Reading

Evenimente

De 1 iunie, 500 de copii au dansat pe muzica lui Smiley, în cadrul unui flashmob desfășurat la „Senatul Copiilor”

Published

on

În contextul Anului Național al Copilului, Asociația Colorăm Zâmbete și UNICEF în România au organizat duminica, 1 iunie 2025, la ora 11:00, un flashmob în cadrul evenimentului Senatul Copiilor. Cei 500 de copii participanți au susținut un moment artistic pe acordurile piesei „Va fi bine” a lui Smiley, Ambasador Național UNICEF, o piesă emoționantă, care transmite un mesaj optimist despre cum putem schimba lumea începând cu noi înșine.

„Folosim oportunitatea oferită de Anul Național al Copilului și a Zilei internaționale a copilului pentru a-i pune din nou pe copii și mesajele lor în centrul atenției publice, acolo unde trebuie să se afle și celebrăm dreptul lor de a se exprima liber, de a se juca și de a fi ascultați, dar și dreptul la o viață artistică, drepturi  prevăzute în Convenția ONU cu privire la drepturile copilului. Mulțumim Senatului României și Asociației Colorăm Zâmbete, copiilor și celor care au fost alături de noi în această zi”, a declarat Anna Riatti, reprezentanta UNICEF în România.

La fel ca în anii precedenți, când Asociația Colorăm Zâmbete cu sprijinul autorităților locale a marcat Ziua internațională a dansului, coregrafia flashmob-ului a fost realizată de profesioniștii  din cadrul Dance World Studio, copiii exprimându-se prin mișcare, într-un spirit de bucurie și solidaritate.

„Suntem profund emoționați și mândri să vedem cum acest flashmob, devenit deja o tradiție pentru asociația noastră, crește de la an la an. Participarea a peste 500 de copii este o dovadă clară că dansul unește, inspiră și creează amintiri de neuitat. Prin acest eveniment, nu doar sărbătorim Anul Național al Copilului, ci și promovăm bucuria mișcării și importanța artei în dezvoltarea copiilor. Le mulțumim tuturor celor implicați pentru energie, dedicare și entuziasm”, a afirmat Diana Păun, președinte al Asociației Colorăm Zâmbete.

Advertisement

Anul trecut, Parlamentul României a adoptat o lege  prin care a declarat 2025 Anul Național al Copilului cu scopul de a atrage atenția asupra drepturilor copiilor și de a încuraja organiza de manifestări și proiecte dedicate dezvoltării sociale, educaționale, culturale și civice ale copiilor.

Continue Reading