Oameni
Ana Negoiță este Anapedia – fata cu părul roșu care te invită să explorezi lumea. Interviu!
Published
2 years agoon
By
Dragos Popa
Are în palmares 4 continente, 46 de țări vizitate, peste 450.000 de mii de kilometri parcurși și sute de mii de fotografii capturate prin toată lumea. Ana Negoiță este Anapedia, fata cu părul roșu care și-a îndeplinit visul de a explora lumea, iar acum îi ajută și pe ceilalți. A muncit enorm, iar în prezent, Anapedia este printre din cei mai cunoscuți bloggeri de călătorie din România.
Încă din copilarie, Ana Negoiță a fost pasionată de lectură. Povestește că se cufunda în fotoliu și imaginația începea să țeasă pe firul roșu al romanelor pe care le citea. Vedea lumea prin descrierea marilor scriitori, dar parcă totuși o privea altfel, exact așa cum și-o imagina. Visa că este acolo! Timpul a trecut, iar Ana a crescut. Și-a luat inima în dinți, a renunțat la clasicul serviciu de 8 ore și a decis să aleagă turismul ca „normă întreagă”.
Calatoriile nu sunt doar un mijloc de relaxare. Acestea ajută să te deconectezi de rutina zilnică, să devii mai inteligent, sa înțelegi mai bine alte culturi ale lumii, dar și să descoperi preparate incredibile. Explorând lumea, vei cunoaște oameni noi și îți vei umple cufărul cu amintiri pentru tot restul vieții.
În continuare, vă invităm să lecturați un interviu acordat publicației SuperTu.ro.
Cine este Ana Negoiță – omul, dar Anapedia – călătorul? Cum ai contura propria prezentare?
Ana Negoiță – omul și Anapedia – călătorul, nu le pot separa … tocmai pentru că Ana Negoiță omul nu ar exista fără călătorii, iar Anapedia nu ar exista fără omul care șimte, explorează și cunoște. Hai să le descoperim pe parcurs.
Ai în palmares 4 continente, 46 de țări vizitate, peste 450.000 de mii de kilometri parcurși și sute de mii de fotografii capturate prin toată lumea. Care este povestea Anei și de când a răsărit această pasiune pentru explorare?
Povestea Anei este una din cărți. De mică, mi-a plăcut tare mult să citesc. Mă cufundam în fotoliu și imaginația mea începea să țeasă pe firul roșu al romanelor pe care le citeam. Așa că vedeam lumea prin descrierea marilor scriitori, dar cu ochii mei. Îmi imaginam că sunt în acele locuri. În Pompeii, în Roma Antică, în Paris, în Viena … În tot acest timp o întrebare era în mintea mea: Oare cum ar fi să ajung în acele locuri? Și cum Universul lucreză, peste câțiva ani am ajuns si eu să calc în acele locuri. Să simt, să văd să mă bucur de ele.
2008 a fost momentul în care am ajuns în magnificul oraș Pompeii. Cu ochii minții știam fiecare colțișor și fiecare străduță … dar acolo, pe străzile late, cu pavele mari, cu imaginea Vezuviului în față, totul a fost diferit. Acela a fost momentul în care am spus: Vreau să cunosc lumea! Eu prin ochii mei.
PS: surprinzător Jules Verne nu m-a prins.
Apoi, încet-încet am învățat să călătoresc ieftin. Și cum sharing is caring, am început să îmi conving prietenii să vină cu mine. Să călătorim, să experimentăm, să cunoaștem! Iar …. în câțiva ani s-a născut în mine Anapedia fără să știu, dar despre asta povestim imediat.
Ești precum artiștii. Ai un nume de scenă, doar că tu nu cânți, ci explorezi … și ești “Anapedia”, fata cu părul roșu. Cum s-a conturat acest brand?
Anapedia s-a conturat fără să vreau sau să știu. Pur și simplu a crescut în mine. Am răspândit virusul călătoritului tuturor prietenilor mei. Văzând cum sunt și ce și cum fac lucrurile, mulți dintre ei m-au sfătuit să “fac ceva în sensul acesta”. Dar, eu, copil crescut în vremea comunismului, nu prea știam cum să renunț la tot ce știu și îmi este confortabil și să mă apuc de ceva complet nou.
Viața m-a lăsat să fac ce vreau până la un anumit moment: 2019, când am avut un accident stupid la muncă (am căzut pe ultima treaptă) și am stat imobilizată la pat 1 lună. O prietenă m-a sunat să vadă cum mă simt și mi-a adus aminte de “proiectul de care se roagă toată lumea să îl încep”. Instant, i-am închis telefonul, dar nu am dormit toată noaptea. A doua zi de dimineață la ora 10 bătusem palma cu un prieten să îmi facă site-ul.
Am început să scriu. Să aștern pe hârtie locurile și oamenii pe care le-am văzut și i-am cunoscut în această lume și cel mai important sentimentele pe care le-au trezit în mine. Totul venea natural și nu mă puteam opri din scris, căci, mă duceam din nou, acolo în acele momente extraordinare pe care le-am furat vieții și pe care le voi duce cu mine, căci sunt darul meu cel mai de preț.
Bulgărele de zăpadă s-a rostogolit. Nu știu când și cum, dar azi, după 2 ani și jumătate, în care am muncit enorm pentru visul meu, Anapedia este printre din cei mai cunoscuți travel bloggeri din România.
În viața de zi cu zi, omul se plimbă cu mașina sau cu autobuzul. Anapedia se plimbă de multe ori cu balonul cu aer cald sau călare pe cămilă. Cum simți aceste experiențe inedite? Care este senzația pe care o trăiești?
Senzația este de copil care descoperă lumea. Pentru mine lumea este un imens parc de distracții, iar eu sunt acel copil entuziasmat care descoperă și se distrează (cel mai important lucru). În acele momente când trăiesc la cote maxime, am sufletul plin de bucurie și de recunoștință. Sunt cel mai bogat om din lume, pentru că am amintiri, pentru că am prieteni pe toate continentele, iar râsul este cea mai bună terapie a mea.
Nu întâmplător nișele mele de travel sunt “off the beaten path” și “destinații inedite”. Căci, cea mai mare satisfacție a mea este să văd cum oamenii care merg cu mine în călătorii își depășesc limitele și trăiesc experiențe sau ajung în locuri la care nici nu îndrăzneau să viseze vreodată. Văd lumea din altă perspectivă, pentru că ajung să ia contact cu alte civilizații, schimbă mentalități și devin mai permisivi. Glumesc mereu cu prietenii mei spunând că nu sunt un om de canapea.
“Fă ce îți place și nu vei simți că muncești o zi din viața ta!” – cam așa sună o veche zicală, fiind idealul multor oameni, dar nu este atât de simplu pe cât pare. Și asta din motiv că nu toate pasiunile sunt bine plătite. Tu ți-ai luat inima în dinți, ai renunțat la serviciul de 8 ore, și iată că ai ales turismul – ca normă întreagă. Te simți împlinită acum? Ai momente de regret, frică de viitor sau alte senzații care parcă te-ar întoarce înapoi la un job clasic?
A fost tare greu să iau această decizie, căci neșiguranța, grija zilei de mâine este o povară grea pe umerii tuturor … și ai mei desigur. Dar și de data aceasta viața m-a împins. După o lună de burnout, am revenit la muncă și în acel moment am realizat că locul meu nu este acolo. Am luat o foaie de hârtie și mi-am scris demisia. Atunci m-am dedicat 100% Anapedia.
Da, recunosc! Îmi este frică de ce va fi mâine sau în decembrie, de război, de pandemie …. dar vreau să fac acum ce îmi place, pentru că am șansa să fac lucrurile diferit și cel mai important, să conteze pentru cei care vin cu mine. Vorba filmului … Tomorrow is another day … vom vedea! Azi sunt fericită și împlinită că fac ceea ce îmi place. Sunt un om care și-a găsit misiunea în viață, iar acesta este premiul cel mai frumos pe care l-am primit de la viață.
Ai dezvoltat pagina web anapedia-travel.ro. Ce găsim acolo?
Experiențele și locurile dragi sufletului meu. În paginile blogului, mă veți găsi pe mine, bineînțeles, fără râsul colorat. O veți găsi pe fata cu părul roșu care dă skip la clasicele articole despre călătorii. și se pune pe sine și experiențele ei în lume. Veți găsi o prienenă care vă povestește în limbaj neaoș ardelenesc despre Asia sau Africa. Veți găsi locuri puțin cunoscute și oameni valoroși, experiențe și sentimente și bineînțele îndemnul: SE POATE!!
Anapedia este despre a călători altfel – despre a explora, a-ți depăși limitele, a gusta (a mânca și a bea), a simți, a mirosi, nu este despre cât costă sau care este gradul de confort, este despre ce simt și ce amintiri creez.
Rețele de social media joacă un rol important indiferent de domeniul de activitate și tot mai mulți tineri caută rețeta succesului pentru Instagram, Facebook sau alte platforme populare. Ce îi sfătuiști? Cum pot progresa în mediul online?
Un singur sfat pot să dau: multă, enorm de multă muncă și autenticitate. Da, rețetele sunt bune, dar prea mult am trăit după rețete și tipare. Fiți altfel, diferiți. Lumea vrea autenticitate. Fiți voi cu ce aveți al vostru și lumea o să observe și o să vă iubească. Nu fugiți după cifre sau creșteri mărețe. Aduceți aproape de voi omenii valoroși, cei care au aceleași valori ca și voi, aceleași principii. Căci acesta este câștigul adevărat și în social media și în viață.
Te provoc să punem puțină sare și piper peste interviu! Vreau să ne povestești o întâmplare/ peripeție pe care n-o poți uita și pe care nu îți doresti să o mai trăiești din nou!
Auch, aici m-ai pus în dificultate . . . pentru că, acum uitându-mă în spate, realizez că toate aceste experiențe m-au format! Și da, le-aș repeta pe toate tocmai pentru că am învățat cum să mă descurc și ce să fac. Mi-am descoperit limitele. Dar dacă ar fi să aleg, aș spune:
Tailanda – 2015 – ferry de la Patong către Ko Lipe – ceea ce trebuia să fie o călătorie banală a fost experiența care, la propriu, m-a făcut să văd moartea cu ochii, chiar în mijlocul mării. Un ferry, cât de cât ok la prima vedere ne aștepta în port să ne ducă pe mica insula Ko Lipe. Ne îmbarcăm relaxați și veseli – oameni în concediu, deh … și pornim agale să ieșim din port. Când ajungem în larg începe vântul și … surprizele. Tot fumul care era scos de motorul vasului intra în încăperea în care eram noi. Și ca, vorba ta, să mai punem sare și piper, vasul avea tangaj din cauza vântului și apa se scurgea pe vas pe la cablajurile electrice!!! Pasagerii s-au alertat și au atacat echipajul. Căpitanul s-a închis în cabină! Haosul și panica domnea peste tot …. Eu nu mă gândeam decât că sunt prea tânără să mor sau cum o să mor … Înecată sau mâncată de vreun pește. Nu era un tablou prea fericit, așa că m-am rugat să ajung cu bine în primul port. 2 ore a durat calvarul, dar știu că m-am răzbunat când am ajuns în port. Împreună cu alți pasageri, am chemat poliția, armata și autoritățile portuare. Am convins pasagerii să nu se urce pe vas. Rezultat final: vasul a fost confiscat de armata tailandeză și după o zi infernală am ajuns în paradis – Ko Lipe – cea mai frumoasă insulă din Tailanda.
Care sunt tendinţele de călătorie pentru sezonul de vară? Dar pentru cel de iarnă?
Tendințele nu s-au schimbat foarte mult. Au rămas în top aceleași destinații clasice. Însă oamenii s-au schimbat, după acești ani grei, plini de restricții și de frică, vor să călătorească. Pentru vară tot Grecia, Spania și Italia. Totuși, este de menționat, că în ultimii ani Iordania a ajuns în topul preferințelor românilor. Este una dintre cele mai frumoase și mai ofertante țări arabe. Pentru iarnă, turiștii își doresc foare mult ski și/sau destinații calde, exotice.
Cum este mai bine să plecăm la drum: pe cont propriu sau cu o agenție de turism?
Cum simțim. Eu sunt promotorul amândurora. Clar pe cont propriu dacă vrem să fim aventuroși și știm exact că nu vrem să depindem de nimeni și de nimic și știm cum să ne alegem destinația. Musai cu agenție, dacă vrem să nu avem nicio grijă în concediu.
Dar, în ambele cazuri, sfatul meu este să faceți un research aprofundat înainte de a pleca într-o destinație. Pentru că indiferent dacă mergeți pe cont propriu sau cu agenție unele locuri sunt frumoase doar în poze, în spate este sărăcie, mizerie, lipsă de confort sau diferențe culturale. Indicat este să fiți conștienți de ele și să decideți dacă vi se potrivesc.
Ce sfat le poți da turiștilor români pentru alegerea destinației potrivite?
În primul rând, să se gândească la ei și la personalitatea lor. La care le este zona de confort și la cât de dispuși sunt să o părăsească. Și cel mai important, cum spuneam mai sus, să facă un research temeinic despre destinație. Cel mai rău lucru pentru un turist este să aibă așteptări bazate pe cele mai frumoase poze pe care prietenul Google le întoarce la prima căutare, care să fie spulberate la primul contact cu locul respectiv. Lăsați așteptările deoparte și … lăsați-vă surprinși.
Și pentru că locuiești în Brașov, la final de interviu, te rog să ne spui ce obiectiv nu trebuie ratat dacă vizităm orașul de la poalele Tâmpei?
Cu permisiunea ta, aș recomanda o experiență, nu un obiectiv, ca să fiu 100% Anapedia. Despre obiective, muzee, biserici sau străzi … s-au scris mii de pagini, dar despre o cafea în Piața Sfatului cu ochii la Tâmpa și la Piața Sfatului, cu zeci, mii de oameni în jurul tău care vorbesc limbi diferite nu cred că s-a scris prea mult. Știu că Piața Sfatului este o destinație banală (a se citi comună sau iconică), dar văzută și trăită altfel e diferită.
Eu sunt în condediu la mine acasă. Căci lucru meu favorit este să merg în Piața Sfatului, singură, să îmi iau o cafea și să stau să admir și să comtemplu orașul, oamenii, istoria … iar la final să mă întorc la mine – Ana Negoiță omul care a creat Anapedia Călătorul.
Mulțumim pentru participarea la seria noastră de interviuri!
Îți dorești să călătorești? Anapedia te poate ajuta! O găsești pe Facebook AICI sau pe Instagram AICI.
Pagina web: www.anapedia-travel.ro
You may like
-
Ziua Națională sărbătorită inedit: Concert al Fanfarei Chindia Brass, chiar într-o benzinărie din România
-
Bătălie pentru scenă la Festivalul Lira! Sold-out cu două săptămâni înainte de termen, pentru al patrulea an consecutiv
-
Echipa României s-a clasat pe locul 8 la Campionatul European de Securitate Cibernetică din Italia
-
Prima expoziție dedicată lui Monet din România, exclusiv la MINA Cluj
-
Elevii români au fost medaliați cu argint și bronz la Balcaniada de Informatică din Macedonia
-
Începe Taste of Transylvania, singurul festival gastronomic din România
Oameni
Solidaritate pe teren accidentat! Aventurierii din comunitatea OFFROADAJUTĂ își folosesc pasiunea și abilitățile pentru a schimba vieți
Published
5 months agoon
June 23, 2024
OFF-ROAD AJUTĂ este o comunitate unită de iubitori ai aventurii pe teren accidentat, care își folosesc pasiunea și abilitățile pentru a schimba vieți. Cu inimi mari și mașini puternice, aceștia străbat drumuri uitate și ajung în locuri unde puțini se aventurează, aducând speranță și sprijin celor izolați și vulnerabili.
Fie că este vorba de a transporta provizii esențiale către familii nevoiașe din sate uitate de lume sau de a interveni rapid în situații de criză, acești eroi necunoscuți își dedică timpul și energia pentru a face o diferență reală. Cu fiecare expediție umanitară, ei aduc nu doar ajutor material, ci și un zâmbet, o îmbrățișare și un sentiment de solidaritate care încălzește sufletele celor încercați.
OFF-ROAD AJUTĂ este o dovadă vie că pasiunea poate fi transformată într-o forță a binelui, iar aventurile pe teren accidentat pot deschide drumuri către o lume mai bună.
Jurnaliștii publicației brasovstiri.ro au realizat un interviu cu Vasile Tanasă, inițiatorul acestei comunități, și să aflați detalii din culisele #offroadajută! Și nu este un secret, dar sunt brașoveni.
D.P.: Pentru cei care nu v-au descoperit încă, ce este OFF-ROAD AJUTĂ?
V.T.: OFFROADAJUTĂ este un grup Voluntar de offroad, care participă pe cheltuială proprie la acțiuni umanitare, în România, în special zonele izolate, și persoanelor fără venituri de existență!
Care este povestea din spatele înființării comunității OFF-ROAD AJUTĂ și ce v-a motivat să combinați pasiunea pentru off-road cu acțiunile umanitare?
Povestea este una simplă, care are la bază binele, iar binele se face împreună, și cunoscut (doar răul se face în liniște), OFFROADAJUTĂ a luat naștere de vreo 5 ani, împreună cu pasionați de offroad, și iubitorii de natură, astfel cutreerând prin locuri puțin umblate am găsit oameni frumoși uitați de lume, și atunci am zis să bucurăm sufletele de ambele părți, pentru noi plimbare în natură și grija celor izolați, iar pentru ei bucurie pentru suflet, că le calcă cineva pragul și mai schimbă o vorbă cu ei, și astfel se îmbină două lucruri frumoase într-unul singur, Balsam pentru suflet, oameni și natură!
Ce fel de acțiuni umanitare întreprindeți? Puteți să ne dați un exemplu concret de acțiune umanitară care v-a rămas întipărită în minte?
La acest moment OFFROADAJUTĂ are în grijă aproximativ 60 de familii cu vârsta de peste 70 ani și cel mai vârstnic de 101ani, printre care și persoane bolnave de diferite vârste, fiecare caz îți rămâne întipărit în minte, noi mergem doar la familii foarte greu încercate de viață (urmăriți pagina de Facebook OFFROADAJUTĂ, aici), și acolo veți găsi o bună parte a activității noastre. Familiile ce le avem în grijă periodic le vizităm, la o luna, o lună jumate, cel mult două luni trecem pe la ei cu alimente și cele necesare!
Care considerați că este cel mai mare obstacol pe care îl întâmpină comunitatea OFF-ROAD AJUTĂ în misiunea sa de a ajuta oamenii din zonele izolate? Cum credeți că poate fi depășit acest obstacol?
Nu pot numi un obstacol pentru faptul că este o acțiune și un grup de suflet, și din el face parte doar persoane care se regăsesc în această activitate, nimeni nu este condiționat de nimic, nu avem sponsori și nici nu vrem, noi facem lucrurile cunoscute, iar cine se regăsește în genul nostru de activitate se alătură nouă în ce variantă poate, fizic material financiar, nu îl numesc obstacol, dar rolul posturilor, de a face cunoscută realitatea, este pentru a îndemna, ca și alți să facă că noi în zonele care pot, un om câștigat de partea noastră înseamnă foarte mult (cel puțin un bătrân va avea o stare de bine mai bună)!
Cum pot oamenii să vă sprijine sau să se alăture comunității OFF-ROAD AJUTĂ?
Orice persoană se poate alătură, înscriindu-se pe grupul OFFROADAJUTĂ, sau să ne scrie la postări, și în felul ăsta putem lua mai mulți bătrâni în grijă, binele se face împreună și cunoscut!
Ce calități sau abilități sunt esențiale pentru a face parte din această echipă?
Există o singură calitate, cea de a fi om, fiecare persoană își poate găsi locul în comunitatea noastră, mai bine zis în familia OFFROADAJUTĂ, sunt persoane, cu o situație financiară, mai bună, alți mai puțin bună, important este să îți dorești să fii acolo să ajuți cu sufletul , și să nu ai pretenții la nimic (pur și simplu să fii în casa lor)!
Este și timpul pentru mulțumiri …
Da! Aducem multe mulțumiri, cu dragoste și respect, persoanelor care ne primesc în casele lor. Pentru noi, familia OFFROADAJUTĂ, ei sunt icoanele noastre.
Înainte de a încheia, este ceva ce ați dori să adăugați?
Să vă așezați undeva în liniște și vizionați câteva dintre acțiunile noaste, și vă veți da un restart la viață, iar dacă veți participa vreodată cu noi, vă veți naște din nou. În câteva rânduri v-am expus activitatea noastră, am cerut colegilor câte un răspuns la întrebările dumnevoastră, și am încercat pe scurt să vă răspund, este foarte mult de discutat pe tema asta, să faci offroad voluntar din suflet și pasiune! Cu respect, OFFROADAJUTĂ, vă mulțumește frumos!
***
OFF-ROAD AJUTĂ este mai mult decât o comunitate, este o familie unită de valori comune și de dorința de a face bine. Prin acțiunile lor concrete și prin poveștile emoționante pe care le împărtășesc, ei ne inspiră pe toți să privim dincolo de propriile limite și să ne implicăm activ în comunitățile noastre. Fie că suntem pasionați de off-road sau pur și simplu oameni cu inima deschisă, putem învăța de la OFF-ROAD AJUTĂ că puterea de a schimba vieți este în mâinile noastre. Aventura poate fi un catalizator al binelui, iar solidaritatea umană poate depăși orice obstacol, chiar și pe cele mai accidentate drumuri ale vieții.
Oameni
Vladimir Vîrzob, „Micul Einstein” al României, a inventat o baterie nucleară KN-9 care ar putea alimenta cu electricitate un cartier rezidențial timp de 100 de ani
Published
8 months agoon
April 9, 2024
La doar 15 ani, Vladimir Vîrzob a reușit să inventeze o baterie radio-izotopică care ar putea alimenta un cartier rezidențial timp de un secol. „Micul Einstein” este mândria Olteniei, dar și a întregii țări, iar reușita sa a fost apreciată de iluștri cercetători din România. Invenția lui Vladimir are dimensiunea unei doze de suc care ar putea furniza electricitate un timp îndelungat, aducându-și, astfel, propria contribuție la un principiu descoperit de cercetători în secolul trecut, dar care inspiră viitoarea generație. Recent, Vladimir s-a alăturat campaniei „100 de tineri pentru dezvoltarea României”, lansată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României.
„Bateria nucleară KN-9 reprezintă o sursă continuă de energie pentru o perioadă inteligentă de timp, iar aceasta funcționează după principiul iradierii unui ansamblu de material piezoelectric. Invenția mea se referă la o baterie radio-izotopică ce se bazează pe un principiu ce datează de la mijlocul secolului al XX-lea, respectiv convertirea radiațiilor nucleare în energie electrică, dar aduce o abordare inovativă acestui proces de convertire, o abordare ce nu a fost încă studiată de comunitatea științifică. În urma unor deducții teoretice am dedus faptul că aceasta poate produce până la 12 Megawatt/zi, în condiții ideale. Pentru a efectua aceste determinări teoretice am implementat un software AI Self Learning, care a realizat scenarii ce imit realitatea după modul de funcționare al bateriei”, povestește Vladimir Vîrzob.
Invenția a fost premiată la Salonul Internațional de Inventică EUROINVENT de la Iași, primind distincția de excelență în 2023.
„Este foarte important să sprijinim ideile tinerilor. Cu speranța că va fi pus în practică și dezvoltată, invenția reprezintă un pas important pentru cercetarea românească”, a declarat Prof. Dr. Cercetător Andrei Victor Sandu
Vladimir Vîrzob este elev la Colegiul Național „Traian” din Drobeta-Turnu Severin, pasionat de fizică nucleară și chimie. În 2021 el a fost premiat cu argint pentru „CHR – X Nuclear Decontaminating Agent” la Salonul Internațional de Inovații și Invenții de la Varșovia, unde a concurat alături alți 200 de participanți de toate vârstele, din 16 țări.
În 2020, Vladimir Vîrzob a primit medalia de aur la un salon de invenții, pentru un moderator nuclear folosit în decontaminarea suprafețelor radioactive.
În mijlocul provocărilor și oportunităților care definesc prezentul și viitorul României,
campania „100 de Tineri pentru Dezvoltarea României” străbate țara cu un scop nobil și ambițios: să identifice, să promoveze și să susțină tinerii talentați și dornici să contribuie la progresul țării. Astfel, a fost descoperit și tânărul Vladimir Vîrzob și invenția sa unică. Această inițiativă extraordinară aduce în prim-plan energia, creativitatea și potențialul extraordinar al generației tinere din România. „100 de Tineri pentru Dezvoltarea României” nu este doar o simplă campanie, ci o mișcare care își propune să schimbe paradigmele și să stimuleze inovația și excelența în toate domeniile.
Campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României” a fost lansată în spiritul sărbătoririi unității și identității naționale și își propune să aducă în prim-plan poveștile și realizările celor mai remarcabili copii și tineri din România, care, prin pasiunea, dedicarea și talentul lor, au reușit să se facă remarcați la nivel național și internațional.
Cei 100 de tineri care ne fac mândri că suntem români și care s-au remarcat prin
performanțe deosebite vor fi incluși în primul catalog al excelenței românești, care va fi lansat la finalul acestui an.
Artiști
Corul Național Madrigal, turneu impresionant în Perú, cu mai multe premiere
Published
9 months agoon
March 22, 2024
- Timp de 10 zile, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, dirijat de Anna Ungureanu și Cezar Verlan, s-a aflat în Republica Perú, în cadrul primului turneu în America de Sud din istoria ansamblului.
- Corul Madrigal a concertat la Ambasada României la Lima și la Congresul Republicii Perú, unde a fost premiat pentru contribuția sa la cultura universală.
- Cele trei concerte extraordinare din Lima, Cusco și Aguas Calientes au adus un record de peste 2.500 de spectatori.
- În cadrul unui eveniment extraordinar ce a avut loc la Congresul Republicii peruane, a fost lansat cel mai nou proiect discografic Madrigal: „Imnurile naționale ale țărilor din America de Sud”.
- Cu ocazia turneului, Madrigal devine primul cor din lume care a înregistrat o producție media în celebrul sit arheologic de la Machu Picchu.
La invitația Ambasadei României în Republica Perú și cu sprijinul Ministerului Culturii și al Institutului Cultural Român, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, dirijat de Anna Ungureanu și Cezar Verlan, a susținut între 10 și 20 martie un turneu care a cuprins 7 evenimente distincte, în Republica Perú. Turneul a marcat 85 de ani de relații diplomatice româno – peruane și preluarea de către Ambasada României la Lima a președinției Festivalului Francofoniei Perú 2024.
„De-a lungul vieții mele am văzut multe evenimente culturale, însă puține m-au emoționat așa cum a făcut-o cel din seara aceasta. Nu doar vocile, costumele, magnifica conducere muzicală și eleganța dirijoarei m-au impresionat, ci și faptul că au avut delicatețea de a cânta o versiune splendidă a imnului național și trei piese emblematice pentru poporul peruan. A fost, realmente, o noapte fantastică! Contigo Peru este un cântec ce unește toți peruanii. Este un fel de imn al unirii, iar corul l-a cântat frumos și cu profunzime. I-am observat în timp ce cântau și am văzut că transmiteau o energie fantastică prin inimile lor. Nu puteam primi un cadou mai frumos în această seară!”, a declarat la finalul spectacolului de la Lima, Ministrul de Externe al Republicii Perú, E. S. Domnul Javier González-Olaechea.
„Peste 27.000 de kilometri parcurși, 10 zile petrecute în Peru, un repertoriu în premieră, 7 evenimente susținute la Lima, Cusco, Aguas Calientes și Machu Picchu, 3.700 metri de diferență de nivel, 12 imnuri lansate, câteva mii de spectatori tranformați în fani ai României și foarte multă emoție. Prima experiență a Madrigalului în America Latină a stat sub semnul descoperirilor și a inaugurat o veritabilă punte culturală între România și Perú! Mulțumim Ambasadei României în Perú și Excelenței Sale, doamna Camelia Ion-Radu pentru invitație și organizare și, totodată, Ministerului Culturii și Institutului Cultural Român pentru sprijinul necondiționat acordat.”, a declarat Emil Pantelimon, managerul Corului Madrigal
Diplomație culturală
Cei 85 de ani de relații diplomatice româno – peruane și preluarea de către Ambasada României la Lima a președinției Festivalului Francofoniei Perú 2024 au fost sărbătoriți printr-un demers de diplomație culturală la cel mai înalt nivel. Corul Madrigal a susținut un recital la Ambasada României în prezența Corpului diplomatic acreditat la Lima, unde a și lansat în premieră versiunea Madrigal a popularei piese „Contigo Perú”, semnată de Augusto Polo Campos, în aranjamentul muzical realizat special de compozitorul român Grigore Cudalbu. De asemenea, Madrigal a fost invitat în Congresul Republicii Perú, unde a susținut un recital în fața reprezenaților naționali ai celui mai mare for politic peruan – vicepreședinți, congresmani, ambasadori. În acest context, Corul Madrigal a lansat produsul discografic „Imnurile naționale ale țărilor Americii de Sud”, o premieră sud-americană. Totodată, ansamblul a fost onorat cu Premiul Congresului, însoțit de trofeul și declarația de curtoazie diplomatică „Fie ca acest cor să continue să fie o sursă de inspirație pentru generațiile viitoare și fie ca muzica sa să continue să rezoneze în inimile tuturor celor care au privilegiul de a o asculta.”
Trei concerte extraordinare și 2.500 de spectatori
Turneul a inclus trei Concerte Extraordinare „Música Mágica Del Madrigal” dedicate publicului peruan: în grandioasa Catedrală din Cusco – la 3.400 de metri altitudine, cea mai mare la care a cântat ansamblul până acum, la Aguas Calientes, orașul cel mai apropiat de situl Machu Picchu, precum și la Teatro Municipal de Lima, o bijuterie arhitectonică a capitalei peruane, unde a fost aplaudat cu ovații de peste 1.300 de spectatori. La Lima, Corul Madrigal, dirijat de Anna Ungureanu, i-a avut ca invitați pe muzicienii din popularul ansamblu KOTOSH, cu care a cântat o lucrare contemporană remarcabilă a muzicii sud-americane – „Misa Criolla”, compusă de Ariel Ramírez și interpretată de Madrigal, dirijat de Marin Constantin, pentru prima dată în 1975 la București, în cadrul Festivalului Internațional George Enescu.
Premieră mondială pentru muzica corală
Turneul Madrigal în Peru a adus și o premieră mondială pentru un cor național – o producție media în celebrul site UNESCO Macchu Picchu. Corul Madrigal a filmat în „orașul pierdut al incașilor” al doilea episod al proiectului „Muzică contemporană românească în spații antice universale” / „Machu Picchu – Suita corală din Țara Oașului”, pe muzica semnată de compozitorul român Dariu Pop. Noul videoclip va fi lansat la sfârșitul lunii aprilie 2024, în cadrul evenimentului „Festival Madrigal la Satu Mare”.
Primul episod al seriei, „Sarmizegetusa Regia – Flăcări și roți” a fost lansat de Ziua Culturii Naționale, pe 15 ianuarie 2024, în parteneriat cu Institutul Național al Patrimoniului. Videoclipul a fost filmat în situl dacic Sarmizegetusa Regia, având ca fundal sonor lucrarea lui Corneliu Cezar, interpretată de ansamblu.